زرهپوش جدید Bumerang ساخت روسیه

زرهپوش جدید Bumerang ساخت روسیه

خانواده جدیدی از وسایل نقلیه زره پوش 8X8 که به وسیله کمپانی Military-Industrial Company روسیه درحال توسعه است. Bumerang (بومرنگ) پروژه جدید است که در سال 2013 برای مقامات نظامی روس رونمایی شده است. البته کل پروژه در مکانی مخفی وبا سطح حفاظت اطلاعت بالا در جریان است. قرار است پروژه Bumerang همراه با خودرو جدید Kurganets-25 مراحل  کنترل کیفیت و ساخت را طی کنند. احتمالا Bumerang در حالت پایه نقش یک خودرو(APC(armored personnel carrier  و Kurganets-25 در نقش یک (IFV(infantry fighting vehicle عملیاتی می شوند. همچنین قطعات دو خودرو قابل تعویض با یکدیگر خواهند بود.

هزینه زیاد و ناتوان بودن ارتش روسیه در بکارگیری BTR-90 ، ارتش را مجبور به استفاده از BTR-80 کرده بود که با وجود بهینه سازی ها و ارتقا در BTR-80 و ساخت BTR-82 هنوز ارتش از یک خودرو قدیمی با طراحی دوران جنگ سرد استفاده می کرد. درنتیجه ارتش روسیه به فکر طراحی و ساخت خودرو جدید با طراحی و فناوری نو افتاد. این نسل جدید APC  قرار است جایگزینی برای خانوادهBTR  باشد.

بعد از انجام آزمایشات و تکمیل تست ها وتایید نهاییی ارتش روسیه، قرار است کمپانی سازنده از سال 2015 حدود 2000 دستگاه Bumeran به ارتش روسیه تحویل دهد.

موتور Bumerang در قسمت جلوی بدنه قرار دارد و خدمه وسرنشین ها می توانند از درب عقب  یا دریچه های روی سقف خارج شوند. در حقیقت این نوع طراحی خودرو نتیجه استفاده ارتش روسیه از نفربرهای BTR خصوصا نفربر 70-BTR است که موتورش در قسمت عقب قرار داشته و خدمه مجبور بودند برای ترک نفربر از درب های کناری تنگ و کوچک استفاده کنند که در حین در گیری این مسئله بیشتر درد سرساز می شده.

Bumerang توانایی حمل سه خدمه شامل توپچی ، فرمانده و راننده را دارد و می تواند 7 سرنشین دیگر را با خود حمل کند. قرار است در حالت پایه Bumerang با یک برجک ریموت کنترل که با توپ 30 ملیمتری و مسلسل 7.62 یا 12.7مسلح شود. همچنین می تواند مجهز به موشک های هدایت شونده ضدتانک باشد.
Bumerang به یک موتور دیزلی توربوشارژ مجهزخواهد بود که قدرت آن 500 اسب بخار است.(احتمال خودرو Kurganets-25  هم ار این موتور بهره بگیرد).این APC جدید به طور کامل دوزیست است و در آب از دو waterjet برای حرکت بهر می گیرد.
ارتش روسیه در صد توسعه خودرو نظامی Bumerang و گسترش ماموریت آن به آمبولانس ، خودرو فرماندهی ، خودرو شناسایی، دفاع هوایی، خودرو پشتیبانی آتش، خمپاره انداز و ... است. به نظر می رسد خانواده خودرو نظامی Bumerang چیزی شبیه به تیپ  Stryker های آمریکا باشد.


مشخصات

شرکت سازنده: Military-Industrial Companyروسیه

طول:8 متر

عرض:3 متر

ارتفاع:3 متر

وزن: 20-15تن

موتور: موتور دیزلی توربوشارژ

قدرت موتور: 500 اسب بخار

حداکثر سرعت:100 کیلومتر بر ساعت

محدوده حرکت:800 کیلومتر

آبی- خاکی: این توانایی را دارد

سرعت در آب:10کیلومتر بر ساعت

خدمه:3 نفر خدمه-7نفر سرنشین

تسلیحات: برجک ریموت کنترل

سلاح اصلی: توپ 30 میلیمتری

سلاح ثانویه: مسلسل  7.62 میلیمتری یا 12.7

عبور از شیب:60 درجه

عبور از شیب کناری:40 درجه

گام عمودی :  0.6متر

عبور از گودال:2متر

 




:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : یک شنبه 10 شهريور 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: