هواپیمای اوسپری امریکا در میان اعتراض مردم ژاپن به این کشور وارد شد

هواپیمای اوسپری امریکا در میان اعتراض مردم ژاپن به این کشور وارد شد

هم‎زمان با تداوم تظاهرات ژاپنی‎ها علیه استقرارهواپیماهای "اوسپری" ارتش امریکا در جزیره اوکیناوا ، هواپیماهای مذکور وارد خاک ژاپن شده است. برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  14137.jpg
مشاهده: 0
حجم:  79.9 کیلو بایت

IRANPN - خارجی : به گزارش خبرگزاری فرانسه، تصاویر زنده تلویزیونی در ساعات ابتدایی روز دوشنبه (۲ مرداد) نشان داد که اوسپری MV-۲۲s در پایگاه نیروی دریایی امریکا در ایواکونی در غرب ژاپن از یک کشتی باری تخلیه شد.

تعدادی از فعالان ژاپنی با تجمع در نزدیکی این پایگاه نظامی شعارهایی نظیر "ما خواهان اوسپری نیستیم!" و "اوسپری به امریکا برگرد!" سردادند.

ارتش امریکا میخواهد در ایواکونی به بازرسی هواپیمای اوسپری بپردازد. طبق برنامه قرار است این هواپیما ماه اکتبر به طور کامل در اوکیناوا مستقر شود اما ساکنان این جزیره به دلیل نگرانیهای امنیتی با طرح امریکا مخالفت کرده‎اند.

اوسپری یک هواپیمای ترکیبی و دارای ملخهایی است که پرواز آن را همانند یک بالگرد تسهیل میکند. این هواپیما همچنین دارای موتورهایی است که میتوانند به سمت جلو خم شوند و به اوسپری امکان میدهند همانند یک هواپیما و بسیار سریعتر از بالگرد پرواز کند.

گفتنی است که این هواپیما‎ها از نظر ایمنی سابقه بسیار ضعیفی دارند.

هواپیماهای اوسپری از سالهای اولیه دهه ۱۹۹۰ تا کنون با مشکلات متعدد و سوانح زیادی مواجه شده‎اند.

بیش از یک هزار تظاهرکننده ژاپنی روز یکشنبه (اول مرداد) در مقابل پایگاه ایواکونی، در اعتراض به استقرار هواپیمای اوسپری تجمع اعتراض‎آمیز برگزار کردند.

معترضان با اشاره به اینکه اوسپری تهدیدی جدی برای زندگی غیرنظامیان به شمار میرود، از مقامهای کشورشان خواستند ورود این هواپیما به این پایگاه امریکایی را ممنوع کند.

یکی از معترضان در حالیکه نشان صلیب سرخ را در دست داشت تصریح کرد:"اگر هواپیمای باری اوسپری به این منطقه وارد شود ما نمیتوانیم در وطن خود زندگی کنیم چرا که این هواپیماها بسیار خطرناک هستند."

ژاپن و امریکا مدت زیادی بر سر اوکیناوا که جزیره‎ای استراتژیک محسوب می‎شود و از نظر جغرافیایی به تایوان نزدیک‎تر است تا توکیو، با یکدیگر درگیری داشته‎اند.

حدود نیمی از ۴۷۰۰۰ نیروهای امریکا در ژاپن در این جزیره مستقر هستند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: