Bmd-4m جديدترين نفربر زرهي هوابرد روسيه

Bmd-4m جديدترين نفربر زرهي هوابرد روسيه

بسم الله

Bmd-4m

 

روسیه سال  میلادی (2009) اقدام به تولید انبوه نفربر پیشرفته زرهی هوابرد BMD-4M خواهد کرد. BMD-4M آخرین نمونه از نفربرهای زرهی رزمی با قابلیت پرتاب با چتر از هواپیما و پشتیبانی از نیروهای هوابرد است. BMD-4M مجهز به شاسی جدید - سیستم کنترل آتش دیجیتال و سلاحهای با دقت بسیار بالا از جمله توپ 100 میلیمتری است. نیروهای هوابرد روسیه تا سال 2015 مجهز به صدها دستگاه از نفربرهای BMD-4M خواهند شد. ظرفیت بالای کارخانجات Kurganmashzavod از زیر مجموعه Concern Tractor factories روسیه این امکان را میدهد تا قادر به اسمبل کردن 3000 دستگاه در سال باشند!

BMD-4M برای حمل نیروهای هوابرد- افزایش تحرک و جابجائی و حمایت از نیروهای چترباز بوسیله آتش پشتیبانی طراحی گردیده است. از این روی مجهز به توپ 100 میلیمتری- 2A42 30mm autocannon - تیربار 7.62mm PK - سیستم کنترل آتش جدید "Ramka" است. برجک جدید "Bakhcha-U" امکان حمل تسلیحات و تجهیزات گسترده ای را به آن میدهد. BMD-4 / Ob'yekt 960 خود نمونه ای ارتقاء یافته از BMD-3 است که پیش نمونه های آزمایشی آن با نام BMD-3M شناخته میشدند. این نفربر پیشرفته 13 تنی دارای 2 خدمه و توان حمل 6 چترباز است. همچنین BMD-4 دارای توانائیهای گسترده در عبور از رودخانه میباشد. سیستم واترجت موجود در سری BMD-3/4 آنها را قادرمیسازد تا به راحتی نیروهای تفنگدار دریائی را از ناو به ساحل منتقل ساخته و انتظارات نیروی دریائی روسیه را در این زمینه براورده سازد. BMD-4 قابلیت پرتاب از بیشتر انواع هواپیماهای متوسط ترابری بویژه Ilyushin Il-76M را دارد. BMD-4 مجهز به سیستمهای حفاظتی NBC (شیمیائی- میکروبی- رادیو اکتیویته) بوده و از برخی تجهیزات به کار گرفته شده در نفربر زرهی پیشرفته BMP-3 سود میبرد.

BMD-4 با قدرت آتش خود میتواند جانشین تانکها و واحدهای توپخانه در هنگام عملیات فرود باشد. توپ اتوماتیک 100 آن دارای نرخ آتشی معادل 10-15 تیر در دقیقه است. BMD-4 مجهز به موشکهای ضد تانک 9M113 Konkurs نیز میباشد.

 

 

 




|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : HP
تاریخ : جمعه 14 بهمن 1390
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: