مشخصات 6 دستاورد جدید دفاعی/افزایش قدرت تحرک شناورهای نظامی

مشخصات 6 دستاورد جدید دفاعی/افزایش قدرت تحرک شناورهای نظامی

وزیر دفاع عنوان کرد
مشخصات 6 دستاورد جدید دفاعی/افزایش قدرت تحرک شناورهای نظامی



خبرگزاری فارس: سردار وحیدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دفاعی، در جمع خبرنگاران به تشریح ویژگیها و مشخصات 6 دستاورد جدید دفاعی که امروز با حضور رییسجمهور رونمایی شد، پرداخت.
خبرگزاری فارس: مشخصات 6 دستاورد جدید دفاعی/افزایش قدرت تحرک شناورهای نظامی

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت دفاعی به تشریح دستاوردهای رونمایی شده توسط رئیس جمهور در این نمایشگاه پرداخت.

وی با اشاره به رونمایی از موشک فاتح 1D-110 افزود: این موشک از دقیقترین و پیشرفتهترین موشکهای بالستیک زمین به زمین با سوخت جامد مرکب است که در یک دهه اخیر نقش مؤثری در ارتقاء توان دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی افزود: با توجه به نیازمندیهای نیروهای مسلح و بخصوص موضوع پر اهمیت دقت اصابت، نسلهای مختلف از این موشک با ویژگیهای خاص طراحی و به تولید انبوه رسیده است.

وزیر دفاع ادامه داد: پس از آزمایش موفق نسل چهارم موشک فاتح 110 این موشک که دارای توانمندیهای وسیعی نسبت به نسلهای قبلی میباشد وارد خدمت شده است.

سردار وحیدی با اشاره به توانمندیهای این موشک گفت: قدرت نقطه زنی در هر نوع شرایط آب و هوایی، افزایش طول عمر موشک، افزایش زمان استقرار موشک مسلح بر روی سکوی پرتاب جهت شلیک به موقع، کاهش زمان تستهای قبل از پرتاب و حین پرتاب، کاهش زمان ترک موضع پرتاب و عدم نیاز به بازدیدهای دورهای کوتاه مدت از توانمندیهای مهم این موشک است.

وی با اشاره به دستاورد دیگر رونمایی شده در این روز گفت: یکی از گلوگاههای فنی در طراحی و ساخت شناورهای سنگین، تامین توان و قوه محرکه شناور است و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برای تکمیل زنجیره توانمندیهای طراحی و ساخت شناورها این مهم را در دستور کار خود قرار داد و موفق شد موتور دریایی بنیان 1 را در روز صنعت دفاعی سال گذشته به بهره برداری برساند.

وزیر دفاع ادامه داد: در تداوم این اقدام راهبردی، متخصصان کارآزموده صنایع دریایی موفق شدند موتور دریایی بنیان 4 با تعداد 16 سیلندر و قدرت 5 هزار اسب بخار و 18 تن وزن بر روی شناورهای بزرگ نظامی نصب کنند.

سردار وحیدی با اشاره به ساخت آزمایشگاه پرنده آرمیتا گفت: پروژه سکوی تستهای پروازی با نام آرمیتا با هدف آزمایش سامانههای هوایی در شرایط واقعی پرواز ساخته شده است که با هدف آزمایش سامانه پرتاب هواپیمای جنگی، آزمون سامانه دستگاه تولید اکسیژن هواپیما، آزمون سامانه اویونیک پیشرفته هواپیما و آزمایش اویونیک پیشرفته به خلبانهای هواپیمای جنگنده انجام شده است.

وی با اشاره به ساخت خودروی تاکتیکی ارس افزود: خودروی تاکتیکی - فرماندهی ارس با 3.4 تن وزن و توان 133 اسب بخار با دو کابین یکپارچه به عنوان خودروی حامل فرماندهان، خودروی هجومی و خودروی پشت خاکریز قابلیت استفاده در تمام مناطق عملیاتی صعب العبور و شهری را دارد.

وزیر دفاع ادامه داد: قابلیت زرهی، پوشش تلفیقی، گرم کن گازوئیلی و محافظ پشت سر از مهمترین ویژگیهای این خودرو محسوب میشود.

وحیدی در ادامه به دستاورد دیگر دفاعی رونمایی شده به نام خمپاره انداز وفا اشاره کرد و ادامه داد: سامانه خمپاره انداز برد بلند 160 میلی متری وفا که در برد توپخانههای معمولی اجرای آتش میکنند، دارای مشخصات عملیاتی به شرح زیر است: افزایش قدرت سر جنگی به میزان دو تا سه برابر، عمر بالای مهمات نسبت به گلولههای موشکی، پراکندگی کمتر نسبت به گلولههای موشکی و نواخت تیر 5 تا 8 گلوله در دقیقه است.

وحیدی همچنین به رونمایی از سامانه جهتیاب و شنود شاهد اشاره کرد و گفت: این سامانه پولیس سیگنالی و جهت یابی در بانکهای WHFو UHF و مدلاسیونهای مختلف را در فاصله زمانی بسیار کم انجام میدهد.

وی ادامه داد: سامانه شاهد قادر است سیگنالهای ثابت، آنالوگ و جهش فوقانی را تشخیص داده و مورد پردازش قرار دهد و امکان شنود چند کانال را به طور همزمان فراهم کند.




|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: