سکوت اسلام ستيزانه مدعيان حقوق بشر در برابر فاجعه انساني ميانمار

منيره غلامي توکلي

گويي تاريخ به دست سفاکان زمان هرگز نمي خواهد سربرگ خونين و خشونت بار کشتار مردم مسلمان مخصوصا زنان و کودکان بي گناه را از ذهن خود پاک کند. روزگاري دور، خبر کشتار مردم مسلمان الجزاير، زماني مردم بوسني و هرزگوين، ليبي و سال هاست که مردم مظلوم فلسطين و همين ديروزي نه چندان دور، مسلمانان آزاده بحرين و سودان به گوش جهانيان رسيد. اين کشتارها که بيشتر عليه مردم مسلمان فقير صورت مي گيرد در اقصا نقاط جهان در برابر چشم بيناي ديدهبان حقوق بشر! و در برابر نگاه بي تفاوت کساني رخ مي دهد که از مدعيان و حاميان حقوق بشر در جهان هستند و خود را ناجي ملت هايي مي دانند که در استبدادي به دور از دموکراسي زندگي مي کنند. جاي تعجب اينجاست! هر زمان پاي اين افراد به کشورهاي مظلوم و فاقد حکومت هاي دموکراسي باز مي شود؛ چندي بعد کشتار و قتل عام ضعيف ترين و مظلوم ترين مردمان آن سرزمين ها نيز آغاز مي شود. امروز در بخش هاي مسلمان نشين ميانمار، گويي با بريدن حلقوم کودکان، آتش زدن جوانان، هتک حرمت زنان، به دريا افکندن گروه گروه مسلمانان و مسلح کردن مردمان آن ديار، روح از پيکره کل جهان مدعي عدالت و دموکراسي خارج شده و در اين هياهوي مرگبار، هيچ نقض حقوق بشري را نمي بينند! و هيچ فرياد مظلومي را نمي شنوند!




گويي جهان در شک خودخواسته اي فرو رفته است! رسانه ها کور شده اند و قلم خبرنگاران آنها چون نگاه سياست هاي دروغين رؤساي بنگاه هاي خبري شان خشک شده است. اين فقط لنز دروبينهاست که به خاک و خون کشيده شدن مردمي مسلمان و مظلوم را در کشور خودشان به ثبت ميرساند.

تصاويري که دل هر انسان آزاده اي را به درد مي آورد. کشتار بيش از 20 هزار نفر از شهروندان مسلمان ميانمار؛ درست زماني صورت مي گيرد که آمريکا و انگليس مبارزات خود را براي حمايت از دموکراسي، عليه حاکمان نظامي اين کشور رها کردهاند و چند دهه تحريم هاي اقتصادي را که بنا بر ادعايشان به علت نقض حقوق بشر - آن هم در رابطه با بوداييان - متحمل دولت کرده بودند، برداشته اند و شرکت هاي غربي به منظور خارج کردن بازار ميانمار از دستان تجار چين وارد اين کشور شده اند.

کشتار مردم مسلمان و بي گناه ميانمار، زماني صورت مي گيرد که دولت فعلي آن تحت کنترل شخصيت هاي نظامي به رياست جمهوري تين سين، جمعيت يک ميليون نفري مسلمانان روهينگيا را به رسميت نمي شناسد و در زمره مهاجران غير قانوني مي داند و مي گويد: مسلمانان بايد از اين کشور اخراج و به اردوگاههاي پناهندگان سازمان ملل فرستاده شوند.ادعاي خارجي بودن اين افراد در حالي صورت مي گيرد که مسلمانان روهينگيا چندين نسل در ميانمار زندگي کرده اند.

جاي تعجب دارد که رئيس جمهور تين سين؛ اين اظهارات را در حالي بيان ميکند که رسانههاي جهان فتح الباب دموکراسي، پس از سالها سرکوب و استبداد و ديکتاتوري در اين کشور را تحسين برانگيز جلوه مي دهند و از آن حمايت مي کنند. با مشاهده اوضاع تأسف برانگيز مسلمانان ميانمار به يقين مي توان گفت: اگر دموکراسي در اين کشور آغاز شده است، براي گروهي خوش يمن نبود.



گروهي که در اقليت قرار دارند و جزء بزرگ ترين استثناهاي ميانماري در داشتن حقوق انساني حتي در کشتار! قرار مي گيرند و آنها کساني نيستند جز مسلمانان که قبل از اين اتفاقات از حق تحصيل، ازدواج، کار کردن در نهادهاي دولتي و... بي بهره بودند و در تنگناهاي فرهنگي چون تغيير نام هايشان به نام هاي بودايي، خروج از محل سکونت خود و ممانعت از انجام فرايض ديني، ساخت و مرمت اماکن مقدسي چون مسجد قرار داشتند.

در پي فشارهايي که طي شصت سال اخير بر مسلمانان ميانمار وارد آمده است، بسياري از آنها از اين کشور مهاجرت کردهاند و بسياري ديگر از حقوق شهروندي و انساني محروم بوده و در بدترين وضعيت معيشتي به سر ميبرند در حالي که همين مسلمانان با عنوان مجاهدين از گروه هايي بودند که در استقلال ميانمار نقش بسزايي داشته اند.

رئيس جمهور «سن» که فقط چند ماهي است - از ماه مارس سال جاري - سکانداري دولت ميانمار را بر عهده گرفته است از انجام تمام وعده هاي پوشالي و اصلاح طلبانه خود سر باز زده و به روشني، دست گروههاي بودايي تندروي نژاد ماگ، بزرگترين نژاد ساکن در ميانمار، را براي قتل عام مسلمانان باز گذاشته است.

جنايات افراطيون بودايي که در بايکوت کامل خبري رسانههاي غربي به وقوع پيوسته است، در راستاي تلاش دولت ميانمار براي اصلاحات مد نظر آمريکا و پس از سفر کلينتون به اين کشور اتفاق افتاده است.

پس از مذاکرات دولت ميانمار با کلينتون! دولت متعهد شد که اصلاحاتي را در زمينه رعايت حقوق بشر انجام دهد. از آن زمان بود که قوانيني بر ضد مسلمانان به تصويب رسيد و کشتار مسلمانان توسط بوداييان افراطي آغاز شد.

در چند وقت اخير توسط گروه شبه نظامي ماگ با حمايت کاهنان تندروي بودايي در قالب عملياتي به نام « جنگ مقدس عليه مسلمانان » هزار نفر کشته، 5 هزار نفر زخمي و نزديک به سه هزار نفر ربوده شدهاند و اين همه در حالي است که 20 روستا و 200 منزل نيز به طور کامل ويران شدهاند و 300 هزار نفر به بنگلادش فرار کردهاند. به اين رقم سه هزار نفر بيخانمان را نيز بايد افزود.

اين اتفاقات در حالي مي افتد که بسياري از مردم مسلمان ميانمار از ماه مي سال جاري براي رهايي از شکنجه، کشتار وحشيانه، تجاوز به دختران و زنان خود از خانه و کاشانه شان فرار کرده اند و هيچ يک از نهادهاي حقوق بشر هم رفتارهاي ضد بشري عليه آنها را محکوم نکرده است. گويي تمام چشم جهان مدعي، به فروپاشي دولت سوريه و حمايت از اسرائيل معطوف شده است.



سردمداران قدرتمند حامي دموکراسي! که رد پاي آنها در هر کشوري به دنبال منابع مادي و معدني آن سرزمين است در ميانمار که به سرزمين طلايي معروف است و پس از سال ها تحمل استعمار انگليس از سال 1948 آزادي خود را به دست آورده، هنوز چشم طمع بر منابع طبيعي آن چون نفت، گاز طبيعي، زغال سنگ، ليگنيت، کروميم، طلا، نقره، باريت، قلع، آنتيموان، سرب، روي، مس، تنگستن، آهن، سنگ هاي قيمتي، الماس، بنتونيت، ژيپس، نمک، مرمر و سنگ آهک دارد و چه راهي بهتر از اختلاف افکني قومي و مذهبي مي تواند در تضعيف دولت ضعيف و مردمان فقير آن موثر باشد.

اما به راستي با تمام اين واقعيت ها، کشتار غير انساني مسلمانان، وضعيت بد اقتصادي و معيشتي افرادي که در اردوگاه ها پناهنده شده اند، شيوع بيماري هايي که مي تواند جان بسياري از ساکنان اردوگاه ها را به خطر بيندازد و قتل عام و تجاوز به عنف زنان مسلمان، سکوت غرب از چه منشأ ميگيرد؟!

با کمال تأسف بايد بگوييم وقتي در جايي کوچک ترين آسيبي به جانوري مي رسد در سراسر دنيا جمعيتهاي حمايت از حقوق حيوانات بيانيه ميدهند و وامصيبت هايشان بالا مي رود؛ اما در برابر نسل کشي مردم مسلمان در چين، ميانمار، بحرين، عراق، افغانستان، سوريه، پاکستان، لبنان، فلسطين و بوسني و هرزگوين چيزي جز سکوت از رسانهها بر نميآيد. اين دولت هاي مهربان که حتي در برابر حيات وحش از خود نقش مادرانه نشان مي دهند! در برابر کشتار اين همه انسان مسلمان چشم خود را بسته اند تا بتوانند به اهداف پليد خود در راستاي رسيدن به منافعشان! دست يابند، منافعي که در نمايش قدرت ملت ها هرگز به دست نخواهد آمد. قدرتي که در اسلام و امساک مردم مسلمان از استعمار و استکبار به شدت مايه ترس استکبار و نوکران حلقه به گوش آنهاست.

مردم مظلوم ميانمار، زنان و کودکان آنها گناهي ندارند جز اينکه مسلمانند و هم طايفه دست اندرکاران حاکمان نيستند و با نيم نگاهي به وضعيتشان مي توان گفت: کشتار آنها در راستاي اسلام ستيزي استکبارجهاني صورت مي گيرد.


منبع : پایگاه جامع و تخصصی جنگ نرم
http://www.jangnarm.com/index.aspx?s...ewsview=141895