هشدار سفیر روسیه :پس از سوریه ، ایران هدف بعدی ناتو است

هشدار سفیر روسیه :پس از سوریه ، ایران هدف بعدی ناتو است

هشدار سفیر روسیه :پس از سوریه ، ایران هدف بعدی ناتو است



سفیر روسیه در ناتو در تازه ترین سخنان خود در مصاحبه با روزنامه ی ایزوستا ، اعلام کرد ناتو در حال برنامه ریزی بلند مدت برای حمله به ایران است و قصد دارد دولتهای مخالف غرب در منطقه را نابود کند .

به گزارش ریانوستی و پرس تیوی ، دیمیتری راگوزین افزود : ناتو قصد دارد با حمله ی نظامی به سوریه ، متحد اصلی نظامی ایران در خاورمیانه ، در پوشش حمایت از معترضان سوری ، برنامه ی بلند مدت برای حمله به ایران را دنبال کند .

شورای امنیت در جلسه ی روز چهارشنبه ی خود ، اعمال خشونت در سوریه را محکوم و خواستار توقف استفاده از نیروی نظامی برای سرکوب ناآرامی های سوریه شده بود اما خواستار مداخله ی نیروهای بین المللی در جریان سوریه نشد .

این دیپلمات روسی اظهار داشت :"آنچه مشخص است اینست که اتحاد ناتو تنها در صدد مداخله نظامی در کشورهایی است که دارای حکومت مخالف با غرب هستند"
دیمیتری راگوزین در ادامه تحلیل برخی کارشناسان مبنی بر اینکه سوریه و پس از آن یمن ، آخرین گامهای ناتو برای حمله آتی ایران هستند را تایید کرد و افزود "طناب دور ایران در حال تنگتر شدن است. برنامهریزی نظامی علیه ایران در حال انجام است و ما قطعا نسبت به تشدید و گسترش جنگی فراگیر در این منطقه بزرگ نگران هستیم"

راگوزین همچنین اعلام کرد با تجربه ی قبلی مداخله ی ناتو در لیبی ، "روسیه به مخالفت صریح خود با یک قطعنامه ی الزام آور و مداخله مستقیم در سوریه مخالفت خواهد کرد"

پیش از این هم گمانه زنی ها توسط منابع مختلف ، از جمله مامور سابق سیا ، رابرت بائر ، مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی در حال تدارک برای حمله به تاسیسات اتمی ایران در سپتامبر (شهریور) آینده با هدف انحراف افکار عمومی و سازمان ملل از به رسمیت شناختن کشور فلسطین است .

پیش از این نیز راگوزین اعلام کرده بود سپر دفاع موشکی ناتو ، یکی از زمینه های اماده شدن برای حمله به ایران است.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 22 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: