نسل جدید رادارهای نیروی دریایی امریکا

نسل جدید رادارهای نیروی دریایی امریکا

نیروی دریایی امریکا خبر داد که قصد دارد تا شناورهای خود را به نسل جدیدی از رادارها مجهز کند که باعث قدرتمند تر شدن آنها در کشف و شناسایی تهدیدات نسبت به سیستمهای امروزی نصب شده بر آنها، خواهد شد.
  
رادار جدید که رادار دفاع هوایی و موشکی یا به اختصار AMDR نامیده میشود قرار است تا سال 2016 بر روی شناورهای امریکایی قرار بگیرد که این جزیی از برنامه آپگریدهای تکنولوژیکی است که نیروی دریایی امریکا در دستور کار دارد.
  
کاپیتان مارک واندورف، مدیر برنامه آپگرید نیروی دریایی میگوید : " در دنیای واژگان راداری ، 15 دسیبل افزایش قدرت یعنی تقریباً 35 برابر حساسیت و توانایی کشف بیشتر در مقایسه با رادار AN/SPY-1D موجود." او می افزاید :" در حالی که این رادار طوری برنامه ریزی شده است تا طیف وسیعی از ماموریتها را انجام دهد لیکن ماموریت تخصصی آن کشف و شناسایی تهدیدات هوایی و موشکی است. این رادار جهشی بزرگ در تکنولوژی راداری به حساب می اید."

این سیستم راداری شامل دو باند X و S  و یک سوئیت کنترلر می باشد که این دو با یکدیگر قادرند تا در افق و ماورای افق به کشف و رهگیری تهدیدات بپردازند.این رادار با فرستادن امواج به تراتسفر جو و بررسی و آنلیز سیگنالهای برگشتی از ان میتواند فاصله های ماورای افق را نیز جستجو نماید. این اطلاعات میتواندبه رادار کمک کند تا ابعاد یک موشک یا هر تهدید دیگری را با داده هایی نظیر اندازه ، شکل مسیر حرکت و محل قرارگیری ، شناسایی نماید.
  
این رادار نیز نظیر رادار  Aegis AN/SPY-1D فعلی از یک رادار آرایه فازی تشکیل می شود که از باند S برای کشف و شناسایی تهدیدات در برد بالا و از باند X برای کشف و رهگیری تهدیدات در ماورای خط افق استفاده میکند.

بنا بر گفته مدیر این برنامه این رادار به طور ویژه برای بالا بردن توانایی های ضد هوایی و ضد موشکی ساخته شده است ولی قابلیتهای بالایی نیز در شناسایی تهدیدات سطحی دارد.





:: موضوعات مرتبط: نیروی دریایی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 7 شهريور 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: