10 تکنولوژی برتر نظامی روسیه در سال 2011

10 تکنولوژی برتر نظامی روسیه در سال 2011

1- موشک بالستیک قاره پیمای اتمی RS-24 Yars اولین آزمایش خود را در May 29 2007 به جهت جایگزینی موشکهای R-36 و UR-100N که قریب به 50 سال در خدمت بودند تست شد. RS-24 از نمونه Topol-M که قادر به حمل 10 کلاهک مستقل اتمی میباشد سنگینتر است.

2- مکان دوم به Sukhoi PAK FA جنگنده نسل پنجم تعلق دارد. T-50 اولین پرواز خود را در تاریخ 29 ژانویه 2010 به انجام رساند. بنابر گزارشات، این جنگنده قادر به حمل حداکثر 7500 کیلوگرم مهمات میباشد. ابعاد تخمینی جایگاههای درونی مهمات این جنگنده 4.6 در 1.1 تخمین زده میشود.


3- S-500 نسل جدید موشکهای زمین به هوامیباشد که برای مقابله با موشکهای بالستیک قاره پیما، سیستمهای کنترل و هشدار هوایی و سیستمهای کنترل و هشدار زود هنگام هوایی و هواپیماهای جمینگ طراحی شده است. با برد برنامه ریزی شده 600 کیلومتر، سیستم S-500 قادر به شناسایی و درگیری همزمان با 10 هدف بالستیک سوپر سونیک با سرعت پرواز 7 کیلومتر بر ثانیه و با سقف پرواز 40 کیلومتر میباشد.

4- زیردریایی کلاس Yasen، نسل جدید زیردریائیهای اتمی تهاجمی چند منظوره روسیه است. زیردریائیهای Yasen-class مجهز به موشکهای کروز و تیوبهای 6508 میلیمتر و 5332 میلیمتر میباشد. زیردریایی کلاس Yasen، اولین زیر دریایی روسیه مجهز به سونار کروی ساخته Irytysh-Amfora میباشد. زیردریایی کلاس Yasen، اولین زیردریایی روسیه مجهز به نسل 4 راکتورهای اتمی است.


5- رتبه پنجم به تانک T-90AM که ورژن جدید تانک T-90 میباشد تعلق میگیرد. این تانک مجهز به تیربار پیشرفته، موتور قدرتمند، سیستم متحرکه جدید، بخش مجزا برای مهمات، سیستم ایمنی جدید و دید پانوراما میباشد.


6- رتبه ششم به سیستم موشکی بالستیکی متحرک 9K720 Iskander تعلق دارد. موشک اسکندر از نمونه های پیشین خود، موشک Oka برتری دارد و مجهز به موتور یک مرحله ای سوخت جامد میباشد. هر موشک بر روی وسیله نقلیه حامل خود میتواند به طور مجزا و مستقل بر روی هدف نشانه روی شود. اهداف نه تنها میتوانند توسط ماهواره یا هواپیما، بلکه حتی توسط یک سرباز که کار هدایت آتش توپخانه را به عهده دارد میتوانند هدف یابی شوند. همچنین موشک های اسکندر برای مقابله با اهداف متحرک میتوانند در خلال پرواز مجددا برنامه ریزی و هدف یابی مجدد شوند.


7- Ka-52 ‘Alligator’ نمونه تغییر یافته دیگری برپایه Ka-50 میباشد. این هلیکوپتر مجهز به رادار ، سیستم نشانه روی TV/thermal دید در شب ‘Samshite’، و انواع مهمات میباشد.

8- اسلحه ORSIS-5000 قابلیت درگیری دقیق در هر ساعت از شبانه روز بدون کمترین آمادگی تکنیکی یا شلیک اضافه، در برد تا 1.5 کیلومتر را داراست. ORSIS-5000 در دو کالیبر تولید میشود: calibers: .308 Winchester برای بردهای کوتاه و متوسط و .338 Lapua Magnum برای بردهای متوسط و بلند. این سلاح برای نیروهای ضد تروریست و نیروهای مخصوص روسیه طراحی شده است.


9- رزمناو Soobrazitelnyy/ Smart دومین رزمناو از آخرین کلاس رزمناوهای روسیه Steregushchiy/ Guarding.این رزمناو اولین ناوی میباشد که به سیستم دفاعی Redut تجهیز شده است. Soobrazitelnyy/ Smart برای اولین بار در سال 2011 در پنجمین نمایشگاه دفاعی دریایی بین المللی در سن پترزبورگ به نمایش عموم درآمد.


10- نارنجک انداز ضد تانک چند منظوره RPG-32 Hashim. موشک انداز RPG-32 برای نابودی و مورد هدف قرار دادن طیف وسیعی از اهداف میدان نبرد از قبیل تانکهای مدرن، سنگرها، سربازان، خودروهای زرهی طراحی شده است




|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : HP
تاریخ : جمعه 20 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: