نسل جديد هواپيماهای جاسوسی که ميتوانند وارد خانه ها شوند

نسل جديد هواپيماهای جاسوسی که ميتوانند وارد خانه ها شوند

شکار پهپاد فوق پيشرفته "اسکنايگل" توسط نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بازتاب فراواني در رسانهها داشت، به طورِي که پس از اعلام اين خبر از سوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران، رسانههاي خارجي به ابعاد گوناگون اين حادثه پرداختند. برخي درباره پهپاد اسکنايگل و ويژگيهاي آن نوشتند، برخي درباره تاريخچه پهپادها و برخي نيز به توانايي نظامي ايران براي شکار اين هواپيماها پرداختند.



اما شرکتهاي سازنده هواپيماهاي جاسوسي درصدد هستند تا هواپيماهاي بسيار کوچکتري بسازند که از کمند رادارهاي کشورها دور بمانند، به علاوه اينکه تصاويري با کيفيت به منبع خود ارسال کنند.

پهپادهاي نسل جديد گاها آنقدر کوچک هستند که مانند يک پرنده يا يک هليکوپتر اسباببازي به پرواز درآمده و از هر مانعي عبور ميکنند.
شرکت توليد فناوري CyPhy Works ، با بودجه سازمان پژوهشهاي پيشرفته وزارت دفاع آمريکا پهپادهايي بسيار کوچک توليد کرده است که ميتوانند به دور از ديد رادارهاي امنيتي از هر گونه مانعي مانند در و پنجره عبور کرده و به راحتي از مکان مورد نظر فيلم تهيه کنند.

اما فرق اين ريزپهپادها اين است که آنها از طريق رشتههاي بسيار ريز هدايت ميشوند، چيزي به نازکي دو سيم مسي. اين امر به آنها اجازه ميدهد تا بدون هيچ محدوديت زماني تصاويري با کيفيت بسيار بالا بفرستند.
نام پهپادي که شرکت CyPhy Works ساخته است EASE نام دارد و هدف آن ورود به ساختمانها و عملياتهاي جاسوسي است. به گفته وبسايت سازمان بينالملل وسايل نقليه بدون سرنشين، رژيم صهيونيستي نيز به يکي از اين نوع پهپادها دسترسي دارد. اين پهپاد ميتواند بدون محدوديت تا مسافتهاي طولاني پرواز کند.


به گفته يکي از سازندههاي اين پهپاد، EASE ميتواند به عنوان يک سرباز پرنده عمل کنند. ميتواند وارد يک خانه شده و در آن به جستجو بپردازد.

در اين نوع پهپاد به جاي باتري از ميکروفلامن استفاده شده است که به هواپيما اجازه ميدهد تا حين پرواز تصاويري با کيفيت ارائه کند.

پهپاد PARC

بعد از اينکه ارتش آمريکا در خواست خريد اين نوع پهپاد را کرد، شرکت CyPhy Works ، نوعي بهتر با نام parc ساخت. اين پهپادها، در مکانهاي دور افتاده در افغانستان به کار برده ميشوند.

دانلود فیلم





انواع ديگر ريزپهپادها
وبسايت خبري ديليميل در گزارشي به هواپيماهاي جاسوسي آمريکا اشاره کرده است که به کوچکي حشره هستند.
بنا بر اين گزارش، اين پهپادها مانند اسباببازي کودکان بوده، اما اين ابزارهاي کودکانه در واقع پيچيدهترين پهپادها در جهان هستند. ارتش آمريکا قصد دارد اين پهپادها را آنقدر کوچک کند که به اندازه پرندگان شوند. يکي از اين پهپادها براساس مدل پرنده مرغ مگسخوار ساخته شده است.











:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 26 دی 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: