تحلیلگر اسرائیلی:موشك تهدید كننده اسرائیل "سجیل " است

تحلیلگر اسرائیلی:موشك تهدید كننده اسرائیل "سجیل " است

تحلیلگر اسرائیلی:موشك تهدید كننده اسرائیل "سجیل " است
یك تحلیلگر صهیونیست با به سخره گرفتن سخنان رئیس رژیم صهیونیستی كه مدعی شده بود " ایران در قدرت نظامی خود مبالغه میكند " گفت: ایران بدون مانع ظرف یك تا دو سال آینده به هرآنچه در حوزه نظامی بخواهد دست خواهد یافت.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق فارس به نقل از پایگاه خبری عرب 48 نوشت: شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در واكنش به رزمایش پیامبر اعظم 6 جمهوری اسلامی ایران ادعا كرد كه ایران در تبیین قدرت نظامی خود مبالغه میكند و هیچگاه نباید در ارزیابی توانمندیهای نظامی اسرائیل اشتباه كند. این سخنان وی با واكنش برخی از تحلیلگران و مفسران رسانههای رژیم صهیونیستی مواجه شد و آنها سخنان وی را سخره گرفتند.

ایران با موشكهای خود قدرت هدف قرار دادن اسرائیل را دارد

و در این میان باید به "آلكس فیشمن " تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت " اشاره كرد كه روز گذشته با نگارش مقالهای تاكید كرد: ایران میتواند با موشكهای "شهاب 3 " خود كه برد آن 1300 كیلومتر میرسد و همچنین نوع پیشرفته همین موشك كه برد آن تا 1900 كیلومتر افزایش یافته، اسرائیل را هدف قرار دهد.
ایران میتواند روزانه بیش از 10موشك شهاب 3 به سوی اسرائیل شلیك كند

فیشمن در ادامه افزود: این یك واقعیت انكار ناپذیر است كه ایران میتواند، به مدت دو هفته تا یك ماه روزانه بیش از 10 موشك شهاب 3 به سوی اسرائیل شلیك كند.
این تحلیلگر سیاسی صهیونیست با بیان این كه اینها دادههای سری نیست كه مقامات صهیونیستی از آن بیاطلاع باشند، نوشت: سایت ویكیلیكس بارها درباره قدرت موشكی ایران اسنادی را منتشر و تاكید كرده كه ایران دارای 400 موشك از نوع شهاب 3 است.

همه انتظار پیشرفتهای نظامی ایران را داشتند

فیشمن با بیان این كه رزمایش اخیر ایران چیز تازهای را به عرصه نمایش نگذاشت و همه انتظارات چنین پیشرفتهایی را از ایران داشتند، افزود: تهدیداتی كه برخی از مقامات صهیونیستی از آن سخن میگویند، چیز تازهای نیست و ما همواره از سوی ایران مورد تهدید بوده و مقامات اسرائیل به خوبی به این موضوع آگاه بودهاند.

رزمایش اخیر بیانگر تلاشهای بیوقفه ایران برای پیشرفت در حوزه فناوری موشكی است

تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت تاكید میكند: رزمایش اخیر ایران در واقع بیانگر تلاشهای بیوقفه و قابل توجه ایران برای پیشرفت در حوزه موشكهای كوتاهبرد (تا 1000 كیلومتر) و میانبرد (تا 1000تا 2000 كیلومتر) و موشكهای بالستیك است كه برد آنها بین 2.500 تا 3.500 كیلومتر در نوسان است.

بعد از این نگرانیهای اسرائیل دو چندان خواهد شد

فیشمن بار دیگر و در بخش دیگری از مقاله خود با تاكید بر اینكه این پیشرفتها چیز جدیدی نیست كه مورد انتظار نباشد، گفت: به این ترتیب باید مقامات اسرائیلی دریابند تا زمانی كه پیشرفتهای تسلیحاتی ایران تداوم داشته باشد، نگرانیها و دلواپسیهای اسرائیل نه تنها به قوت خود باقی است كه دو چندان نیز خواهد شد.

پیام ایران به غرب؛ در صورت حمله باید در انتظار پاسخ كوبنده ایران باشند

وی همچنین به حربه دیرینهای به نام "جنگ روانی " اشاره میكند كه به اعتقاد فیشمن ایران هوشیارانه از آن در برابر غرب استفاده میكند و میافزاید: ایران با مهارت از حربه جنگ روانی كه در موشكهای زیر زمینی آن نمود پیدا میكند، در برابر شهروندان غربی بهره برده و همواره به غرب گوشزد میكند، در صورت مورد حمله قرار گرفتن باید در انتظار پاسخ كوبنده از سوی ایران باشند.

موشكهای تهدید كننده اسرائیل "سجیل " و "عاشورا " هستند

به اعتقاد فیشمن، موشكهایی كه تهدید كننده رژیم صهیونیستی هستند، موشكهای با برد 1300 كیلومتر و بیشتر است كه دارای كلاهكی از نوع موشكهای شهاب بوده و "سجیل " و "عاشورا " نامیده میشوند.

اطلاعات دقیقی درباره موشكهای با برد بیش از 2.500 كیلومتر وجود ندارد

وی درباره موشكهای با برد بیش از 2.500 كیلومتر مینویسد: اطلاعاتی دقیقی در این باره در دست نیست كه ایران چند موشك از این نوع در اختیار دارد، اما اطلاعاتی وجود دارد كه ثابت میكند، ایران 6 سال پیش موشكهای دوربرد "كی اچ55 " اوكراینی را خریداری كرده است.

ایران مبالغه نمیكند؛ تسلیحات پیشرفتهای در اختیار دارد

تحلیلگر سیاسی روزنامه یدیعوت آحارانوت در پایان مقاله یادآورد میشود: تجربه تلخ ما با ایران بار دیگر تكرار شده و این تجربه نشان میدهد كه ایران تسلیحات پیشرفتهای در اختیار دارد و ما اینجا نشستهایم و میگوییم كه آنها در توان نظامی خود مبالغه میكنند.

ایران طی دو سال آینده به تمام توانمندیهای نظامی خود دست مییابد

فیشمن تاكید میكند: بیشك ایران ظرف یك تا دو سال آینده به هرآنچه در حوزه نظامی بخواهد دست خواهد یافت و در این راه موفق خواهد بود، چون آنها موانعی در بودجه خود نمیبینند كه مانع این پیشرفتها شود؛ افزون بر این كه قدرت بازداندهای هم وجود ندارد تا ایران را از این پیشرفتها بازدارد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 22 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: