آمار حیرت انگیزی از سلاح های به کار رفته در جنگ ۳۳ روزه

آمار حیرت انگیزی از سلاح های به کار رفته در جنگ ۳۳ روزه





خبرگزاری فارس: در این گزاش آمده است تعداد سلاحهای آمریکایی که اسرائیل در جنگ ژوئیه علیه دوهزار مبارز لبنانی به کار برد، بیش از آن چیزی است که در جنگ اکتبر سال 1973 علیه هفتصد هزار نفر از ارتشهای سوریه و مصر استفاده کرد

. به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس ، «بهایی که میپردازیم» عنوان گزارشی است که «جمعیت آمریکاییهای طرفدار صلح خاورمیانه» آن را منتشر کرده است.این گزارش در مورد تعداد و انواع سلاحهای آمریکایی، از جمله چهار میلیون و هشتصد هزار بمب خوشهای است که ارتش اسرائیل در تجاوز اخیر علیه لبنان به کار برده است. پروفسور فراکلین لامپ این گزارش را به روزنامه «الاخبار» ارائه کرده است. این گزارش نتیجه تحقیقات میدانی در مناطقی از لبنان است که هدف تجاوزات اسرائیل قرار گرفتهاند. همچنین به تحقیق و تفحص در گزارشهای مراکزی پرداخته است که این درگیری در منطقه را مورد توجه کردهاند.
گروهی از این جمعیت با نظارت پروفسور لامپ این گزارش را تهیه کردهاند.در مقدمه گزارش تعریف جمعیت که پس از «پنجشنبه سیاه»و آغاز یورش اسرائیل به لبنان در سال 1982 تشکیل شد، آمده است.
در این گزاش آمده است تعداد سلاحهای آمریکایی که اسرائیل در جنگ ژوئیه علیه دوهزار مبارز لبنانی به کار برد، بیش از آن چیزی است که در جنگ اکتبر سال 1973 علیه هفتصد هزار نفر از ارتشهای سوریه و مصر استفاده کرد. همچنین سلاحهای خوشهای آمریکایی که ارتش اسرائیل در جنگ ژوئیه در لبنان استفاده کرد، بیش از دو برابر سلاحهای خوشهای است که در جنگ دوم خلیج (فارس) در سال 1991، جنگ بالکان در سال 1999 و در جنگهای افغانستان و عراق در سال 2002 تا به امروز به کار رفته است.
در این گزارش که دقت در ارقام از ویژگی های آن است، در ابتدا آمده است کنگره آمریکا از سال 1973 موافقت کرده تا 83 درصد از زرادخانه نظامی اسرائیل را تامین کند که بخشی از سلاحها به صورت هدیه اعطا میشود و برخی دیگر همچنان در مرحله آزمایش هستند.
در حالی که لبنان منتظر دریافت کمک از آمریکا به مبلغ 230میلیون دلار بود، نمایندگان اسرائیل در ایالات متحده آمریکا وعدههایی از مسئولان آمریکایی مبنی بر ارائه کمک های اضافی به ارتش اسرائیل به مبلغ هشت میلیارد دلار دریافت کردند که برای جبران اموالی بود که مجبور به استفاده از آن ها در جنگ اخیر لبنان شده بودند.
اسرائیل بیش از 160هزار گلوله توپ آمریکایی، 13هزار بمب و میلیونها بمب خوشهای از آمریکا درخواست کرد و این اولین بخش از استراتژی اسرائیل برای بازسازی زرادخانه خود (Strategid re-up List) بود.
این گزارش بیان میکند که لابی اسرائیل در ایالات متحده آمریکا 5/2 میلیون دلار به نامزدیهای طرفدار اسرائیل در کنگره آمریکا کمک میکند و اعضای لابی اسرائیلی همچنین کمکهای مالی زیادی برای ارتش اسرائیل به عنوان پاداش خدمات ویژهای که به ایالات متحده آمریکا ا رائه کردند، در نظر گرفتند.
در پنج سال گذشته میزان کمکهای آمریکا به اسرائیل به بیست میلیارد دلار رسید که به صورت مبالغ نقدی یا به عنوان هدایایی از سلاح پرداخت شد. علاوه بر آن،ده میلیارد دلار نیز قیمت سلاح اضافی یا وامهای بلاعوض بود.تحلیل گران نظامی عقیده دارند که این کمکهای آمریکا، رکن اصلی بود که اسرائیل را در اقدامات نظامی علیه شهروندان لبنانی یاری کرد. این گزارش همچنین بیان میکند که اسرائیل از سال 1978 تاکنون هفت بار وارد جنگ علیه لبنان شده است.
اعداد و ارقامی که در این گزارش آمده، شگفتانگیز است. اسرائیل در جنگ ژوئیه از 110 نوع سلاح آمریکایی استفاده و 4/8 میلیون بمب خوشهای در حدود صد روستای لبنانی پرتاب کرده است. ارتش اسرائیل در تجاوز سال2006علیه لبنان از هواپیماهای جنگی اف -15ف اف - 16 و سی 130 و نیز بالگردهای آپاچی،AH-1Cobra و AH-64 Black Hawk استفاده و بمبهایی با وزن 500،1000 و 2000 پوند پرتاب کرد و همچنین انواع مختلف مهمات خوشهای و گلولههای توپخانهای حاوی فسفر سفید به کار برد.
در این گزارش آمده است که ارتش اسرائیل از اورانیوم غنی شده استفاده کرده است.این گزارش همچنین احتمال می دهد که ارتش اسرائیل از سلاحها و بمبهای انفجاری حاوی مواد فشرده استفاده کرده است. از سوی دیگر، تاکید میکند که ارتش اسرائیل در سال جاری از این نوع سلاح که از ایالات متحده آمریکا وارد کرده ، علیه شهروندان نوار غزه استفاده کرده است. از بمبهای دیگری که هواپیماهای اسرائیلی در روستاهای لبنان پرتاب کردند، بمبهای CBU-58است که از سال 1991 دیگر در ایالات متحده وجود ندارند.تحلیلگران معتقدند ارتش اسرائیل میخواست از این سلاحها رهایی یابد و انبارهای خود را از سلاحهای جدید پر کند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: