جدید ترین و کار امد ترین لباس نظامی جهان ساخته شد

جدید ترین و کار امد ترین لباس نظامی جهان ساخته شد

محققان وزارت دفاع آمریكا موفق به ساخت یك لباس جنگی شدند كه نه تنها از بروز هرگونه جراحت جلوگیری می كند؛ بلكه استقامت سربازان را افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا از پایگاه ساینس، این زره جنگی Warrior Web نام دارد. در حال حاضر هر سرباز در جنگ و تمرینات نظامی مجبور است ۲۵تا ۳۰ كیلوگرم تجهیزات و اسلحه جنگی با خود حمل كند.حمل محموله ای با این وزن موجب می شود كه سربازان پس از مدت زمان كوتاهی خسته و مهمتر از آن به عارضه های اسكلتی عضلانی مبتلا شوند.



برای كاهش این صدمات، در بخش درونی این لباس جدید از یك لایه نرم و كم وزن استفاده شده است كه آسیب و خستگی فرد را به میزان قابل توجهی كاهش می دهد.

بافت این لباس قابل شست و شو وضد گلوله به گونه ای است كه میزان فشار بر روی بدن را كاهش می دهد و از تمام نقاط آسیب پذیر محافظت می كند. یكی دیگر از نقاط قوت این لباس زره مانند، عدم تداخل آن باسایر لباس ها و تجهیزات جنگی است. علاوه بر آن، خاصیت انعطاف پذیری آن باعث می شود كه فرد آزادی عمل داشته باشد.

ساخت این لباس هنوز تكمیل نشده است و محققان در تلاشند كه این لباس جنگی را به سنسور، رابط های مختلف و سایر تجهیزات مورد نیاز و سبك مجهز كنند و همچنین قابلیت درمان فیزیكی و توانبخشی را به آن اضافه كنند.

این لباس به دلیل ویژگی هایش برای سالمندان نیز قابل استفاده است.





:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : یک شنبه 10 شهريور 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: