تانک لکلرک

لکلرک(Leclerc) نام تانک رزمی پیشرفته ای است که توسط کارخانجات جیات(Giat) فرانسه ساخته شده و توسعه یافته است. این تانک در ارتشهای فرانسه و امارات متحده عربی عملیاتی گردیده است . لکلرک فقط یک تانک به معنای کلاسیک آن نیست بلکه یک سیستم جنگ افزاری پیشرفته می باشد که به جدیدترین سلاح های عصر خود مجهز شده است . جدیدترین فناوری های نظامی بکار رفته در این تانک موجب شده است که فاکتورهای برتری رزمی همچون قدرت تحرک ، مانور پذیری ، قدرت آتش و ضریب ایمنی حفاظتی این تانک به بالا ترین حد ممکن برسد . تانک لکلرک از سال 1990 میلادی واری خط تولید گردید و در سال 1992 در ارتش فرانسه و به دنبال آن در سال 1995 در ارتش امارات متحده عربی عملیاتی گردیده است . لازم به ذکر است که تانک بهینه سازی شده لکلرک باکد(MK2) نیز در سال 1998 وارد خط تولید گردید .

http://www.forum.arteshi.com/attachment.php?attachmentid=14238&d=1345089731

این تانک به احترام ژنرال ژاک فیلیپ لکلرک ، فرمانده لشکر دوم زرهی فرانسه آزاد در جنگ دوم ، لکلرک نامیده شد . ژنرال لکلرک کسی بود که در سواحل نرماندی پیاده شد و پیشروی نیروهای فرانسه را در فتح پاریس رهبری کرد . تانک لکلرک جایگزین تانک معروف AMX-30 گردیده است که سال ها به عنوان ماشین زرهی اصلی فرانسه مشغول خدمت بوده است . در آغاز دهه هفتاد میلادی ارتش فرانسه به این نتیجه رسید که تانک AMX-30 آن کشور فرسوده شده وباید برای جایگزینی آن با یک تانک پیشرفته دیگر فکری نمود.

در سال 1977 ارتش فرانسه نیاز خود را مبنی بر ساخت یک تانک رزمی جدید مطرح نمود . امکان خرید تانک های خارجی همچون آبرامز ایالات متحده، لئوپارد2 آلمان غربی و مرکاوای اسرائیل که جزو بهترین تاکهای رزمی جهان به حساب می آمدند نیز توسط مقامات فرانسوی مطالعه گردید و رد شد.مقامات فرانسوی از تانک لئوپارد2 آلمان ها خوششان آمده بود و دست همکاری را به سوی آلمان ها دراز کردند اما برنامه مشترک ساخت تانک جدید بر پایه تانک لئو پاردآلمان هابه نتیجه نرسید . سرانجام در سال 1979 میلادی دولت فرانسه تصمیم گرفت که ساخت این تانک را بعنوان یک پروژه ملی در داخل کشور آغاز کند . برخلاف اکثر تانک های غربی که از سیستم حفاظتی غیر فعال استفاده می کردند ، برای تانک لکلرک سیستم حفاظتی فعال در نظر گرفته شد . سیستم حفاظتی فعال که به سیستم حفاظتی عامل نیز معروف است، بیشتر توسط نمونه تانکهای شرقی (بلوک شرق) مورد استفاده قرار می گرفت .

مقامات ارتش فرانسه علت در نظر گرفتن سیستم حفاظت فعال برای تانک را پایین آوردن جرم کلی و بالا بردن قابلیت تحرک تانک اعلام کردند . در نتیجه پایین آمدن جرم تانک قدرت مانورپذیری آن افزایش می یابد و درصورت آتش مستقیم یا شلیک جنگ افزارهای هدایت شونده دشمن خدمه می توانند با یک اقدام به موقع از اصابت جنگ افزارهای دشمن به تانک جلوگیری کنند . به علت هزینه های هنگفت ساخت تانک ، دولت فرانسه در صدد شراکت با یک کشور دیگر بود تا بتواند قسمتی از هزینه ها را جبران کند . سرانجام مقامات اماراتی به فرانسوی ها پیشنهاد همکاری دادند و بدین ترتیب امارات متحده عربی نیز وارد این پروژه گردید و قرار شد که علاوه بر420 دستگاه تانک در نظر گرفته شده برای ارتش فرانسه 390 دستگاه دیگر نیز برای امارات ساخته شود . در سال 1986 میلادی پروژه ساخت تانک تحت عنوان لکلرک آغاز شد و به سرعت شش نمونه اولیه ساخت شدند . تولید انبوه تانک نیز در سال 1990 آغاز گردید .



تانک لکلرک به یک توپ بدون خان 120 میلیمتری مجهز است که توسط شرکت(GIAT) ساخته شده است . سری کاملی از گلوله های مختلف برای این توپ ساخته شده است از جمله گلوله های ضد زره APFSDS و گلوله های انفجاری شدید ضد تانک HEAT.البته تانک لکلرک از مهمات تانک لئوپارد2و سری تانک های ابرامز ایالات متحده نیز می تواند استفاده نماید . این توپ به یک روکش حرارتی و یک سیستم هوای فشرده اتوماتیک مجهز است . این تانک از سیستم هوای فشرده برای خارج کردن دود ناشی از شلیک استفاده می کند و بر خلاف بسیاری از تانک های دیگر از سیلندر تخلیه کننده استفاده نمی نماید . تانک لکلرک از یک سیستم گلوله گذاری اتوماتیک منحصر به فرد بهره می برد . این سیستم خدمه تانک را از چهار نفر به سه نفر کاهش داده است زیرا دیگر نیازی به فرد گلوله گذار نیست . این سیستم گلوله گذار خودکار نواخت تیر 12 گلوله توپ در دقیقه را برای تانک امکانپذیر نموده است . همچنین این سیستم تونایی شلیک حین حرکت و مناطق ناهموار و علیه اهداف متحرک را برای تانک میسر ساخته است . این سیستم 22 گلوله را بصورت آماده برای حمل می کند 18 گلوله دیگر نیز در انبارک ویژه تانک ذخیره می شوند .

تانک لکلرک میتواند حین حرکت با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت به سمت هدفی در فاصله 400 متری خود شلیک نماید . همچنین این تانک می تواند در حین حرکت با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت نیز شلیک نماید . این در حالی است که اغلب تانک های پیشرفته امروزی درصورتی می توانند شلیک دقیقی انجام دهند که سرعتی در حدود 15 کیلومتر بر ساعت داشته باشند .



تانک علاوه بر توپ اصلی به یک قبضه مسلسل 12.7 میلیمتری موازی با توپ ویک قبضه مسلسل 7.62 میلیمتری مستقر برروی برجک مجهز شده است . مسلسل مستقر برروی برجک درون یک محفظه تقویت شده قرار گرفته است . تانک لکلرک از سیستم حفاظتی گالیکس(Galix) استفاده می کند. این سیستم حفاظتی که شرکت جیات آن راطراحی کرده است، انواع گوناگونی از نارنجک های دود زا و گلوله های پنهان کننده از مادون قرمز را شلیک می نماید . بدنه و برجک تانک از قطعات زره فولادی و زایه دار ساخته شده است و در صورت آسیب دیدن این قطعات می توان براحتی آنها راتعویض نمود . تانک لکلرک به یک سیستم مدیریت نبرد بنام FINDERS و یک دستگاه ارتباطی دیجیتالی ازنوع سیستم پایانه ای اطلاعات(TIS) بنام ICONES مجهز شده است . این سیستم ها برای جمع آوری اطلاعات از دیگر تانک ها و گرفتن دستورات لازم از ستاد فرماندهی مرکزی بکار می روند و شامل یک نقشه تمام رنگی کامپیوتری است که موقعیت تانک ها و نیروهای خودی و نیروهای دشمن رانمایش میدهد . سیستم کنترل آتش دیجیتالی تانک لکلرک میتواند مستقلا توسط توپچی یا فرمانده تانک بکار گرفته شود . تانک به حسگرها و هدف یاب های متفاوتی مجهز است از جمله هدف یاب ثابت توپچی بانام SAVAN-20 ساخت شرکت ساژم (SAGEM) و سیستم دید روزانه – شبانه راننده به نام OB-60 که شرکت تیلز اپتروسیس (Thales Optrosys) سازنده آن است . سیستم کنترل آتش تانک قادر است تاشش هدف متفاوت را بصورت یکجا رد یابی کند. این سیستم مشابه تانک چلنجر 2(Challenger2) ارتش انگلستان می باشد .

موتور تانک لکلرک یک موتور دیزلی هشت سیلندر بنام SACM می باشد . این موتور قادر است توانی معادل 1500 اسب بخار ایجاد کند . همچنین تانک لکلرک به یک سیستم تعویض دنده اتوماتیک به نام SESM ESM 500 مجهز است که پنج دنده جلو و دو دنده عقب دارد . حداکثرسرعت جاده ای تانک 70 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت آن در مناطق ناهموار50 کیلومتر برساعت است . برد عملیاتی تانک نیز 550 کیلومتر درحالت معمول و 650 کیلومتر با کمک مخازن سوخت اضافی است . تانک به یک توربین گازی بنام TM307B مجهز شده واین توربین توان کمکی مورد نیاز تمامی سیستم های تانک را در صورت از کار افتادن موتور اصلی تامین خواهد کرد .

تانک لکلرک بسیار پر قدرت است و نسبت توان به جرم آن 21 وات بر هر کیلو گرم می باشد . این ویژگی موجب آن گردیده که این تانک به یکی از سریع ترین تانکهای رزمی جهان تبدیل شود . این تانک می تواند درمدت ? ثانیه به سرعت 32 کیلومتر برساعت برسد . باوزنی درحدود 56 تن ، تانک لکلرک یکی از سبک ترین تانک های رزمی جهان به حساب می آید . جعبه دنده تانک به یک سیستم کند کننده هیدروکنیتیک مجهز شده است تا شتاب تانک را به میزان 7 متر بر مجذور ثانیه کاهش دهد . این ویژگی در آخرین لحظات یعنی قبل از اصابت گلوله دشمن بسیار مفید خواهد بود زیرا تانک با یک کاهش سرعت ناگهانی میتواند از اصابت گلوله دشمن بگریزد .

تانک لکلرک در سال 1990 وارد خط تولید گردید اما خیلی دیر وارد ارتش فرانسه شد؛ در نتیجه نیروهای فرانسوی نتوانستند از این تانک در جنگ خلیج فارس استفاده کنند . طی درگیریهای کوزوو این تانک وارد عرصه نبرد گردید و 15 دستگاه از این تانک در راستای ماموریت صلح بانی نیروهای فرانسوی در کوزوو مستقر شد است.

بطور خلاصه میتوان لکلرک را آمیزه ای از تکنولوژی ، قدرت و سرعت نامید .

http://www.forum.arteshi.com/attachment.php?attachmentid=14239&d=1345089763


مشخصات:

خدمه: 3نفر
وزن تانک: 56 تن
طول بدنه تانک:6.9 متر
عرض تانک : 3.71 متر
ارتفاع تانک از سطح زمین : 2.53 متر

جنگ افزارهای موجود روی تانک : یک توپ 120 میلیمتری بدون خان + یک مسلسل 12.7 میلیمتری موازی با توپ+ یک مسلسل با کالیبر7.62 نصب شده روی برجک.

ظرفیت گلوله : آماده شلیک 32 گلوله
ذخیره شده :18 گلولهنواخت گلوله توپ در دقیقه : 12 گلوله دردقیقه.
مادون قرمز : دارد
قابلیت شلیک در حرکت : دارد
موتور : SACM V8X دیزلی با 1500 اسب بخار قدرت.
حداکثر سرعت جاده ای :70 کیلومتر بر ساعت.
حداکثر سرعت غیرجاده ای :50 کیلومتر بر ساعت.
حداکثر برد عملیاتی :550الی 650 کیلومتر
عمق شناوری پایاب : بالوله هواکش 4 متر - بدون لوله هواکش : 1 متر



:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , ,
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 26 مرداد 1391
سلاح ساخت اتریش در خدمت تروریستهای سوریه +عکس

تصاویر منتشر شده اخیر از نبردهای شهر "حلب" در کشور سوریه نشان می دهد که دستهای پنهان برای بی ثباتی این کشور بسیار فعال هستند و تروریستها را با سلاحی جدید برای نبردهای شهری مجهز کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، تقریبا نزدیک به یک سال از شروع درگیریهای مسلحانه در سوریه می گذرد و گروهی که خود را " ارتش آزاد سوریه " می نامد مشغول نبرد با دولت سوریه است. شاید یکی از نکاتی که خیلی در رسانه های داخلی به آن پرداخته نشده است بحث سلاح های مورد استفاده توسط این گروه معارض است. عمده سلاح های موجود در دست شورشیان سوری حاصل غارت انبارهای ارتش سوریه است که شامل سلاح هایی مثل سری "کلاشینکوف" و یا راکت انداز " آرپی جی 7 " است می شود.



یکی از تروریستهای سوری در حلب مسلح به " AUG "

اما با افزایش دامنه ضد و خوردهای بین طرفین، و احتمال بالای غلبه یافتن ارتش سوریه بر این گروه کشورهای عربی منطقه با پشتیبانی کشورهای غربی اقدام به تامین جنگ افزارهای مورد نیاز این گروه تروریستی کردند. شاید یک نگاه سطحی به تجهیزات این گروه های معارض نکته مهمی را برای بسیاری از افراد مشخص نکند اما با کمی دقت بیشتر می توان به نکات جالبی پی برد.



اخیرا با بالا گرفتن درگیری ها در شهر حلب به عنوان یکی از آخرین مناطق مورد استفاده توسط تروریستها تصاویری مربوط به استفاده این نیروها از یک سلاح هجومی پیشرفته منتشر شده است. در این تصاویر که در این مطلب مشاهده می کنید افراد گروه بااصطلاح " ارتش آزاد سوریه " دارای سلاح هجومی مدل " AUG " ساخت کشور اتریش هستند.

این سلاح که ساخت شرکت اسلحه سازی " اشتایر " اتریش است در نوع خود یک سلاح خاص به حساب می آید. یکی از اولین مسائلی که با نگاه به این سلاح برای هر بیننده ای تعجب برانگیز است نحوه قرار گرفتن خشاب در این اسلحه است. خشاب در این سلاح در عقب قبضه قرار می گیرد. این نوع طراحی " بولپاپ " به حساب می آید .

روزنامه انگلیسی " گاردین " نیز در گزارشی که در این هفته منتشر شد به توان تسلیحاتی نیروهای معارض در سوریه اشاره کرده است و در آن به صراحت از وجود این سلاح اتریشی در زرادخانه ارتش آزاد سوریه صحبت کرده است.

این گونه از طراحی باعث می شود تا طول سلاح کمتر شده و حمل و نقل این سلاح نیز آسان شود. نکته دیگر در ساخت این سلاح استفاده از مواد سبک پلاستیکی در ساخت این سلاح است که وزن این سلاح هجومی را در حدود 3.6 کیلوگرم نگاه داشته است.

" AUG " به صورت استاندارد با یک دوربین با بزرگنمایی 1.5 برابر نیز عرضه می شود که به تیرانداز اجازه می دهد دقیق تر شلیک کند. این سلاح از یک خشاب با ظرفیت 30 گلوله 5.56 میلی متری برای مسلح شدن استفاده می کند که شفاف بودن آن به تیرانداز کمک می کند تا از تعداد گلوله های باقی مانده خود اطلاع پیدا کند.


سلاح هجومی " AUG " ساخت اتریش

اما نکته ای که شاید سوالی که برای بسیاری مطرح شود این است که شورشیان سوری از کجا به این سلاح های پیشرفته دست پیدا کردند؟ نگاهی به سیاستهای دولت اتریش که بیشتر حالتی خنثی و بی طرفانه را در مسائل بین المللی اتخاذ می کند احتمال تامین مستقیم این سلاح از طرف اتریش را به احتمال فراوان از بین می برد.

اما یک جستجوی کوچک در فضای مجازی در مورد سایر کاربران این سلاح می تواند پاسخ این سوال را پیدا کند. کشور عربستان سعودی نیز از جمله کاربران این سلاح اتریشی است که سالهای طولانی از این سلاح در بخش های مختلف ارتش خود استفاده می کند. ناگفته پیداست که در این مدت اخیر عربستان سعودی به صورت علنی از شورشیان سوری حمایت کرده و رسما اعلام کرده است که هر کاری را برای ساقط کردن حکومت بشار اسد انجام می دهد.

مسلما کشوری که از هزینه های میلیاردی برای ساقط کردن اسد ابایی ندارد پس از فرستادن مقداری سلاح هجومی پیشرفته نیز هراسی به خود راه نمی دهد، خصوصا این که در این راه از حمایت کاملا کشورهای غربی نیز برخوردار است.



در یکی از آخرین تصاویر بدست آمده از سوریه ، نیروهای معارض سوری در حال بازجویی از شخصی هستند که بنا بر ادعای آنها خلبان جنگنده ساقط شده نیروی هوایی سوریه است. در این تصویر دو نگهبانی که در پشت سر این شخص قرار دارند نیز سلاح " AUG " را در اختیار دارند.



:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , ,
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 26 مرداد 1391
عکس/هواپیمای بمب افکن تاکتیکی سوخو-24 روسیه

این هواپیمای بمب افکن تاکتیکی سوخو-24 روسیه در یک نمایشگاه دائم هوافضایی مستقر شده و احتمالاً به دلیل حذف برخی از تجهیزات، با تغییر محل مرکز ثقل، موقتاً به اینصورت در آمده است.



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 26 مرداد 1391

امروزه موشک های هدایت لیزری «ستار» که به کارگیری آنها روی جنگنده های اف-4 و اف-5 نهاجا اعلام شده، مکمل تسلیحات جنگنده بمب افکن های کشورمان بوده و نیاز به خرید تسلیحات در این رده از خارج کشور را کاملا برطرف کرده اند.

انهدام هدف به صورت دقیق خواسته اصلی از اجرای یک عملیات بمباران هوایی است. در سال های گذشته برای افزایش اطمینان از این موضوع، با چندین هواپیما به یک هدف حمله می شد که هر یک نیز چندین بمب را رها می کردند اما علاوه بر مصرف مهمات زیاد برای یک هدف، هر چه تعداد هواپیماهای درگیر در یک عملیات بیشتر شود، احتمال اصابت ضربات پدافند دشمن بیشتر شده، آمادگی برای اجرای عملیات های بیشتر در گستره وسیع تر کاهش یافته و عمر عملیاتی ناوگان نیز زودتر به پایان می رسد.


همچنین هزینه انهدام یک هدف نیز بالا خواهد بود چه از نظر مهمات مصرفی و چه پشتیبانی های لازمه از هواپیماهای درگیر در عملیات که شامل موارد حمایت هوایی توسط شکاری ها، سوخت رسان ها و تعمیرات می تواند باشد.

استفاده از مهمات هدایت شونده دقیق باعث شد تا ایده "یک مهمات برای یک هدف" شکل بگیرد. منظور ما از مهمات در اینجا شامل دو نوع است: بمب و موشک. روش های هدایت راداری، لیزری، اپتیکی و ماهواره ای از جمله راه های هدفگیری و هدایت دقیق هستند که در این گزارش به معرفی نمونه های هدایت لیزری ساخت کشورمان می پردازیم.

روش پر استفاده در هدایت لیزری مهمات هواپرتاب به این ترتیب است که یک کاربر از طریق یک نشانه گذار، پرتو لیزر را به هدف تابانده و بازتاب این پرتو که به سمت بالا به شکل یک قیف جهت گرفته است توسط جستجوگر(seeker) موجود در سر موشک دریافت شده و بر مبنای تشخیص اختلاف زاویه این پرتو با مسیر موشک، فرامین هدایتی برای تصحیح مسیر آن ارسال می شود تا با حرکت به داخل این قیف مجازی، موشک به طور دقیق، یعنی با خطای کمتر از یک متر به هدف برخورد نماید.

در این روش که هدایت نیمه فعال لیزری نامیده شده نشانه گذار باید تا لحظه برخورد موشک، روی هدف تمرکز داشته باشد. در صورتی که این عمل نشانه گذاری توسط هواپیما اجرا شود، با توجه به محدودیت های مانوری ایجاد شونده برای حفظ دقت نشانه روی، عملاً این هواپیما فلج بوده و احتمال مورد اصابت قرار گرفتن آن زیاد است. البته برای رفع این مشکل نیز راه حل های مختلفی از جمله اصلاح راهکنش(تاکتیک) مورد استفاده وجود دارد که به آن نمی پردازیم.

برای اولین بار بمب های هدایت لیزری در دهه 1960 در آمریکا توسعه داده و در جنگ ویتنام به کار گرفته شد. بعدها موشک های هدایت لیزری نیز ساخته شدند تا قابلیت های این نوع هدایت دقیق با برد و سرعت بیشتر موشک ها ترکیب شود. در واقع هر چند موشک ها گرانتر از بمب ها هستند اما برد بالاتر آنها هواپیمای شلیک کننده را از خطر پدافند دشمن بیشتر مصون داشته و سرعت بالای موشک ها نیز مدت زمان مورد نیاز برای فرایند نگه داشتن پرتو لیزر روی هدف را کاهش می دهد.


دقت بمب هدایت لیزری(GBU-24) در اصابت به هدف


در جنگ تحمیلی 8 ساله عراق علیه کشورمان، نسل اول بمب های هدایت لیزری که پیش از انقلاب خریداری شده بودند مورد استفاده قرار گرفت. البته به دلیل تعداد نچندان زیاد این بمب ها و خطر ایجاد شونده برای هواپیمای نشانه گذار، هم در عملیات های بمباران لیزری تلفاتی بر پیکره نهاجا وارد شده و هم این مهمات نمی توانست به طور گسترده و همه جانبه به کار رود. از طرفی کارایی بالای موشک های هدایت لیزری که در اختیار دشمن بعثی قرار داشت و بعدها انهدام ناوشکن سهند و آسیب دیدن سبلان در درگیری با آمریکا توسط تسلیحات هدایت شونده لیزری نقش این مهمات در نبردهای جدید را بیش از پیش آشکار کرد.

با درک نیاز به این مهمات هدایت دقیق و ارزش بیشتر موشک ها، با زحمات شهید ستاری فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش، پروژه عصر67 در این سال در نیروی هوایی ارتش آغاز شد تا نمونه هایی از موشک و بمب هدایت لیزری ساخته شود. از 4 محصول معرفی شده این برنامه 3 نمونه موشک ستار-3/2/1 بوده و یک نمونه که بیشتر شبیه بمب ها است. این موشک ها که به یاد سرلشگر شهید منصور ستاری به این نام خوانده می شوند در حالی ساخته و آزمایش شدند که پیش از آن موشک های هدایت لیزری در کشور موجود نبودند.


 
موشک ستار-1، اولین محصول پروژه عصر67


موشک ستار-1 نمونه ای با برد کوتاه تا متوسط بوده، از یک بدنه استوانه ای، چهار بال ذوزنقه ای ثابت در میانه طول بدنه و چهار بالک متحرک در انتهای آن برای کنترل موشک از ناحیه دم برخوردار است. اطراف جستجوگر لیزری موجود در در دماغه آن نیز توسط بدنه پوشانده شده. محل اتصال بال ها به بدنه نیز از ضخامت بیشتری نسبت به بقیه سطح بال برخوردار است.

سرعت موشک ستار-1 نامشخص است هر چند که سطح ساده بال نشان دهنده این است که احتمالاً این موشک برای سرعت های مافوق صورت در نظر گرفته نشده یا در صورت مافوق صوت بودن، طراحی بال ساده انجام شده است. پیشران این موشک نیز قاعدتاً باید از نوع سوخت جامد باشد که خروجی(نازل) آن در انتهای بدنه مشهود است. برد دوراستایی این موشک 15 تا 20 کیلومتر عنوان شده است.



شلیک نمونه ای از ستار-1 از جنگنده بمب افکن اف-4ئی فانتوم نهاجا

در نمونه ستار-2، شاهد تغییرات مهمی در پیکربندی موشک هستیم که مهمترین آنها استفاده از بالک های کنترلی در جلوی موشک برای کنترل پیشبال(کانارد) به جای کنترل دم است. کنترل پیشبال برای کاهش نیروی مقاوم یا پسا در پرواز مافوق صوت مفید است. این روش کنترل با توجه به نیاز به گشتاور کم برای تغییر زاویه بالک و طول بازوی گشتاور تولیدی مناسب، دارای سرعت پاسخ بسیار بهتری در برابر فرامین ارسالی از کنترلر در قیاس با سطوح کنترلی دم هستند که برای یک پرتابه سریع روش مناسبی است.



موشک ستار-2

بال های ستار-2 که نسبت به نمونه قبلی کوچکتر شده در ناحیه اتصال به بدنه، ضخامت قابل توجهی داشته و زاویه تندتری نسبت به لبه حمله(لبه جلویی) بال دارد که طرحی مشابه «ریشه بال امتداد یافته» را تداعی می کند که به نوبه خود مزیت هایی در زوایای پروازی مختلف دارد. گفتنی است کوچکتر شدن بال ها که تماماً ثابت هستند نسبت به نمونه قبل به معنی تولید نیروی برآ(لیفت) کمتر است بنابراین ستار-2 یا سبکتر از نمونه قبل بوده ویا بایستی با استفاده از پیشران قوی تر به سرعت های بالاتری برسد تا نیروی برآی کافی حاصل شود.

همچنین شکل مقطع بال شباهت قابل توجهی با مقاطع بال مناسب برای سرعت های مافوق صوت دارد بنابراین اگرچه از سرعت دقیق این موشک اطلاعی در دست نیست اما از این شواهد و طرح ساده بال می توان حدس زد سرعت موشک ستار-2 مافوق صوت باشد. در اینصورت این موشک هم سریع تر و هم چابک تر از نسل قبلی خود است. اما اگر سرعت آن مادون صوت هم باشد، طرح ساده ای برای آن انتخاب شده است.

در این نسل علاوه بر جستجوگر دیده شده در ستار-1، نوع تراز شده معروف به پیووی-2 نیز دیده شده است. این نوع، ساختار ساده تر و قابلیت اطمینان بیشتری دارد. در این نمونه بهبود یافته از ستار-2، از بالک های کنترلی جدید در دماغه استفاده شده که زاویه حمله لبه جلویی آنها بیشتر است.



جستجوگر از نوع پیووی-2 در دماغه موشک ستار-2

نسل سوم از موشک های هدایت لیزری ستار، با بهسازی نسل دوم اما نه دگرگونی های ساختاری بوجود آمده است. بال های ستار-3 به طور کلی مشابه ستار-2 است با این تفاوت که یک بخش متحرک در لبه فرار و نوک بال وجود داشته و لبه حمله آن یکپارچه و بدون امتداد و زاویه متفاوت در محل نصب است. بال های این نمونه نسبت به ستار-2 جلوتر نصب شده اند و شکل آنها نیز با سرعت های مافوق صوت تطابق دارد.



موشک ستار-3

در بیشتر نمونه های به نمایش در آمده از ستار-3، جستجوگر لیزری به کار رفته در آن از نوع پیووی-2 بوده هر چند که در مواردی هم بدون آن دیده شده است. اینطور که در تصاویر دیده می شود قطر بدنه هر سه نمونه موشک های ستار باید با هم برابر باشد اما طول ستار-3 نسبت به نمونه های قبلی تا حدودی کمتر به نظر می رسد. بر اساس گمانه زنی ها برد ستار 2و 3 نیز دست کم از 15 تا 20 کیلومتر و جرم سرجنگی آنها بالغ بر 225 کیلوگرم است.



ستار-3 بدون جستجوگر تراز شده

تا کنون در بین موشک های ستار، نسل اول و سوم بیشتر نمایش داده شده اند ولی چند سالی است یک نمونه با نام ستار که شباهت ظاهری به بمب های هدایت لیزری دارد نیز به عنوان محصول پروژه عصر67 دیده می شود. البته وجود یک خروجی(نازل) در انتهای بدنه آن این تصور را به وجود می آورد که این نمونه کوچک و سبک نیز موشک بوده و برای کاربری های خاص خود توسعه یافته است.

این نمونه دارای بال های ذوزنقه ای با دهانه بزرگ در انتهای بدنه، یک سر جنگی مشهود در میانه بدنه که با سرجنگی بمب های 226.5 کیلوگرمی ام-کی-82 تطابق دارد و بالک های کنترلی در دماغه به همراه جستجوگر تراز شده(نوع پیووی-2) است.


برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام: 08.jpg
مشاهده: 1
حجم: 75.5 کیلو بایت
نمونه شبیه بمب های هدایت لیزری؛ خروجی مشابه یک پیشران راکتی در انتهای بدنه دیده می شود

نکته قابل توجه دیگر در زمینه این موشک های هدایت دقیق، طراحی و ساخت یک نمونه نشانه گذار لیزری نصب شونده در زیر بدنه هواپیما است. نشانه گذارهای نسل قبلی به صورت یک تفنگ بودند که در کابین عقب هواپیما قرار داشته و هدفگیری از طریق آن صورت می گرفت. محدودیت های فیزیکی در کابین خلبان، مانع از افزایش برد نشانه گذاری می شد که یکی از شرایط لازم آن بزرگتر شدن ابعاد این وسیله بود.

با استفاده از نمونه جدید سامانه هدفگیری لیزری هر چند وزن بیشتری داشته و به نیروی مقاوم آیرودینامیکی تجهیزات بیرونی هواپیما می افزاید می توان از مسافت های بیشتری عمل نشانه گذاری روی هدف را به انجام رساند.



نشانه گذار لیزری جدید

همچنین امکان هدفگیری توسط پهپادها و ارسال اطلاعات به هواپیماهای شلیک کننده موشک نیز اقدامی مهم در جهت حفظ بیشتر هواپیما از خطرات پدافند دشمن است.

به جز این نمونه های مختلف ستار، چند نمونه موشک هدایت لیزری روسی نیز در اختیار نیروی هوایی ارتش قرار دارد که بر روی بمب افکن تاکتیکی سوخو-24 و احتمالاً جنگنده میگ-29 به کار می روند. اما با توجه به محدودیت خریدهای تسلیحاتی، ساخت نمونه های بومی از این نوع موشک های هدایت شونده که توسعه و بهسازی آنها در آینده نیز ممکن است اقدامی شایسته برای ایجاد توانایی بالاتر در انهدام اهداف با مهمات کمتر و در زمان کوتاه تر بوده است.

تا به امروز موشک های ستار، که به کارگیری آنها روی جنگنده های اف-4 و اف-5 نهاجا اعلام شده مکمل تسلیحات جنگنده بمب افکن های کشورمان بوده و نیاز به خرید از خارج را برطرف کرده اند. این پروژه گامی موفق در این زمینه محسوب شده و روند توسعه ای آن از نمونه اول تا آخرین نمونه از نشانه های ارزش بالای این پروژه است زیرا مطالعه و بهسازی یک سلاح برای رسیدن به کارایی مطلوب به مراتب از طراحی و ساخت اولیه آن مهمتر است.



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 25 مرداد 1391
آشنایی با موشک ضدکشتی پنهانکار NSM

آشنایی با موشک ضدکشتی پنهانکار NSM
هنگامی که نیروی دریایی سلطنتی نروژ برای تجهیز ناوچه های جدید خود بدنبال موشک جدید و مدرنی مطابق با خواسته های خود بود اقدام به بررسی موشک های ضد کشتی موجود در بازار و نمونه های به روز شده انان جهت تامین نیازهای خود کرد اما هیچ یک از موشک های موجود نتوانستند نیازهای تعریف شده نیروی دریایی نروژ را تامین کنند.
به همین دلیل تصمیم گرفته شد که موشکی جدید بر اساس اخرین و جدیدترین فناوری های موجود ساخته شود .موشک ساخته شده چیزی جز موشک ضربتی دریایی NSM نبود.
موشک سطح به سطح NSM ساخت کمپانی نروژی(Kongsberg Defence & Aerospace (KDA است شرکتی که محصول موشکی نام اشنای ان یعنی نخستین موشک ضد کشتی اشیانه یابی فروسرخ غیر فعال پنگوین (Penguin ) دارای شهرتی جهانی است به هر حال قراداد اولیه تولید این موشک در سال 2007 به امضا طرفین رسید.
نام اصلی این موشک در زبان نروژی Nytt sjømålsmissil است که به معنای دقیق کلمه "موشک اماج دریایی" می باشد Naval Srtrike Missile یا NSM نام انگلیسی بود که بعدا برای بازاریابی این موشک برای ان انتخاب شد. NSM تنها موشک ضربتی دقیق برد بلند نسل پنجم در جهان است.این موشک در حال حاضر بوسیله نیروی دریایی نروژ جهت تجهیز ناوچه های مدرن کلاس Fridtjof Nan و همچنین قایق های گشتی Skjold خود انتخاب شده است که با ورود به خدمت کامل این ناوچه ها در اینده ایی نزدیک این شناورهای سطحی به این موشک پیشرفته مجهز خواهند بود

http://www.forum.arteshi.com/attachment.php?attachmentid=14216&d=1344955408

سیستم فوقالعاده انعطاف پذیری است به گونه ایی که با پرتاب از پلتفرم های متنوع توانایی مقابله با اهداف متنوعی را داراست.
طراحی ماهرانه و همچنین استفاده از مواد کامپوزیت در ساخت بدنه سبب ایجاد قابلیت پنهان کاری (stealth) برای موشک NSM شده است.این موشک با وزن کمی بیشتر از 400 کیلوگرم داری برد حداکثری 185 کیلومتر است.NSM برای اب های ساحلی و همچنین دریای باز (اب های دریاها و اقیانوس ها) ساخته شده است.طراحی ورودی هوای مناسب و همچنین نسبت بالای تراست موشک به وزن ان سبب شده است که موشک از قدرت مانور خوب و مناسبی بهره مند شود .قدرت مانورپذیری بالا واستفاده از حالت sea skimming به همراه انجام مانورهای نامنظم در فاز اخر سبب ناکارامدی سیستمهای دفاع هوایی فعال موجود در شناورها در مقابل چنین موشکی خواهد شد.
فناوری انتخاب هدف سبب شده است که موشک قادر شود تا به صورت مستقل به تشخیص و شناخت اهداف بپردازد و همچنین قادر به تبعیض بین اهداف دریایی و ساحلی باشد.این امر بوسیله ترکیبی از یک جستجوگر تصویربرداری فروسرخ و یک بخش اطلاعات ذخیره شده هدف امکان پذیر شده است.همچنین قادر به هدایت از طریق ناوبری ماهواره ایی(GPS )و همچنین سیستم های ناوبری هدایت داخلی INS و نیز TERCOM می باشد..هدایت ماهواره ایی و همچنین سیستم های ناوبری درونی و فاصله یاب لیزری سبب شده است که این موشک در هر زمانی بداند که در چه مکانی قرار دارد

http://www.forum.arteshi.com/attachment.php?attachmentid=14217&d=1344955448

تصویر
پس از پرتاب بوسیله بوستر سوخت جامد موشک به کمک موتور توربوجت TRI-40 که دارای تراست حداکثری 2.5-3.3 کیلونیوتن است با بالاترین سرعت زیرصوت به سمت هدف روانه می شود تا پس از نزدیکی به هدف با کلاهک 125 کیلوگرمی چند منظوره خود کار انهدام هدف را تمام کند.
موشک ضربتی مشترک برای جنگنده ضربتی مشترک :
با تصمیم نروژ در خرید و به خدمت گرفتن جنگنده مدرن F-35 موسوم به صاعقه-2 و جایگزینی کردن انان با جنگنده های F-16 خود وجود سیستم تسلیحاتی جدید برای جنگنده های جدید یک نیاز برای نیروی هوایی سلطنتی نروژ تلقی شد. برای پر شدن چنین خلایی تصمیم گرفته شد که بر مبنای طرح موشک NSM موشکی جدید با قابلیت های لازم برای رفع این نیاز ساخته شود.موشک جدید که موشک ضربتی مشترک (JSM (Joint Strike Missile نام گرفت نمونه ایی چند منظوره از موشک NSM به حساب می امد که حمله به اهداف زمینی جزو یکی از ویژگی های تعریف شده برای ان به شمار می رفت.یک خط ارتباطی دو طرفه برای این موشک تعریف شده است به طوریکه موشک می تواند با اتاق کنترل مرکزی یا دیگر موشک های در هوا در ارتباط باشد.
بر اساس مطالعات انجام گرفته اف-35 قادر به حمل دو موشک JSM در دورن محفظه های داخلی خود است. با توجه به نظر شرکت Kongsberg که موشک NSM تنها موشک ضد کشتی منطبق با جایگاه داخلی جنگنده اف-35 است شرکت لاکهید مارتین و Kongsberg توافقی را برای بازاریابی مشترک نمونه هواپایه موشک NSM امضا کردند و همچنین بر اساس این توافق دو طرف متعهد به یک پارچه سازی موشک JSM با پلت فرم F-35 شدند. در اپریل 2009 شرکت کونگسبرگ قراردادی را برای نخستین فاز ساخت و توسعه موشک JSM امضا کرد که اتمام ان برای یک مدت 18 ماهه برنامه ریزی شده استویژگیهای بهبود یافته برای موشک ضربتی مشترک عبارتند از:
- توانایی حمله به اهداف دریایی و زمینی
- سکوی پرتاب هوایی (اف-35)
- افزایش برد
ساخت در دراز مدت /شروع به تولید در سال 2013

Naval Strike Missile
نوع:موشک سطح به سطح
کشور سازنده:نروژ
سازنده:KDA
استفاده کنندگان:نروژ و لهستان
وزن:400 کیلوگرم
طول:3.95 متر
کلاهک:125 کیلوگرم HE fragmentation
مکانیزم انفجار:فیوز برنامه ریزی
موتور:یک بوستر راکتی سوخت جامد با یک مینی جت TRI-40
ارتفاع پرواز:sea skimming
سرعت:high subsonic
برد:+180 کیلومتر
سیستم های هدایتی:IIR GPS TERCOM INS وtarget database
پلتفرم:کشتی های سطحی و لانچرهای زمینی


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1391
تصاویر/سقوط یک هواپیمای آموزشی از نوع پی سی 6 در شیراز

یک فروند هواپیمای آموزشی از نوع پی سی 6 امروز صبح حوالی ساعت 10 در منطقه ای نزدیک داریون شیراز سقوط کرد.






:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1391
تصاویر/ تانک مخوف

یک طراح چینی تانکی با قابلیتهای مختلف و با استفاده از مقدار زیادی آهن آلات ساخته که در آن ابتکارات جالبی به کار گرفته شده است. این تانک دارای حدود 5 تن وزن است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، یک طراح چینی تانکی با قابلیتهای مختلف و با استفاده از مقدار زیادی آهن آلات ساخته که در آن ابتکارات جالبی به کار گرفته شده است. این تانک دارای حدود 5 تن وزن است که تصاویر آن را در زیر مشاهده میکنید.









:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , ,
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1391
عکس/سقوط یک فروند از بالگردهای میل 24 ملقب به "غزال" ارتش اوگاندا

یک فروند از بالگردهای میل 24 ملقب به "غزال" ارتش اوگاندا که در سومالی در جریان ماموریت حافظ صلح سقوط کرده است.




:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1391
ویدئو کلیپ/ زیردریایی مدرن uss virginia



:: موضوعات مرتبط: نیروی دریایی , ,
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1391
ویدئو کلیپ/ عملیات پرواز بر روی ناو هواپیمابر USS Nimitz


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1391
مروری بر آزمایش های هولناک آمریکا بر روی انسان ها + عکس

آمریکا کارنامه سیاهی در احترام به اولین حق طبیعی هر انسان، «زیستن»، دارد. با اطلاع از انجام جنایاتی در قالب آزمایشهای مختلف و بر اساس مانیفست این نظام شیطان مدار ارتکاب هر گونه جنایت و ظلم و تعدی نسبت به وجود نوع «انسان» در مسیر بسط قدرت تسلیحاتی این نظام مورد تایید سردمداران آن است.

گروه گزارش های ویژه مشرق: در این گزارش به فهرست کوتاهی از جنایات ضد بشری و ضد انسانی نظام آمریکا اشاره میشود. نظامی که در ورای دم زدن از حقوق بشر کارنامه سیاهی در احترام به اولین حق طبیعی هر انسان، «زیستن»، دارد. با اطلاع از ارتکاب چنین آزمایشهایی به نظر میرسد که بر اساس مانیفست شیطانی این نظام شیطان مدار هر گونه جنایت و ظلم و تعدی نسبت به وجود نوع «انسان» در مسیر بسط قدرت نظامی و تسلیحاتی این نظام آزاد بوده و مورد تایید سردمداران چپاول گر آن است.



برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام: 01.jpg
مشاهده: 1
حجم: 11.0 کیلو بایت

1- آزمایشهای مربوط به کنترل ذهن
در برنامه کنترل ذهن و پروژه موسوم به MKULTRA، سازمان سیا در بخشی از آزمایشها از مواد روان گردان استفاده کرد. هدف کلی این پروژه دست یابی به روشهایی برای تحت تاثیر قرار دادن، کنترل و استخراج اطلاعات از ذهن افراد بود. برای انجام برخی از این آزمایشها دکتر کامرون (Donald Ewen Cameron) که از همکاران سیا بود؛ از بین بیماران پذیرفته شده در کلینیکش استفاده کرد. این بیماران اکثرا به دلیل افسردگی و اضطراب به کلینیک او مراجعه کرده بودند. درمانی که برای انها در نظر گرفته شد بخشی از پروژه سیا بود که زندگی طبیعی آنها را دگرکون کرد.

در طی سالهای ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۴ دکتر کامرون به آزمایش شوک الکتریکی ۳۰ تا ۴۰ برابر مقادیر استاندارد بر روی این بیماران پرداخت. او از داروهایی استفاده کرد که بیماران را برای ماهها به کما میبرد. بیماران بسیاری در اثر این آزمایشها توانایی تکلم و حافظه خود را از دست داده، هویت و پدر و مادر خود را فراموش میکردند. به جهت سهولت تدابیر امنیتی برخی از این آزمایشها بر روی کودکان انجام میشد که تا تجاوزات جنسی نسبت به این کودکان توسعه یافته بوده است.



کامرون، شوک الکتریکی ۳۰ تا ۴۰ برابر مقادیر استاندارد را بر روی بیماران آزمایش می کرد.

2- آزمایش گاز خردل بر روی سربازان در اتاقهای گاز
با شروع مطالعات بر روی تسلیحات بیولوژیک و شیمیایی در دهه چهل میلادی، ارتش آمریکا برای سنجش کارایی این تسلیحات و به منظور آمادگی در مقابله با حملاتی از این نوع آزمایشهایی را بر روی سربازان خود انجام داد. سربازان در حالی که هیچ اطلاعای از موضوع نداشتند تحت تاثیر گاز خردل و دیگر عوامل شیمیایی قرار گرفتند. برای آزمایش کارایی ماسکها و لباسهای ضد گاز، سربازان را پس از پوشیدن و نصب لوازم مربوطه در اتاقهای گاز در بسته زندانی کرده و عوامل شیمیایی را رها کردند. برخی از این عوامل به راحتی از لباسها عبور کرده و پوست را میسوزاندند. تاولهای دردناک و التهابات پوستی شدید از نتایج تماس این عوامل با پوست بود. در صورت استنشاق ریه سربازان شدیدا ملتهب شده و تنفس برای آنها غیر ممکن میشد. گزارشهایی موجود است که نشان میدهد علاوه بر سربازان از بیماران بستری شده در بیمارستانهای مختلف ارتش نیز به عنوان مدل آزمایشگاهی برای آزمایش مواد شیمیایی و بیولوژیک استفاده شده است.




3- بمباران شیمیایی مردم
برای بررسی چگونگی مدیریت حملههای احتمالی شیمیایی و بیولوژیک، ارتش با کمک سیا و دولت اقدام به رهاسازی برخی از عوامل شیمیایی بر روی شهرهای آمریکا کرد تا به عنوان مدلی برای مقابله با حملههای احتمالی استفاده کند. عوامل سیا در شهر Tampa Bay عامل سیاه سرفه را انتشار دادند که منجر به همه گیری شد و ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند. در آزمایشی دیگر نیروی دریایی شهر سانفرانسیسکو را با عوامل بیماری زای باکتریایی آلوده کرد که در نتیجه بسیاری از مردم به پنومونی دچار شدند. ارتش در آوون پارک، ساوانا و چند جای دیگر میلیونها پشه حامل ویروسهای تب زرد و تب دانگو را رها کرد که موجب بیماریهای فراوانی از جمله تیفوئید، تبهای مختلف، مشکلات تنفسی و تولد نوزادان مرده شد. عوامل ارتش تحت عنوان گروههای بهداشتی به منطقه اعزام شدند و به جای کمک رسانی بهداشتی واقعی به بررسی نتایج آزمایش پرداخته و از درمان مردم جلوگیری کردند.




4- آلوده سازی گوآتمالا
در دهه ۴۰ آمریکا اقدام به آزمایش کارایی پنی سیلین برای مقابله با سیفلیس بر روی شهروندان گوآتمالایی کرد. ابتدا از طریق رسوخ دادن فاحشههای آلوده به این بیماری در بین مردم، افراد بیاطلاع و برخی بیماران بستری در کلینیکهای روانی و سربازان آلوده شدند. اما انتشار بیماری با این روش به حدی نرسید که مورد نظر تحقیقات بود. در نتیجه روش آلوده سازی مستقیم انتخاب شد که طی آن باکتریهای سیفلیس بر روی بدن و صورت مردان پاشیده میشد.
در تعدادی از آلوده سازیها باکتری از میان مهرهها به مایع نخاعی افراد تزریق شد. پس از آلوده سازی جمعیت مورد نظر، بررسی روشهای درمانی شروع شد. اما عدهای از افراد آلوده شده بدون درمان رها شدند. در اکتبر ۲۰۱۰ هیلاری کلینتون از بابت انجام این ازمایشها توسط آمریکا عذرخواهی کرد و اعلام کرد بررسیهایی برای یافتن افرادی که احتملا آلوده شده و بدون درمان رها شدهاند شروع خواهد شد!




هیلاری کلینتون پس از 60 سال معذرت خواهی کرد!

5- بررسی اثرات بمب اتمی بر روی انسان
در طی پروژه منهتن که منجر به ساخت و آزمایش اولین بمب اتمی شد، اثرات مواد رادیو اکتیو از طریق تزریق پلوتونیوم به تعدادی از بیماران بیمارستانهای ارتش و بیمارستان شیکاگو بررسی شد. این بیماران از موضوع بیاطلاع بوده و آزمایش کاملا به صورت سری انجام شد. در پروژهای موسوم به Oak Ridge این آزمایشها بر روی تعدادی از سربازان نیز انجام شد. اکثر این افراد در اثر صدمات ناشی از تزریق پلوتونیوم عمر کوتاهی داشته و جان خود را از دست دادند. در ماساچوست دکتر سوئیت (William Sweet) مامور تکرار آزمایش با استفاده از اورانیوم شد. او در سال ۱۹۴۷ بودجهای از طرف پروژه منهتن در اختیار داشت و به بررسی آثار تزریق اورانیوم به بیماران پرداخت.



6- تزریق عامل شیمیایی نارجی (دیوکسیدین) به زندانیان
عامل نارنجی یکی از خطرناکترین مواد شیمیایی در تسلیحات نامتعارف است که آمریکاییها از آن در جنگ ویتنام استفاده کردند. به تصویر کشیدن اثرات این ماده بر روی انسان و همچنین نوزادان متولد شده از زنان در معرض قرار گرفته دشوار است. کمپانی Dow Chemical بعد از دریافت بودجهای برای تولید این عامل با ارتش آمریکا در مورد آزمایش آن بر روی انسان همکاری کرد. دکتر کلیگمن (Dr. Albert Kligman) در یک سری آزمایش دیوکسیدین که ماده اصلی این عامل است را به بدن زندانیان تزریق و اثرات آن را مطالعه کرد. بدیهی است با دیدن تصاویر مربوط به ویتنامیهایی که تحت تاثیر این ماده بودهاند آشکار خواهد بود که تزریق این ماده خطرناک به بدن زندانیان چه بلایی بر سر آنها آورده است.




تاثیر عامل نارنجی بر بدن یک سرباز ویتنامی

7- عملیات پیپر کلیپ Paper Clip
طی این عملیات که بعد از جنگ جهانی دوم انجام گرفت ارتش آمریکا محققین درگیر در آزمایشهای مرتبط با ساخت بمبهای شیمیایی و بیولوژیک و نیز افرادی که در آزمایش بر روی انسان زنده تبحر پیدا کرده بودند را از اروپا به آمریکا منتقل کرده و ضمن حمایت از آنها با اعطای هویتهای جعلی از آنها در آزمایشگاههای خود برای توسعه تسلیحات نامتعارف استفاده کرد. محققین اروپایی آزمایشهای دهشتناکی مانند پیوند جسمی دو قلوها برای ایجاد یک واحد جسمی، تخریب بافت عصبی افراد بدون بیهوش کردن آنها و مطالعه اثرات انفجار بر این افراد انجام داده بودند که برای ارتش آمریکا بسیار جذاب بود. این محققین با امکانات فراهم شده در ارتش آمریکا به جنایات خود علیه بشریت در خاک آمریکا ادامه دادند.






8- مبتلا کردن مردم پورتوریکو به سرطان
در سال ۱۹۳۱ دکتر رودز (Cornelius Rhoads) با دریافت بودجهای از بنیاد راکفلر مامور شد در مورد سرطان تحقیق کند. او برای این کار مردم پورتوریکو را انتخاب کرد و پس از مبتلا کردن ایشان به سرطان به آزمایشهای خود پرداخت. این آزمایشها دهها مورد مرگ را در پی داشت. او بعدها به عنوان نائب رئیس انجمن سرطان آمریکا انتخاب شد.



نظام ضد بشری از رودز تشکر می کند!


9- آزمایشهای پرتودهی بر روی انسان
در دهه ۶۰ میلادی پنتاگون یک سری آزمایشهای پرتودهی انجام داد. برای این کار مردم فقیر سیاه پوست که به سرطان مبتلا بودند انتخاب شدند. به آنها گفته شده بود که نوعی فرایند درمانی بر روی آنها انجام خواهد شد در حالی که هدف، آزمایش اثرات پرتودهی شدید بر روی بدن انسان بود. با ترفندهای گوناگون از این بیماران رضایت نامههایی اخذ شده بود تا بعدا مشکلی پیش نیاید. به همین شکل دکتر سینگر (Eugene Saenger) از طرف آژانس حمایتی دفاع اتمی بودجهای برای آزمایش پرتو X بر روی انسان دریافت کرد که نتیجه تحقیقات او مرگ حداقل ۲۰ انسان فقیر سیاه پوست بود. پرتوهای مضر تقویت شده بافتهای درونی و پوست این بیماران را تخریب میکرد و آنها را در وضعیت فلاکت باری قرار میداد.


برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
            نام: 06.jpg
            مشاهده: 1
            حجم: 13.7 کیلو بایت

سیاه پوستان انتخاب مناسبی برای آزمایش ها تلقی می شدند


10- پروژه کلیماکس طی آن خانههایی در نیویورک و سانفرانسیسکو ساخته شد تا محل مناسبی برای آزمایش اثرات ماده روان گردان LSD بر روی افراد باشد. برای جذب افراد به این خانهها از فاحشههایی که از سیا حقوق میگرفتند استفاده میشد. به افراد پس از ورود به این خانهها به اجبار انواع مختلف مواد روانگردان به خصوص LSD تزریق میشد. سپس در چند روز آینده از خروج آنها جلوگیری شده و متخصصین حاضر در این خانهها به مطالعه رفتار و اثرات این مواد در افراد میپرداختند. در برخی موارد برای مشاهده حد نهایی اثرات، مقادیر فراوان و غیر معمولی از مواد به افراد که اکثرا نیر از جوانان بودند؛ تزریق میشد.




برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
            نام: 07.jpg
            مشاهده: 1
            حجم: 35.5 کیلو بایت
جوانان پس از ورود به خانه های کلیماکس در اختیار کارشناسان مواد روانگردان قرار می گرفتند

11- گرد و غبار اتمی در اقیانوس آرام
بعد از موفقیت آمریکا در جنایت بزرگ اتمی در هیروشیما و ناکازاکی، سردمداران این کشور شروع به تست صدها بمب هستهای در اقیانوس آرام کردند. این بار خطر قدرت اتمی شوروی بهانه انجام این آزمایشهای هولناک بود. در ۱۹۵۴ در جزایر مارشال یکی از بزرگترین آزمایشهای اتمی انجام شد. وجود این آزمایشها که تا آن زمان به صورت مخفی انجام میشد در اثر وزش باد و انتقال گرد و غبارهای آلوده با ذرات رادیواکتیو به سوی جزایر اطراف آشکار شد و مخفی کاری آمریکا با شکست مواجه گردید.

مردم جزایری که در معرض این غبارات قرار گرفتند به بیماریهای شدیدی دچار شدند که از جمله آنها نقایص مادر زادی بود. در نسلهای بعدی بیماریهایی همچون سرطان غدد تیروئید و تومورهای مختلف در بین مردم این جزایر دیده شد. آمریکا حتی به این جنایت نیز به صورت فرصتی نگاه کرده و پروژه ¼ را که شامل بررسی آثار غبارهای رادیواکتیو بر روی انسان بود را اجرا کرد. همین موضوع موجب مطرح شدن بحثهایی در مورد عمدی بودن ایجاد و هدایت گرد و غبارهای رادیواکتیو به سوی مردم جزایر اقیانوس آرام شد.



برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام: 08.jpg
مشاهده: 1
حجم: 81.7 کیلو بایت
اثر پرتوهای رادیواکتیو بر بدن افراد
12- تاسکیگ:

از سال ۱۹۳۲ تا ۱۹۷۲ محققین ۴۰۰ مرد سیاه پوست را در منطقه تاسکیگ آلاباما برای مطالعه مراحل پیشرفت بیماری سیفلیس به باکتری این بیماری آلوده کردند. در حالی که هیچگاه به این افراد در مورد بیماریشان چیزی گفته نشد. به آنها گفته شده بود که به بیماری جعلی «خون بد» دچار هستند و پزشکان در تلاش برای معالجه آنانند. با اینکه در سال ۱۹۷۴ پنی سیلین به عنوان درمان سیفلیس مطرح شد اما باز قربانیان تاسکیگ از این موضوع بیخبر نگه داشته شدند تا مطالعه این بیماری که اثرات طولانی مدتی بر بدن انسان دارد تا ۳۰ سال ادامه داشته باشد. با روشن شدن جوانب این جنایت اعتراضهای شدیدی انجام گرفت تا جایی که کلینتون مجبور به عذرخواهی رسمی از مردم این کشور گردید و گفت متاسف است که دولت «یک پژوهشنژاد پرستانه را ترتیب داده است«

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام: 09.jpg
مشاهده: 1
حجم: 31.2 کیلو بایت

به آنها گفته شده بود که به بیماری جعلی «خون بد» دچار هستند


یقینا در سالهای آینده شاهد اشکار شدن آزمایشهای ضد انسانی و دهشتناک بیشتری بر روی انسان و دیگر موجودات زنده خواهیم بود. آزمایشهایی که قطعا هم اکنون نیز از سوی بزرگترین داعیه دار حقوق بشر در آزمایشگاههای مخفی ارتش آمریکا و یا در قالب برنامههای مختلف بهداشتی بر روی مردم کشورهای فقیر انجام میشود.


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1391
ارتش روسیه به 1000 جنگنده su-35 تجهیز می شود

ویلادیمر پوتین از تجهیز نیروی هوایی این کشور خبرداد.رئیس جمهوری روسیه خرید 1000 فرونده جنگنده مدل سوخو 35 و 600 بالگرد نظامی و ترابری را برای ارتقا ارتشش در برنامه خود دارد.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک،به گفته ی پوتین که در یک نمیاش هوایی به مناسبت صدمین سالگرد ایجاد نیروی هوایی روسیه در نزدیکی شمال مسکوبرگزار شد، در مرحله ی اول هدف این است که، نیروهای امنیتی به پیشرفته ترین تکنولوژی مهجز شودند و علاوه بر آن وسایل جنگی قدیمی هم پیشرفته می شود.

اضافه کردن بیش از هزار فروند هواپیما و بالگرد به ارتش روسیه به طرح بلند پروازانه 585 میلیارد یورویی روسیه بازمیگردد که برای مدرنیزه کردن ارتش این کشور از زمان سقوط سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1990 تا سال 2020 برنامه ریزی شده است.

یکی از افسران اطلاعاتی سابق روسیه هدف این طرح را حفظ این کشور از تهدیدهای خارجی دانست.
افزایش هزینه های نظامی روسیه بارسنگینی را بر دوش اقتصاد این کشور گذاشته است و احتمال این وجود دارد که از سوی ایران نیز به دلیل عدم تحول سامانه موشکی اس 300 شکایتی را دریافت کند.

بر اساس قرارداد نظامی بین ایران و روسیه،مقامات این کشور موظف شده بودند که سامانه موشکی اس 300 را به ایران تحویل دهند که با فشار کشورهای غربی و رژیم صهیونستی از تحویل آن انصراف داد.

امری که موجب شد ایران کارشکنی روس های را به دادگاه های بین المللی بکشد،در صورت شکایت ایران از روسیه این کشور باید غرامت چهار میلیارد دلاری را به ایران بپردازد
http://www.forum.arteshi.com/attachment.php?attachmentid=14177&d=1344891529


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1391
ویدئو کلیپ/ زندگی در ناو هواپیمابر USS Ronald Reagan


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1391
فیلم/ مراحل تولید و ساخت زیردریایی اتمی

پیشرفت بزرگ در ساخت زیردریاییها معرفی انرژی هسته ای به این عرصه بود که باعث شده تا شعاع عمل زیردریاییهای هسته ای به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند.
در فیلم زیر به صورت گزارش وار، مراحل ساخت یک زیردریایی هسته ای نشان داده شده است.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام: How to Build A Nuclear Submarine (Full) - Arteshi.com_01.jpg
مشاهده: 2
حجم: 67.2 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام: How to Build A Nuclear Submarine (Full) - Arteshi.com_02.jpg
مشاهده: 2
حجم: 48.8 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام: How to Build A Nuclear Submarine (Full) - Arteshi.com_03.jpg
مشاهده: 2
حجم: 49.6 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام: How to Build A Nuclear Submarine (Full) - Arteshi.com_04.jpg
مشاهده: 2
حجم: 56.7 کیلو بایت



دانلود قسمت اول

دانلود قسمت دوم



:: موضوعات مرتبط: نیروی دریایی , ,
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1391
عکس/بالگرد روسی میل-171ئی شرکت توانیر

بالگرد روسی میل-171ئی شرکت توانیر برای امور مختلفی از جمله بازدید از خطوط نیرو به کار می رود. کاری که البته می تواند با پهپادها انجام شود.


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : HP
تاریخ : دو شنبه 23 مرداد 1391