نیروی دریایی روسیه یکی از بزرگترین ناوهای تهاجمی آبی-خاکی خود را حراج کرد + تصاویر

نیروی دریایی روسیه یکی از بزرگترین ناوهای تهاجمی آبی-خاکی خود را حراج کرد + تصاویر

نیروی دریایی روسیه یکی از بزرگترین ناوهای تهاجمی آبی-خاکی خود را که هزینههای مدرن کردن آن بسیار بالا برآورد شده است، به منظور اسقاط به حراج میگذارد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی نوشت: گزارش های رسیده نشان می دهد نیروی دریایی روسیه خود را برای مزایده یکی از بزرگ ترین ناوهای تهاجمی آبی خاکی خود جهت اسقاط کردن آماده کرده است زیرا هزینههای مدرن کردن این ناوچه روسی بسیار بالا برآورد شده است. بر اساس این خبر، عملیات های گسترده تهاجم دریایی که قرار بوده است این ناو عملی کند، هیچ وقت اتفاق نیفتاده اند.



یک منبع خبری در نیروی دریایی روسیه در این باره به روزنامه «ایزوستیا» اعلام کرده است: مدرن کردن این ناو آبی خاکی به نام «میتروفان موسکالنکو» با توجه به دلایل اقتصادی غیر عملی است؛ این ناو در عین حال به لحاظ فیزیکی و اصولی قدیمی است و هزینه مدرن کردن آن برابر است با ساخت حداقل دو کشتی توپخانه ای است.



این منبع خبری آگاه در نیروی دریایی روسیه همچنین گفته است: همچنین ضرورت به کار گیری این ناو از نقطه نظر استراتژیک نیز جای سوال دارد زیرا روسیه هیچ برنامه ای برای پیاده کردن نظامیان دریایی خود در هیچ جایی ندارد.



در ادامه این خبر آمده است که هر کدام از این ناوها قادر به تامین خدمات حمل و نقل دریایی و خشکی برای 50 تانک و یا 80 خودروی زرهی و یا 120 کامیون و همچنین 500 تنفگدار دریایی هستند؛ این کشتی های جنگی همچنین می توانند 4 بالگرد جنگی و ترابری مدل « Ka-29»، موشک های دفاع هوایی و سیستم های شلیک های موشکی را برای پشتیبانی از عملیات های زمینی حمل کنند.
«آندره فرولوف» کارشناس نیروی دریایی روسیه اعلام کرده است که تمام ناوهای آبی خاکی روسیه در دوران شوروی ساخته شده اند و دیگر کارآیی ندارند و تا دهه آتی، تمام این ناوها احتمالا اسقاط خواهند شد.



بر اساس اعلام این کارشناس روسی، با وجود این ناوها، قابلیت نیروی دریایی روسیه برای انجام عملیات های گسترده تهاجمی دریایی در خارج از کشور به طور جدی محدود خواهد شد.
این شبکه تلویزیونی در ادامه آورده است که مجموعه ای از 6 ناو مدرن بزرگ موسوم به « Ivan Gren» در حال جایگزین شدن با ناوهای قدیمی ساخت شوروی و از جمله ناو مدل « میتروفان موسکالنکو» هستند.
اولین سری این ناوها در تاریخ 18 ماه مه سال 2012 میلادی وارد دریا شد و انتظار می رود که سال آتی میلادی وارد نیروی دریایی روسیه شود.



در پایان این خبر آمده است که روسیه به منظور تسریع مدرن کردن نیروی دریایی خود دستور تحویل دو ناو هواپیمابر کلاس «میسترال» ساخت فرانسه را که قابلیت حمل بالگرد دارد، صادر کرده است و آماده ساخت دو کارخانه کشتی سازی روسی دیگر نیز میشود.





:: موضوعات مرتبط: نیروی دریایی , ,
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 23 شهريور 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: