کشتار و زنده سوزی مسلمانان در میانمار + عکس (+18)

کشتار و زنده سوزی مسلمانان در میانمار + عکس (+18)

آفتاب: نسلکشی و تصفیه قومی مسلمانان در میانمار، در حالی هر روز ابعاد گستردهتری به خود میگیرد که جامعه جهانی در این زمینه سکوت کرده است. میزان خشونتها و شکنجههای اعمال شده علیه مسلمانان این کشور به اندازهای بسیار است که میتوان آن را بسیار کم سابقه در تاریخ جهان خواند.

در چند روز گذشته، خبر کشتار گسترده جمعیتهای مسلمان کشور میانمار، در میان برخی رسانههای جهان بازتاب پیدا کرده؛ اما هنوز با موضعی مشخص از سوی دولتها، به ویژه دولتهای اسلامی روبهرو نشده است.

هزاران نفر از مردم مسلمان میانمار، در حالی از سوی بوداییان افراطی مورد حمله قرار گرفته، کشته شده و سوزانده میشوند که در بیشتر موارد، نیروهای نظامی و امنیتی تنها در نقش ناظر، این جنایتها را میبینند و برای آنان کاری نمیکنند!

اما قضیه تنها به اینجا محدود نمیشود، زیرا دولت میانمار نه تنها برای جلوگیری از این جنایتها کاری انجام نداده، بلکه به گونهای از آن حمایت نیز کرده است. در همین راستا، «تین سین»، رئیس جمهور این کشور اعلام کرده، مسلمانان باید از میانمار بروند و یا به اردوگاههای آوارگان سازمان ملل منتقل شوند.

در این باره باید گفت، هرچند کشتار مسلمانان در این کشور جنوب شرقی آسیا به تازگی گسترش یافته، تبعیضها علیه آنان سابقهای طولانی دارد. مسلمانان این کشور که عمدتاً در منطقه «آراکان» زندگی میکنند، از سال ۱۹۸۲ حتی از داشتن حقوق شهروندی نیز محروم بودهاند.

به این ترتیب، در میانه سکوت و انفعال جامعه جهانی، دولت میانمار نیز از حرکات جدید گروههای افراطی بودایی استقبال کرده و در حالی که این گروهها تاکنون بیش از بیست روستا و ۱۶۰۰ منزل را ویران کرده و هزاران نفر را کشته و یا زنده زنده سوزاندهاند، دولت این کشور هیچ کاری در راستای جلوگیری از آنها انجام نداده است.

گفتنی است، دولت این کشور پیش از این دستور داده بود، مسلمانان حق ندارند مساجد جدید بسازند و یا مساجد قدیمی خود را بازسازی کنند و با استناد به همین قانون، نزدیک به ۷۲ مسجد توسط دولت ویران شد. همین امر، جرقه حرکات گروههای افراطی را زد که از فوریه سال گذشته میلادی تاکنون به خشونت علیه مسلمانان و کشتار آنان ادامه میدهند.

اما جالب توجهترین نکته در این میان، سکوت گروههای به اصطلاح حقوق بشری و نیز دولتهای غربی از یک سو و برخی کشورهای مسلمان مدعی از سوی دیگر است.

لازم به یادآوری است که میانمار، همان کشوری است که سالها به دلیل حبس یک رهبر دمکراسی خواه به نام «آنگ سان سوچی» تحت تحریمهای آمریکا و اروپا بود، حال آن که اکنون که وی از حبس آزاد و وارد فعالیتهای سیاسی شده، نه تنها غرب، بلکه خود وی نیز هیچ گونه موضعگیری در قبال کشته شدن صدها نفر انسان بی گناه نکردهاند.

از سوی دیگر، در حالی که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته رسما این کشتارها را محکوم کرده و گروههای مردمی برای حمایت از مسلمانان بیگناه میانمار در کشور در حال شکل گیری است، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، به ویژه عربستان سعودی، قطر و امارات و نیز کشورهای غیرعربی از جمله ترکیه که در موارد دیگر داعیهدار دفاع از مردم در مقابل دولت ها هستند، سکوت بیسابقهای را در این زمینه در پیش گرفتهاند.

به گزارش تابناک،به هر روی، حتی فارغ از دین ونژاد و مذهب و قومیت، آنچه مهم است اینکه صدها انسان در گوشهای از دنیا به وحشیانهترین شکل ممکن در حال کشته شدن هستند. حمایت از این افراد و تلاش برای تغییر وضعیت آنها، نه تنها وظیفه شرعی و اسلامی، بلکه وظیفهای وجدانی و انسانی است.
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  n00164287-r-b-000.jpg
مشاهده: 1
حجم:  50.3 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  n00164287-r-b-001.jpg
مشاهده: 1
حجم:  78.5 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  n00164287-r-b-002.jpg
مشاهده: 3
حجم:  67.2 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  n00164287-r-b-003.jpg
مشاهده: 3
حجم:  39.4 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  n00164287-r-b-004.jpg
مشاهده: 2
حجم:  50.4 کیلو بایت




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 28 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: