تنگه هرمز قفل دنياست و کليد آن در دست ايران است

تنگه هرمز قفل دنياست و کليد آن در دست ايران است

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  137236.jpg
مشاهده: 0
حجم:  29.0 کیلو بایت
تنگه هرمز قفل دنياست و کليد آن در دست ايران است
طراح طرح بستن تنگه هرمز در مجلس شوراي اسلامي گفت: همه تحريمها بايد لغو شوند تا تنگه هرمز كاملا آزاد شود.

ایسنا: كریمی قدوسی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، اظهار كرد: تعداد امضاهای طرح بستن تنگه هرمز به 150 امضاء رسیده است و بنا داریم در این طرح اجماع باشد؛ چراكه از جمله طرحهای انقلابی است و مردم و نمایندگان آنان با داشتن روحیهای انقلابی در برابر دشمن خیلی قاطع میایستند و جوابشان در عرصه سیاسی روشن، شجاعانه و مقتدرانه است.
وی افزود: ملت ایران تحقیر در برابر غرب را از روز اول نپذیرفتند؛ چراكه تمدن و فرهنگ غنی ایران اسلامی از كشورهای غربی خیلی بالاتر است؛ لذا نمایندگان مردم در مجلس نیز مصلحتاندیشانه حرف نمیزنند و حرف مجلس باید همان حرف مردم باشد.
وی با اشاره به موقعیت تنگه هرمز گفت: خداوند پنج تنگه را در دنیا خلق كرده است كه مهمترین آن تنگه هرمز است و خود غربیها از 30 سال پیش اذعان میکنند كه تنگه هرمز قفل دنیاست و كلید آن در دست ایران است.
طراح طرح بستن تنگه هرمز در مجلس افزود: حال كه غرب قبول دارد كه كلید تنگه هرمز به دست ایران است و حكومت ایران، اسلامی و دینی و بر پایه صلحطلبی و امنیت متقابل است؛ بنابراین تشخیص عبور بیضرر كشتیهای تجاری از آن، بر عهده ایران است.
وی خطاب به كشورهای غربی گفت: كشورهایی كه به تحریمهای ایران پافشاری میكنند بدانند که ملت ایران از طریق مجلس به دولت پیشنهاد میكند تا حقوق ملت را در تنگه هرمز اعمال كند؛ لذا اگر تشخیص دهیم این عبور و مرور برای ما ضرر داشته باشد جلوی آن را میگیریم.
وی خاطرنشان كرد: كشورهای تحریم كننده حق ندارند در صورت ادامه تحریمها، بیضرر از تنگه هرمز عبور كنند و براساس ضربه متقابل و دفاع جلوی نفتكشهایی كه نفت ما را به سمت كشورهای تحریم كننده نفتی میبرند و حقوق مسلم ما را در دنیا نفی میكنند خواهیم گرفت.
كریمی قدوسی با تاكید بر اینكه «همه تحریمها باید لغو شود تا امنیت تنگه هرمز برقرار شود» گفت: از نظر نظامی، قدرت بستن تنگه هرمز صددرصد فراهم است و با تمام احتمالاتی كه داده شده است اگر تنگه هرمز را ببندیم هیچ كشوری نمیتواند آن را باز كند مگر این كه با اراده جمهوری اسلامی ایران باشد. ایران در این زمینه عاقلانه و هوشمندانه عمل خواهد كرد و این تنگه نقطهای است كه میتوانیم تعیین تكلیف كنیم.
وی گفت: بنا داریم در طرح تنگه هرمز، براساس عرف بینالملل به ازای هر شبكه نفت سه درصد از بهای نفت خام آن روز عوارض به خزانه جمهوری اسلامی واریز شود.
وی در پاسخ به این سوال كه آیا كشتیها از طرف عمان میتوانند از تنگه هرمز عبور كنند خاطرنشان كرد:همسایه ما در تنگه هرمز كشور عمان میباشد كه دارای سواحل صخرهای است و هیچ شناوری مگر شناورهای سبك نمیتوانند از آنجا عبور كنند و منطقه امن و بیخطر برای عبور و مرور فقط آبهای داخلی ما به خصوص در 21 مایلی جزایر تنب بزرگ و تنب كوچك است.
طراح طرح بستن تنگه هرمز با اشاره به طرح عربستان برای انتقال نفت با خط لوله گفت: اكثر مخازن نفتی در خلیج فارس در فاصله نزدیك هستند و كمهزینهترین راه انتقال آن حمل و نقل دریایی است، اگر این نفت بخواهد از طریق لوله پمپاژ شود و به دریای سرخ برسد اولا امنیت لولهها تامین نمیشود و ثانیا پمپاژ نفت بسیار هزینهبر خواهد بود. انتقال نفت از طریق خط لوله توجیح اقتصادی ندارد و موجب افزایش قیمت نفت خواهد شد.





:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : جمعه 30 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: