معرفی برجک مدرن و قدرتمند

معرفی برجک مدرن و قدرتمند

معرفی برجک مدرن و قدرتمند CT - CV TURRET شاهکار طراحی برجک



این برجک توسط کارخانجات CMI – DEFENCE طراحی و تولید گشت . این برجک را می توان بر روی انواع نفر بر به عنوان پلتفرم حمل نصب کرد . انواع نفر بر های اروپایی مثل PANDUR ، MOWAG ، PATRIA ، PUMA و ... نصب کرد . این برجک یک برجک با نیروی لگد اندک ( RECOIL - LOW ) می باشد . این برجک که محصول مشترک انگلستان و فرانسه می باشد ، در سال 2004 و 2005 تست های مقدماتی و نهایی خود را به پایان برد . طرح این برجک بناست که در آینده به عنوان مجموعه سلاح اصلی ارتش آینده کشورهای اروپای غربی باشد .

لوله توپ این برجک در اندازه 105 میلیمتری طراحی شده است و می تواند انواع تسلیحات استاندارد 105 میلیمتری ناتو را شلیک کند ، اما یک سری بهینه سازی هایی بر روی لوله انجام شده است و توانایی تحمل فشار لوله بیشتر شده است . به همین دلیل این برجک در آینده نسل جدید گلوله های 105 میلیمتری هوشمند را نیز می تواند شلیک کند و می تواند گلوله های جدید هوشمند را که دارای فشاری بیش از 60 درصد گلوله های 105 میلیمتری حال حاضر ناتو را دارا می باشند ، نیز شلیک کند . همچنین می تواند انواع موشک های هدایت شونده را نیز با دقت و اطمینان بالا شلیک کند . برجک CT – CV مجهز به یک استابلایزر فوق العاده روان از نوع پنوماتیک می باشد و می تواند به اهداف متحرک و همچنین در زمانی که پلتفرم خود در حال حرکت باشد نیز کار هدفگیری و شلیک را انجام دهد .

این برجک در واقع مدرن ترین برجک حال حاضر جهان به شمار می رود و به مراتب از برجک هایی نظیر CT FALCON و برجک MGS STRYKER نیز به روز تر و دقیق تر است . این برجک برای نیروهای واکنش سریع مثل تیم های تانک دیسترویر و همچنین نیروهای هوابرد بسیار مناسب است . کارخانه CMI – DEFENCE در سال 2010 موشک ضد تانک 105 میلیمتری فوق العاده دقیق و قدرت مند FALARICK را نیز طراحی کرد که از این برجک قابل شلیک است . این موشک پرقدرت می تواند از فاصله 5 کیلومتری با تانک ها ، هلیکوپتر ها و استحکامات دشمن درگیر شود و آنها را با دقت زیادی منهدم کند . این موشک می تواند با سر جنگی دو زمانه از نوع HOLLOW – CHARGE تا 550 میلیمتر زره را نابود کند . البته می بایست توجه داشت که به علت قدرت بالای این موشک و فشاری که بر لوله توپ وارد می آورد ، این موشک به هیچ وجه قابل استفاده در موارد مشابه مثل وکسترا 105 و ام جی اس استریکر نیست و در صورت استفاده در این خودروها ، به احتمال زیاد پس از چند شلیک لوله توپ خودرو می ترکد .





:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , ,
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 21 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: