سامانۀ موشکي جديد برای تایوان+عکس

سامانۀ موشکي جديد برای تایوان+عکس

رسانه های تایوان یکشنبه اعلام کردند قرار است تایوان این ماه، یک سامانه موشکی قدرتمند جدید را برای مقابله با حملات احتمالی چین تحویل بگیرد.

به گزارش مشرق روزنامه لیبرتی تایمز چاپ تایپه در شماره امروز خود نوشت این سلاح که ری تینگ 2000 ( تندر دو هزار) نام دارد، ماه اوت راه اندازی خواهد شد. این در حالی است که ارتش تایوان قصد دارد سامانه موشکی فعلی را که سه دهه است مورد استفاده واقع شده است، به تدریج کنار بگذارد.

این روزنامه به نقل از یک منبع نظامی ناشناس اعلام کرد: « مسلح شدن به سلاحهای جدید، توان دفاعی تایوان را تا حد زیادی تقویت خواهد کرد.»

مقامات وزارت دفاع تایوان تاکنون در این باره اظهارنظر نکرده اند.این روزنامه به نقل از کارشناسان نظامی تایوان اعلام کرد سامانه موشکی جدید که توسط واحد تحقیق نظامی موسسه علم و فناوری چونگ شان تولید شده است، قادر است چهل موشک را در عرض یک دقیقه با برد چهل و پنج کیلومتر شلیک کند.



این سامانه موشکی که بر کامیون سوار می شود، این قابلیت را دارد که در عرض هشت دقیقه آماده پرتاب موشک شود؛ یعنی کمتر از نیمی از زمانی که سامانه موشکی فعلی آماده پرتاب می شود.

وزارت دفاع تایوان در نظر دارد بیش از پنجاه سامانه موشکی جدید به ارزش چهارده میلیارد و پانصد میلیون دلار تولید کند.

از زمان تصدی ما یینگ جئو به ریاست تایوان در سال دو هزار و هشت، روابط پکن و تایپه بویژه در زمینه روابط تجاری و گردشگری به طور چشمگیری بهبود یافته است. وی ژانویه امسال برای دومین دوره چهار ساله به ریاست تایوان انتخاب شد.

اما چین همچنان این جزیره را بخشی از خاک خود می داند و قول داده است آن را به خاک خود بازگرداند، حتی اگر این اقدام منجر به جنگ شود.

جزیره تایوان از سال هزار و نهصد و چهل و نه از چین جدا شده است و بیش از شش دهه است که به طور مستقل اداره می شود.





:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: