برگزاری نخستین رزمایش چین و رژیم صهیونیستی/ نشانه هایی از توسعه روابط

برگزاری نخستین رزمایش چین و رژیم صهیونیستی/ نشانه هایی از توسعه روابط

امروز برای نخستین بار در تاریخ روابط پکن و تل آویو سه رزم ناو چینی در سواحل حیفا پهلو خواهند گرفت تا طی دو هفته آتی با نیروی دریایی رژیم صهیونیستی رزمایش مشترک برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، طی ماههای اخیر سطح روابط چین و رژیم صهیونیستی توسعه پیدا کرده تا جایی که امروز سه رزم ناو چینی برای نخستین بار در تاریخ روابط پکن و تل آویو در سواحل حیفا پهلو می گیرند.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط ، واشنگتن چندان دل خوشی توسعه سطح روابط پکن و تل آویو ندارد و این روابط را با خشم فروخورده دنبال می کند.

نام: 729023_orig.jpg نمایش: 1 اندازه: 79.3 کیلو بایت

این در حالی است که محافل صهیونیستی پهلوگرفتن ناوهای چینی در سواحل حیفا را بیانگر جهش ایجاد شده در روابط دوجانبه به ویژه در بخش نظامی دانسته اند. بر این اساس، در جریان این رزمایش دو هفته ای مقامات ارشد نیروی دریایی چین و همتایان صهیونیست خود در پایگاه دریایی حیفا دیدار می کنند.
این در حالی است که روابط چین و رژیم صهیونیستی از سال 1948 (تاسیس رژیم جعلی) تا 1992 کامل قطع بود و پس از کنفرانس مادرید در سال 92 روابط اقتصادی بتدریج رشد و پیدا کرد.
از یک سال پیش اسرائیل و چین دورانی جدید از روابط نظامی را آغاز کردند. "چنگ بینگده" رئیس ستاد مشترک ارتش چین آگوست 2011 سفری به سرزمینهای اشغالی داشت که در آن زمان سفری تاریخی خوانده می شد.
در پاسخ به این سفر، "بنی گانتز" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی قریب به سه ماه پیش به پکن سفر کرد و با مقامات ارشد چین دیدار کرد. طی این دیدارها دو طرف خواستار توسعه روابط نظامی شده بودند که به نظر می رسد برگزاری مانور اخیر در سواحل حیفا نخستین نتیجه این مذاکرات باشد.
این در حالی است که "بنیامین نتانیاهو" دو هفته پیش نیز در دیدار با جمعی از دانشجویان چینی که در بیستمین سالگرد برقراری روابط دو جانبه، به دفتر وی در بیت المقدس آمده بودند بر لزوم توسعه روابط در همه زمینه ها تاکید کرده بود.
وی با اشاره به تعمیق روابط تل آویو و پکن، طرح مشترک ساخت خط آهن از دریای سرخ تا دریای مدیترانه را به عنوان یکی از نمونه های جهش ایجاد شده در روابط دوجانبه دانست.

بنابرگزارش پایگاه شبکه الصین ، این خط آهن جایگزینی برای کانال سوئز خواهد بود و در آینده تبادل کالا میان اروپا و آسیا به وسیله آن انجام خواهد شد.
از سوی دیگر رسانه های عربی به ویژه مصری امروز در گزارشهای مختلفی به بررسی تقویت سطح روابط چین و رژیم صهیونیستی پرداخته اند. روزنامه الوفد مصر در این باره نوشت: امروز دوشنبه سه رزم ناو چینی در سواحل حیفا (شمال فلسطین اشغالی) پهلو می گیرند.
روزنامه الیوم السابع ، خبرگزاری کویت، پایگاه المحیط ، شبکه فلسطین الاخباریه ، روزنامه الدستور نیز طی ساعات اخیر موضوع توسعه روابط چین و رژیم صهیونیستی را زیر ذره بین قرار داده اند.

نام: 839397_orig.jpg نمایش: 1 اندازه: 91.7 کیلو بایت

منبع






























|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : HP
تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: