ناتو به دنبال نابودی ملت سوریه است

ناتو به دنبال نابودی ملت سوریه است

نویسنده امریکایی: ناتو به دنبال نابودی ملت سوریه است

 

http://www.forum.arteshi.com/attachment.php?attachmentid=12651&d=1342896478

به گزارش پرس تيوي، يک نويسنده و مورخ امريکايي ميگويد ناتو به دنبال نابودي "ملت نوين سوريه" و ايجاد "زيرمجموعه" در اين کشور است.

دکتر وبستر گريفين تارپلي، نويسنده و مورخ امريکايي، در مقالهاي که در تارنماي شبکه پرس تيوي منتشر شد نوشت: "هدف ناتو هيچ چيزي غير از ملت نوين سوريه از راه ايجاد هرجومرج، جدايي، تقسيمبندي و ايجاد زيرمجموعه، بالکانيزه کردن و کشوري شکستخورده نيست."

تارپلي اين اظهارات را با اشاره به بمبگذاري روز چهارشنبه (۲۸ تير، ۱۸ ژوئيه) در ساختمان شوراي امنيت ملي سوريه در دمشق که به کشته شدن وزير دفاع، معاون وزير دفاع و دستيار معاون اول رئيس جمهور اين کشور منجر شد، مطرح کرد.
هشام بختيار، رئيس شوراي امنيت ملي سوريه نيز روز جمعه بر اثر شدت جراحات وارده ناشي از بمبگذاري روز چهارشنبه جان خود را از دست داد.

وزير کشور سوريه و رئيس شوراي امنيت ملي اين کشور نيز در حادثه بمبگذاري روز چهارشنبه مجروح شدند.
تارپلي در مقاله خود نوشت: "بايد افزود که ماهيت اين حمله هنوز روشن نيست و نتيجهگيري درباره اين که اين حمله از سوي يک بمبگذار نفوذي انجام شده است و يا پذيرش فرضيههايي که از دستگاه شستوشوي مغزي ناتو سرچشمه ميگيرند بسيار نابخردانه خواهد بود."


اين نويسنده امريکايي در ادامه افزود: "به طور خلاصه، قابليتهايي که در اين حمله نشان داده شد از همان قابليتهايي است که در توليد موشکهاي کروز، يا هواپيماهاي بدون سرنشين و يا در ترور رفيق حريري، نخست وزير پيشين لبنان از آنها استفاده شد."


اين نويسنده امريکايي همچنين يادآور شد: "نااميدي بيش از اندازه ناتو از آن است که دولت سوريه پس از حمله ۲۸ تير (۱۸ ژوئيه) سقوط نکرد و همچنان قابليتهاي زياد دفاع از خود را به نمايش ميگذارد."

حمله روز چهارشنبه در دمشق همان روزي برگزار شد که قرار بود شوراي امنيت سازمان ملل براي تصويب پيشنويس قطعنامه پيشنهادي غرب عليه سوريه تشکيل جلسه دهد و راي گيري کند. اين قطعنامه بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل براي اعمال تحريمها عليه دمشق تنظيم شد که تحريمهاي اقتصادي و تسليحاتي و نيز در صورت لزوم استفاده از نيروي نظامي را مجاز ميدانست.

با اين حال، در پي اين انفجار نشست اعضا شوراي امنيت با يک روز تاخير برگزار شد و روسيه و چين در اين نشست پيشنويس قطعنامه پيشنهادي را وتو کردند.

ويتالي چورکين، نماينده روسيه در سازمان ملل پس از نشست شوراي امنيت گفت: "ما نميتوانيم به سادگي سندي را بر اساس فصل ۷ بپذيريم که راه را براي فشار تحريمها و پس از آن مداخله نظامي خارجي در امور داخلي سوريه را ميگشايد."

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : یک شنبه 1 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: