پهباد ایروسوند Aerosonde

پهباد ایروسوند Aerosonde

نظر یادتون نره

پهباد Aerosonde

هواپیمای بدون سرنشین ایروسوند Aerosonde (محصول AAU Corporation) ، یک پهپاد کوچک است که برای جمع آوری اطلاعات هوایی چون دمای هوا، فشار اتمسفر، رطوبت هوا و باد در بالای سطح اقیانوسها و مناطق دوردست، مورد استفاده قرار می گیرد. این پهپاد توسط شرکت اینسیتو ایجاد شده و اکنون توسط شرکت ایروسوند ال تی دی، تولید می شود.ایروسوند، از موتور اصلاح شده انیا آر۱۲۰، بهره گیری می‌کند و با خود یک رایانه کوچک، تجهیزات هواشناسی و جی پی اس حمل می کند.

پهپاد Aerosonde  بیشتر در دریاهای طوفانی یا هر نقطه صعب‌العبور و یا بد آب‌وهوایی که پژوهشگران علمی بخواهند از نزدیک بررسی کنند، استفاده می‌شود. این هواپیمای 3.3 متری با وزن 12.7 کیلوگرم می‌تواند با یک مخزن سوخت تا 30 ساعت در هوا بماند و در سال 1998 / 1377، اولین پهپادی لقب گرفت که عرض اقیانوس اطلس را طی کرد.

در سال 2007 / 1386 توانست با پرواز در ارتفاع پایین 300 پایی (90 متری) تا هفت ساعت در دل طوفان نوئل دوام بیاورد و پیش از این که در اقیانوس سقوط کند ، اطلاعاتی را از دل طوفان بخواند که تا پیش از این دسترسی به آنها ممکن نبود.

 

دم این هواپیما که به شکل V معکوس است، ویژگی‌های چیزی را که می‌تواند قطعات افقی و عمودی دم باشد با وزن کمتر در خود دارد. قدرت موتور آن نیز یک اسب بخار است.

پهباد Aerosonde





:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 29 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: