اعزام نیروهای بسیجی به آبهای بینالمللی

اعزام نیروهای بسیجی به آبهای بینالمللی

اعزام نیروهای بسیجی به آبهای بینالمللی
جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای بسیجی بر روی بیش از 60 فروند شناور ایرانی در آبهای فرامنطقهای، این شناورها را در مقابل دزدان دریایی محافظت و صیانت میکنند، افزود: امروزه حضور بیگانگان در منطقه دیگر معنایی ندارد.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری عصر یکشنبه در نخستین یادمان سفر مقام معظم رهبری به بندرعباس با بیان اینکه فرمانده کل قوا نیروی دریایی را نیرویی راهبردی خواندهاند، اظهار داشت: این یک افتخار و نعمت است که کشور ما در شمال و جنوب از هزاران کیلومتر مرز آبی و دریایی برخوردار است.


وی با بیان اینکه امروز همگان بر اهمیت دریاها و به ویژه آبهایی همانند خلیج فارس در دنیا پی بردهاند، افزود: وجود بیش از 90 فروند شناور نظامی از کشورهای مختلف در خلیج فارس نشان از اهمیت این دریا و تنگه هرمز برای دنیا دارد.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای بسیجی بر روی بیش از 60 فروند شناور ایرانی در آبهای فرامنطقهای، این شناورها را در مقابل دزدان دریایی محافظت و صیانت میکنند، افزود: امروزه حضور بیگانگان در منطقه دیگر معنایی ندارد.

تنگسیری با اشاره به واقعه شلیک یک ناو آمریکایی طی روزهای گذشته به یک قایق در آبهای امارات گفت: بارها به کشورهای همسایه خطرناک بودن نیروهای بیگانه در منطقه را گوشزد کردهایم که این اتفاق که به یک قایق معمولی شلیک کردهاند، میتواند نشانهای از خطرناک بودن این حضور باشد.

این فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: امریکاییها به بهانه مشکوک بودن این قایق به حمل عاملان انتحاری، آن را مورد اثابت قرار دادهاند که باید گفت چه طور آنها که این همه ادعای توسعه تکنولوژی را دارند، نمیدانند که در آن قایق چهار نفر سرنشین وجود داشته که این تعداد برای یک عملیات انتحاری به کار گرفته نمیشود.

تنگسیری تاکید کرد: این هنر نیست که از فاصله 100 متری با یک اسلحه کالیبر 50، سرنشینان یک قایق معمولی را مورد اصابت قرار داد و جان صیادان و تاجران را در آبهای خلیج فارس به خطر انداخت و گرفت.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه تردد شناورهای اتمی آنها در خلیج فارس در صورت بروز حادثهای میتواند محیط زیست منطقه را تا سالها دستخوش تبعات گسترده و غیر قابل جبرانی کند.

به گفته این فرمانده ارشد سپاه پاسداران، غرب و آمریکا مدام در راستای فروش اسلحههایشان حربه ایرانهراسی در منطقه را تقویت میکنند.

تنگسیری خاطرنشان کرد: اگر امروز آنها و مستشارانشان منطقه را ترک کنند، بسیاری از سلاحها به دلیل نبود نیروی بومی بر روی زمین میماند و کسی توان استفاده از آنها را در کشورهای همسایه نخواهد داشت.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه افزود: این تجهیزات نیست که پیروز یک جنگ را مشخص میکند، بلکه این نیروی انسانی و ایمانی است که سرنوشت جنگها را رقم میزند.

وی با اشاره به کاربردهای توان موشکی در جنگها و موضعگیریهای کشورها در مورد این توان افزود: آمریکا حتی با گنبدهای آهنی نیز نمیتواند موشکهای ما را رهگیری کند.

تنگسیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استعمار در طول تاریخ همواره برای گسترش حضور خود در دنیا از دریا به چشم یک ظرفیت نگاه کرده است، افزود: زمان آن رسیده همانطور که مدنظر مقام رهبری است از دریاهای کشور نهایت استفاده را ببریم.

وی گفت: این درست نیست که حتی یک نفر نیز در ساحل جنوبی کشور شنا بلد نباشد و یا این امر پسندیده نیست که ساحلنشینان و صیادان در محلهای زندگی خود و یا بر روی دریا با وجود منابع سرشار آن، از کنسرو ماهی استفاده کنند.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه تمام هستی و حیات ما در جنوب و در دریاست، اضافه کرد: از همینرو باید آمادگی خود را در سطوح مختلف برای عملیاتهای دریایی ارتقا دهیم.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: