آمریکا: ایران در آستانه دستیابی به سلاح هستهای قرار ندارد

آمریکا: ایران در آستانه دستیابی به سلاح هستهای قرار ندارد

پس از جنجال رسانههای صهیونیستی درباره برنامه هستهای ایران

آمریکا: ایران در آستانه دستیابی به سلاح هستهای قرار ندارد


خبرگزاری فارس:
یک مقام امنیت ملی آمریکا جنجال رسانهای روز گذشته رسانههای صهیونیستی درباره پیشرفتهای تسلیحات اتمی ایران را رد کرد و گفت: ایران در آستانه دستیابی به سلاح اتمی قرار ندارد.








به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: مقامات آمریکا هنوز باور دارند ایران تاکنون به ساخت تسلیحات هستهای نزدیک نشده و تصمیمی هم برای ساخت آنها نگرفته است.

این خبر در حالی منتشر میشود که روز گذشته رسانههای صهیونیستی ادعا کردند باراک اوباما گزارشی از «برآوردهای اطلاعات ملی» آمریکا دریافت کرده که موجب شده است نظر این کشور درباره برنامه هستهای ایران کاملاً با نظر مقامات رژیم صهیونیستی مشابه شود.

رسانههای رژیم صهیونیستی ادعا کرده بودند این گزارش از «برآوردهای اطلاعات ملّی» آمریکا از پیشرفتهای «مهم» و «شگفتانگیز» ایران در مسیر دستیابی به سلاحهای اتمی پرده بر میداشت.
پس از این اخبار رسانههای رژیم صهیونیستی، «ایهود باراک»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت گزارش جدیدی که باراک اوباما دریافت کرده است احتمالاً چیزی فراتر از گزارش «برآوردهای اطلاعات ملّی» است.
«برآوردهای اطلاعات ملّی» آمریکا جمعبندی قضاوت نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره یک موضوع خاص را انعکاس میدهد.
آخرین باری که گزارش برآوردهای اطلاعاتی آمریکا درباره ایران منتشر شد در سال 2007 بود که دولت جورجبوش با اطلاعرسانی عمومی درباره آن جنجال به پا کرد.
در این گزارش عنوان شده بود ایران از سال 2003 پیگیری برنامه تسلیحات اتمی خود را متوقف، اما جنبههای دیگر آن را فعال نگاه داشته است.
علیرغم این، امروز جمعه (10 اوت/ 20 مرداد) یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اخبار مربوط به این گزارشهای منعکس شده در رسانههای صهیونیستی را مورد تردید قرار داد و گفت ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا از فعالیتهای هستهای ایران تغییری نسبت به اوایل سال جاری که مقامات اطلاعاتی آمریکا مدارکشان را به نمایندگان کنگره ارائه کردند، نداشته است.
این مقام آمریکایی گفت: «ما معتقدیم هنوز زمان و فضا برای ادامه مسیرهای دیپلماتیک با ایران میسر است که پیمودن این مسیر باید با فشارهای بینالمللی بر دولت ایران همراه باشد. ارزیابی ما همچنان این است که ایران در آستانه دستیابی به سلاحهای هستهای قرار ندارد.»
آمریکا و رژیم صهیونیستی برنامه اتمی صلحآمیز ایران را در راستای توسعه تسلیحات اتمی میدانند ـ ادعایی که جمهوری اسلامی ایران همواره آن را رد کرده است.




|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : HP
تاریخ : جمعه 20 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: