مسلسل دستی Brugger & Thomet MP9

مسلسل دستی Brugger & Thomet MP9

مسلسل دستی «Brugger & Thomet MP9»

این مسلسل دستی از توسعه و پیشرفت مسلسل اشتایر « TMP STEYR »محصول کشور اتریش بوجود امده .

در سال ۲۰۰۱ تولید تی ام پی اشتایر متوقف شد و لیسانس تولید آن به خاطر کمبود مشتری و کم بودن فروش به تولید کنندگان اسلحه سویسی واگذار شد.

طراحان سلاح سویسی در حدود نوزده تغیر در طراحی این سلاح ایجاد کردند تولید«MP9» در سال ۲۰۰۴ اغاز شد .در حال حاضر این مسلسل در کشور های هند و سوئد و پرتغال در خدمت است . مسلسل MP9 دارای محفظه های استاندارد برای انواع مهمات ۹X19 میلی متری است.

   

شایان ذکر است که تفنگ دستی Brugger & Thomet از طرح HK MP5 و اسلحه های مشابه کوچکتر است. با این حال این SMG نرخ اتش قابل کنترل تری از اسلحه های خودکار ارائه میدهد.

اندازه جمع و جور و وزن سبک MP9 این سلاح را به مسلسلی مناسب برای تیم های پلیس و واحدهای ویژه تبدیل میکند. با این حال این سلاح در بین SMG ها سلاحی به نسبت بزرگ محسوب میشود.


MP9 دارای برد مفید ۵۰ تا ۱۰۰ متر است.تفنگ B&T MP9 همراه با دستگیره جدا ناپذیر(دائمی) جلویی عرضه میشود که باعث قابل کنترل شدن این مسلسل هنگام شلیک تمام اتوماتیک آن میشود.

MP9 دارای قابلیت امنیت ماشه است همچنین دکمه ی انتخاب حالت اتش نیز در قسمت پشت ماشه سلاح قرار دارد. این SMG از خشاب های ۱۵ – ۲۰ و ۲۵ ویا ۳۰ تایی دوار تغذیه میکند.


قسمت رسیور خشاب نیز در داخل مسلسل واقع شده است. از بهبود های این سلاح نسبت به جد خود یعنی Steyr TMP میتوان به توانایی تا شدن به بغل و داشتن ریلهای مخصوص لوازم جانبی نام برد که توانایی استفاده از طیف گسترده ای از انواع لوازم اضافی مانند انواه چراغ ها و لیزر ها را به آن میدهد. این سلاح دارای iron sights های قابل تنظیم است.

MP9 توانایی سازگاری ومچ شدن با صدا خفه کن های مختلف را نیز داراست . Brugger & Thomet ، نسخه نیمه اتوماتیک و غیر نظامی را هم داراست. گاهی اوقات از آن به عنوان اسلحه یا تفنگ لوله کوتاه سبک یاد می شود.

   


مشخصات:

کالیبر: ۹X19 میلیمتر

وزن: ۱٫۴ کیلو گرم

طول: ۵۲۳ میلیمتر

طول (با وسایل جانبی) : ۳۰۳ میلیمتر

نرخ اتش: ۹۰۰ تیر در دقیقه

نرخ عملی آتش: ۴۰-۱۰۰ تیر در دقیقه

ظرفیت خشاب: ۱۵ ۲۰ ۲۵ ۳۰ تایی

برد عملی ومفید اتش: ۵۰-۱۰۰ متر





:: موضوعات مرتبط: سلاح گرم , ,
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : HP
تاریخ : دو شنبه 19 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: