زرهپوش افریقایی Mbombe

زرهپوش افریقایی Mbombe

Mbombe زره پوشی است که توسط شرکت Paramount Group در آفریقای جنوبی ساخته شده است. اولین بار در نمایشگاه 2010 AAD  به صورت رسمی نمایش داده شد. Mbombe توانایی انجام وظیفه در جنگ های متعارف و غیرمتعارف، حفظ مرزها، صلح بانی و ضدشورش را دارد.

زره این خودرو توانایی مقاومت در برابر گلوله های ضد زره 7.62 میلی متر را دارد. با اضافه کردن زره مدولار می توان در برابر گلوله های ضد زره  14.5میلی متر هم مقاومت ایجاد کرد. Paramount Group مدعی است Mbombe می تواند در برابر RPG-7S مقاومت استثنایی از خود نشان دهد.

Mbombe می تواند در مقابل مین ها و بمب های دست ساز نیز مقاوم باشد. Mbombe می تواند در برابر انفجار 10 کیلوگرمTNT  در زیر هر چرخ یا در هر نقطه در زیر بدنه از خود مقاومت نشان دهد و جان خدمه را حفظ کند. در حال حاضر Mbombe از همه خودرو های حفاظت شده ناتو در برابر مین ها و بمب های دست ساز مقاوم تر است و توانسته در مقابل حملات مین ها و بمب های کنار جاده ای، استاندارد STANAG 4569 را در سطح 4a و 4b کسب و در مقابل حملات بالستیکی، استاندارد سطح 3 را کسب نماید.
علت مقاومت زیاد Mbombe در برابر تهدیدات به خاطر نوآوری شرکت در طراحی بدنه است. Paramount Group به جای استفاده از طراحی متداول خودروهای نظامی به شکل V ، از طراحی جدید به شکل مسطح بهره گرفته است.
ظرفیت این خودرو 11 نفر است، 3خدمه اصلی و 8 نفر سرنشین را می تواند جابه جا کند. برای خروج، می توان از دری که در عقب خودرو قرار داده شده استفاده کرد، همچنین خدمه درمواقع اضطراری از دریچه سقف خارج می شوند. برای تسلط بیشتر خدمه به اطراف سه دوربین(دو دوربین در جلو، یک دوربین در عقب) با قابلیت دید در شب برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

Mbombe دارای یک شاسی 6X6 و یک موتور توربوشارژ Cummins isbe4 می باشد که قدرتش 450 اسب بخاری است و دارای یک گیربکس 6دنده اتوماتیک است. همچنین دارای یک سیستم تنظیم فشار تایرها می باشد. Mbombe می تواند برای پیمودن مسافت های طولانی به مخزن های سوخت اضافی که قابل نصب روی خودرو هستند، مجهز گردد. Mbombe قادر است در دمای 55 درجه سانتی گراد بدون مشکل حرکت کند.

شرکت Paramount Group تصمیم دارد تا Mbombe را به طور جدی گسترش دهد و انواع مدل های آن را تولید کند.

«مشخصات»

کشور سازنده :آفریقای جنوبی

شرکت سازنده  Paramount Group:

خدمه:11 نفر(3نفر خدمه اصلی-8 نفر سرنشین)

وزن: 16 - 27 تن

طول: 7.72 متر

عرض: 2.55متر

ارتفاع: 2.34 متر

تسلیحات:

توپ 30 ملیمتری ساخت روسیه با مسلسل coaxial mm 7.62 یا mm 12.7

موتور: موتور دیزل با قدرت 450 اسب بخار

حداکثر سرعت در جاده: 100 کیلومتر / ساعت

محدوده حرکت: 700 کیلومتر

آبی- خاکی: بدون آماده سازی تا عمق 0.9 متر

عبور از شیب: 70 درجه

عبور از شیب کناری: 30 درجه

گام عمودی:  0.5 متر

عبور از گودال : 2 متر طول-0.9 مترعمق

 




:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 7 شهريور 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: