وحشت در جبهه داخلی اسرائیل از واکنش ناگهانی ایران

وحشت در جبهه داخلی اسرائیل از واکنش ناگهانی ایران

وحشت در جبهه داخلی اسرائیل از واکنش ناگهانی ایران
به گزارش گروه بین الملل مشرق، رونامه فایننشال تایمز در گزارشی با اشاره به افزایش نگرانی های رژیم صهیونیستی از واکنش های انتقام جویانه ایران به شهرهای سرزمین های اشغالی در صورت هر حمله احتمالی به این کشور و هدف قرار دادن تأسیسات هسته ای آن می نویسد: در حالی که مسؤولان آمریکایی گزینه حمله نظامی به ایران را بررسی می کنند، مناقشه ها در داخل سرزمین های اشغالی در مورد آماگی های جبهه داخلی اسرائیل برای این جنگ و نگرانی از حملات انتقام جویانه ایران به سرزمین های اشغالی است.

این روزنامه انگلیسی می افزاید: این نگرانی ها از جایی افزوده شده که اظهارات مقامات ایرانی شکی برای سران اسرائیل باقی نگذاشته که هر حمله احتمالی به واکنش انتقام جویانه ایرانی ها منجر خواهد شد. جدیدترین این تهدیدات از زبان "احمد وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران مطرح شده است که تأکید کرده بود هر حمله رژیم صهیونیستی به ایران، بی شک به فروپاشی این رژیم منجر خواهد شد.
وی می افزاید: با اینکه برخی اقدام ایران به حملات انتقام جویانه را بعید می دانند اما بسیاری از مقامات اسرائیل معتقدند که در صورت حمله به ایران، جبهه داخلی این رژیم مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

این گزارش در ادامه به گفت وگوی "دان مریدور" معاون نخست وزیر رژیم اسرائیل در امور جاسوسی و برنامه های هسته ای با روزنامه ها اشاره کرده که گفته است که آمادگی ها برای جنگ در شرایط کنونی، شکلی متفاوت به خود گرفته است.

وی افزود که در گذشته، جنگ با تانک ها و جنگنده ها بوده اما این بار، جبهه اصلی، جبهه داخلی اسرائیل خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این مناقشات، جنجال زیادی را در محافل صهیونیستی و میان کارشناسان اسرائیلی در مورد میزان قدرت ایران و تمایل آن به حمله به اهداف داخل سرزمین های اشغالی ایجاد کرده است؛ این مجادلات، در زمینه مشارکت همپیمانان ایران نظیر سوریه و لبنان و غزه در عملیات اینچنینی نیز قابل بررسی است.

به عنوان مثال، ناوگان موشکی حزب الله لبنان، شامل حدود 50هزار موشک است که در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی پخش شده که برخی معتقدند که این موشک ها به تمامی نواحی اسرائیل از جمله مناطق ساحلی جنوب تل آویو نیز می رسد.

تحلیلگران معتقدند که ایران در دو راستا می تواند واکنش های احتمالی به این حملات داشته باشد: نخست اینکه با موشک های دوربرد خود، سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد و دوم اینکه از حزب الله لبنان برای انتقام گیری از رژیم صهیونیستی استفاده کند.


از سوی دیگر، ایران می تواند منافع اسرائیل را در خارج از مرزهای آن هدف قرار دهد اما در مقابل، تعدادی از مسؤولان اسرائیلی نیز وجود دارند که حملات انتقام جویانه ایرانی ها را کم اهمیت می دانند که یکی از این افراد، ایهود باراک است؛ وی بارها گفته که بعید است واکنش های انتقام جویانه ایران، بتواند خسارت های زیادی به اسرائیل وارد کند. وی در یکی از این موضع گیری های خود ابراز عقیده کرده که حملات ایران به اسرائیل، نمی تواند نهایتاً بیشتر از 500 کشته روی دست اسرائیلی ها بگذارد که بسیاری از تحلیلگران اسرائیلی هم با این نظرات وی مخالفند.





|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 22 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: