تانک m-90 محصول یوگوسلاوی

تانک m-90 محصول یوگوسلاوی

جزئیاتی درباره ی m-90 (گردباد) در دسترس است که نشان میدهد این تانک به طور کامل توسط کشور یوگسلاوی طراحی شده است.

شروع توسعه Vihor را در اواخر ۱۹۸۰s، احتمالا با هدف ساخت MBT است که می تواند به تدریج تکمیل و در نهایت جایگزین کردن ان با M84 است (M-84 در حال حاضر در خدمت است). نقطه اینجاست که هنوز چند مدت از توسعه ی طرح نگذشته بود که جنگ داخلی در یوگسلاوی (و با ان فروپاشی یوگسلاوی متحد ) شروع شد و این پروژه تعطیل شد . بر اساس گزارش ها فقط دو نمونه از این تانک ساخته شده .

VIHOR M-90 حدود ۹٫۷۴ متر طول و ۳٫۷۵ متر عرض و ۲٫۲۱ متر ارتفاع و وزن ان ۴۴ تن است و فشار ان بر زمین معادل ۰٫۷۲ kg/cm2 است . شاسی این تانک به شدت شبیه تانک T-72 است ، اما برجک کاملا جدید است ، برجک کاملا جدید شورون شکل با لبه های گرد در صدر است . ۶ ROADWHEELS در هر طرف وجود دارد.


نیرو ی محرکه توسط V46-TK1، موتور دیزلی V12 با قدرت ۱۲۰۰ اسب است سیستم انتقال نیرو همان سیستمی است که بعدا در DEGMAN M-95 استفاده شد ، با ۵ دنده جلو و ۱ دنده عقب . سیستم تعلیق و دنده در حال اجرا ان بسیار شبیه به T-72 است یا ممکت است در واقع روی ان ساخته شده باشد. با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار و وزن ۴۴ تن ، VIHOR M-90 دارای قدرت شگفت انگیز بالا بر وزن ۲۷٫۲۷ اسب بخار بر وزن است . ادعاشده است که M-90 اولین تانکی بود که دارای قدرت بالا / وزن بود . اما این شاهکار در حال حاظر در LEOPARD 2A0 و XM1 جنرال موتور XM1 کرایسلر دیده میشود.

توپ اصلی M-90 VIHOR توپ ۱۲۵ میلیمتری بدون خان ساخته ی ۲A46 شوروی هست . گفته شده با استفاده از مواد جدید و جعل تکنیک های شوروی توانسته اند نرخ اتش را بالاتر ببرند و یک لوله عمر ( TUBE LIFE ) از ۲A46 برای ان تعبیه شده است . همانطور که تمام توپ های ۱۲۵ میلیمتری میتوانند گلوله های HE-FRAG و HEAT و APFSDS شلیک کنند و برای انها توپ پرتابگر ATGM (به احتمال زیاد AT-8 SONGSTER) تعبیه شده برای این توپ نیز تعبیه شده است . این تانک دارای قابلیت بارگذاری تمام خودکار است ، شرکت سازنده ی این تانک ادعا کرده است که این تانک قابلیت شلیک ده گلوله در دقیقه را دارد . استوانه ی ناظم روغن دارای ۳۴۰ قطعه است که از قطعات AUTOLOADERS (بارگذاری های خودکار ) مورد استفاده شده از T-72 و M-84 است . بین لودر و ناظم روغن جای ۴۵ گلوله تعبیه شده است (برای توپ ) . جنگ افزار ثانویه شامل مسلسل کواکسیال M86 ، ۷٫۶۲ میلیمتری و مسلسل سنگین M87 12.7 معروف به راه بلد یا COYOTE است که هردو بالای تانک نصب شده است.

لکترونیک مورد استفاده در Vihor M-90 بهبود شده ی M-84 است که دارای یک سیستم تصویر برداری حرارتی، مسافت یاب لیزری و کامپیوتر دیجیتالی مبحی پرتاب گلوله واجسام پرتاب شونده به عنوان تجهیزات استاندارد هستند.قابلیت شکارچی قاتل را از طریق پریسکوپ TC نیز ادعا شد.

   


زره ی مورد استفاده در این تانک به نظر می رسد شبیه به نوع کامپوزیت مورد استفاده در تانک M-84 است که شامل یک لایه مواد غیر فلزی است .مقررات برای دوران به هر دو بدنه و برجک ساخته شده است. با توجه به تجهیز زودتر M-84، آن است که به احتمال بسیار زیاد است که M-90 با آستر ورقه ورقه کردن و دی اکسید کربن به صورت خودکار آتش سرکوب سیستم نصب شد. دامن های مسیر نصب شده است که گسترده تاز M-84 است . این تانک دارای سیستم NBC جمعی است. ( ترجمه ی ماشینی )

قیمت این تانک نامعلوم است

اطلاعات پایه

سال ورد به خدمت : هیچوقت وارد خدمت نشد

خدمه : سه نفر

وزن : تقریبا ۴۴ تن

ارتفاع : تقریبا ۲٫۲۱

طول : تقریبا ۹٫۴۷

عرض : تقریبا ۳٫۷۵

اسلحه ی اصلی : توپ ۱۲۵ میلیمتری بدون خان

ATGW : AT-8 SONGSTER
اسلحه ی فرعی : یک تیربار ۷٫۶۲ میلیمتری و یک تیربار ۱۲٫۷ میلیمتری

حرکت لوله به صورت عمودی :۶- تا ۱۳+

حرکت لوله به صورت افقی : ۳۶۰ درجه

مهمات اسلحه اصلی : ۴۵ گلوله

ATGW : نامعلوم

مهمات اسلحه های فرعی : ۶۰۰ فشنگ برای ۱۲٫۷ و برای ۷٫۶۲ ۲۰۰۰ فشنگ

موتور : V46-TK1 diesel

قدرت : ۱۲۰۰ اسب بخار

سرعت نهایی : ۷۲ کیلومتر بر ساعت

برد : تقریبا ۷۰۰ یا ۶۰۰ کیلومتر





:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , ,
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : HP
تاریخ : دو شنبه 19 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: