موشکهای ماوریک در راه اندونزی+عکس

به گزارش مشرق طبق گزارشی که آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون به کنگره ارائه کرد، واشنگتن قصد دارد به درخواست جاکارتا برای دریافت هجده موشک هوا به زمین ماوریک AGM-65K2، سی و شش موشک هدایت شونده آموزشی و تجهیزات اضافی پاسخ دهد و موشکهای هوا به زمین هدایت شونده به جاکارتا بفروشد.

موشکهای ماوریک AGM-65K2 توسط شرکت ریتئون تولید و برای حمله به اهداف تاکتیکی در محدوده وسیع طراحی شده اند و نیروی هوایی اندونزی برای آموزش خلبانان هواپیماهای اف-16 خود در استفاده از تسلیحات هوا به زمین، به این موشکها نیاز دارد.

طبق این گزارش هدف از فروش موشکها تقویت روابط امنیتی آمریکا با دوستان و متحدان در منطقه ای است که شاهد افزایش قدرت نظامی چین می باشد.



موشکهای ماوریک مدل K2


آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون همچنین اعلام کرد با فروش این موشکها به اندونزی، آمریکا متحد ارزشمندتری در منطقه خواهد داشت.ارزش کلی این معامله به بیست و پنج میلیون دلار می رسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، آمریکا پیشتر به منظور تقویت روابط خود با اندونزی بیست و چهار فروند جنگنده اف-16 دست دوم به این کشور داده بود.


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : شنبه 4 شهريور 1391
اس-300 ایرانی / بزودی

در گفتگوی فارس با معاون وزیر دفاع عنوان شد

تکمیل پدافند هوایی قبل از ورود جایگزین S300/ تحویل سامانه جدید برد بلند در ماه های آینده


خبرگزاری فارس: اسلامی با اشاره به تحویل سامانههای جدید پدافندی در سال آینده، گفت: با این سامانهها، بخش زیادی از ماموریت S300 انجام میشود به گونهای که پوشش پدافند برد بلند ما قبل از ورود سامانه جایگزین S300 تامین خواهد شد.




محمد اسلامی، معاون امور صنعتی و تحقیقات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتوگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به موضوع عدم تحویل سامانههای پدافند هوایی S300 روسیه گفت: اینکه آنها این سامانهها را به ما تحویل ندادند، یک اقدام غیرقانونی است که با وجود پرداخت هزینه آن توسط ایران، به دستور آمریکاییها صورت گرفت.

از همان ابتدا آماده ساخت سامانه جایگزین S300 بودیم
اسلامی درخصوص توانمندی کشور برای طراحی و ساخت این سامانه پدافندی اظهار داشت: ما از همان ابتدا آمادگی خود را برای ساخت آن اعلام کرده بودیم.
وی با بیان اینکه سامانه پدافندی S300 برای مقابله با تهدیدات ارتفاع بلند بکار میرود، تصریح کرد: با پذیرش پیشنهاد ما، قرار شد تا این سامانه در داخل کشور طراحی و ساخته شود که امروز این موضوع با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت بوده و امیدواریم در مدت زمانی زودتر از آنچه پیش بینی شده، این سامانه در کشور عملیاتی شود.
سامانه جدید پدافند هوایی برد بلند سال آینده عملیاتی میشود
معاون وزیر دفاع افزود: البته با سامانههای پدافندی جدیدی که کار شده و در سال آینده تحویل نیروهای مسلح خواهد شد، میتوانیم بخش زیادی از ماموریت سامانه S300 را انجام دهیم به گونهای که پوشش پدافند برد بلند ما قبل از ورود سامانه جایگزین S300 نیز تامین شود.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : HP
تاریخ : شنبه 4 شهريور 1391
سوريه ميتواند با 20 موشك، تاسيسات هستهاي اسراييل را نابود كند

سفير سوريه در اردن با اشاره به دريافت 20 ميليوندلاري نخست وزير فراري اين كشور به اردن، هشدار داده است كه سوريه ميتواند با 20 موشك تمام تاسيسات هستهاي رژيم صهيونيستي را نابود كند.

به گزارش سرويس بينالملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تايمز آو اسراييل، بهجت سليمان سفير سوريه در اردن اعلام كرد: در صورت حمله اسراييل به سوريه، اين كشور قادر است با 20 موشك تاسيسات هسته اي رژيم صهيوينستي را نابود كند.

نام: 266845_714.jpg نمایش: 15 اندازه: 78.6 کیلو بایت
راكتور هستهاي اسراييل در تپههاي جودان

او در ادامه عنوان كرد: رياض حجاب نخست وزير مخلوع و فراري سوريه كه اوايل اين ماه به اردن فرار كرد، 20 ميليون دلار جهت خيانت به كشور خود دريافت كرده بود.

شايان ذكر است كه بشار اسد در اوايل ماه گذشته،رياض حجاب را از سمت خود بركنار كرد.


|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : شنبه 4 شهريور 1391
وحشت رژیم صهیونیستی از خبر رزمایش حزب الله

 

http://www.forum.arteshi.com/attachment.php?attachmentid=14455&d=1345831693

به گزارش واحد مرکزی خبر ، شبکه تلویزیونی المنار، رسانه های اسرائیلی به طور گسترده خبر تایید نشده یک روزنامه لبنانی درباره بزرگترین رزمایش حزب الله را پوشش دادند.
حسن حجازی گزارشگر المنار تصریح کرد: نگرانی رویارویی با حزب الله، محافل سیاسی و رسانه ای اسرائیل را سردرگم کرده است.
کانال دهم اسرائیل گزارش داد:«حزب الله اخیرا بزرگترین رزمایش نظامی خود را برگزار کرد. به نوشته یک روزنامه لبنانی بیش از ده هزار نفر از نیروهای حزب الله در مدت ده روز، تمرینی با محوریت جنگ با اسرائیل اجرا کردند.»
حازی سیمانتوف کارشناس مسایل عربی به کانال دهم اسرائیل گفت:«حزب الله روستاهای جنوب لبنان را برای شرایط جنگی آماده کرده است و جبهه داخلی لبنان برای جنگ آماده است. در حالی که مقامات اسرائیلی تهدید جنگ را مطرح می کنند، حزب الله خود را برای جنگ آماده می کند.»
در ادامه این گزارش آمده است: رسانه های اسرائیلی خبر برگزاری این مانور را به سخنان سید حسن نصرالله در مورد آمادگی حزب الله برای جنگ متقابل با اسرائیل مرتبط دانستند. به ویژه که دبیرکل حزب الله تهدید کرد حملات مقاومت، زندگی را برای اسرائیلیها به جهنم تبدیل خواهد کرد. روزنامه هاآرتص به انتشار گزارشهای متناقض منابع اسرائیلی درباره تلفات احتمالی جنگ با حزب الله اشاره کرد. عوزی رابین یک مقام سابق صنایع نظامی اسرائیل تاکید کرد حزب الله تعداد زیادی موشک در اختیار دارد و این موشکها دارای برد بیشتر و دقت بالاتری در مقایسه با گذشته اند.


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : شنبه 4 شهريور 1391
تشدید اختلاف صهیونیستها درباره ایران / اشکنازی با ماجراجویی تل آویو مخالفت کرد

مخالفت رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با هرگونه ماجراجویی نظامی علیه ایران، شکاف میان صهیونیستها در خصوص چگونگی تعامل با ایران را تشدید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه معاریف چاپ رژیم صهیونیستی، گابی اشکنازی سکوت خود را درباره پرونده هسته ای ایران کنار گذاشت و در یک کنفرانس امنیتی غیر علنی مخالفت خود را با حمله رژیم صهیونیستی به ایران اعلام کرد.
وی گفت: ایرانی ها هنوز به فناوری تولید بمب هسته ای دست نیافته اند و اسرائیل باید در تعامل با ایران استراتژی که مبتنی بر عدم حمله به این کشور باشد را بپذیرد.
اشکنازی افزود: من معتقدم در مرحله نخست باید به طریق محرمانه رفتار کرد و در مرحله دوم از طریق تحریمها و یک سیاست اقتصادی با موضوع هسته ای ایران تعامل کرد و در مرحله سوم باید یک گزینه نظامی به معنای واقعی را در پیش گرفت.
 


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : HP
تاریخ : شنبه 4 شهريور 1391
ای-10 در برابر تور ام یک / مقاله تالیفی

بسم الله الرحمن الرحیم
ای -10 ، افسانه ای که باطل شد !


همانطور که می دانید یکی از خطرناک ترین بلایایی که می تواند بر سر نیروهای زمینی نازل شود هواپیماهای پشتیبانی زمینی است. این موضوع هنگامی بیش از پیش خودش را نشان داد که نیروهای آمریکایی در جنگ خلیج فارس برای مقابله با نیروهای زرهی قدرتمند عراق به طور گسترده از هواپیماهای پشتیبانی زمینی ای-10 استفاده کردند. جالب است بدانید که نیروی زرهی عراق که قوی ترین قوای این کشور به شمار می آمد توسط این هواپیمای آمریکایی تنها در طی چند روز در هم شکست و این زمینه ای شد تا این هواپیمای عجیب الشکل آمریکایی به کار خود تا سال 2050 ادامه دهد و به این زودی ها بازنشسته نشود.
ولی مشکل کار از کجا بود؟ اگر دوباره به این داستان بنگریم خواهیم دریافت که نیروهای عراقی از پشتوانه پدافندی خوبی بهره نمی بردند. البته عراق نیروی پدافندی قوی داشت ولی اکثر این نیروها به صورت توپ های ضد هوایی و یا سامانه های ثابت بودند و اگر هم به صورت متحرک بودند ، جابجایی آنها بسیار دشوار بود و نیاز به زمان زیادی داشت. ای-10 ها با اینکه هواپیماهای پر سرعتی نبودند ولی می توانستند که تا زمان زیادی در برابر آتش سنگین پدافند عراق دوام بیاورند. نکته دیگر که حائز اهمیت است جنگ الکترونیک است. جنگ الکترونیک برای هواپیماهای پشتیبانی زمینی که بیشتر با نیروهای پدافندی دشمن سر و کار دارند بسیار حیاتی است و متخصصان آمریکایی نیز این نکته را به خوبی دریافته بودند. هواپیمای ای-10 از جنگ الکترونیک نسبتا خوبی بهره می برد و می توانست به راحتی موشک های عراقی را منحرف سازد. تمام اینها دست به دست هم داده بودند تا جنگنده های ای 10 به راحتی تمام تانک های عراقی را تنها به فلزهای بی ارزش تبدیل کنند.
فرماندهان ایرانی نیز هنگامی که شرایط را دیدند به خوبی دریافتند که برای مقابله با چنین تهدیدی باید چاره ای اندیشید. گزینه های پیش رو سامانه هایی نظیر سام-19 و سام-15 بودند. سام-19 سامانه ای بود که علاوه بر استفاده از موشک می توانست با خود توپ های ضد هوایی نیز حمل کند و به راحتی در میدان جنگ به مبارزه بپردازد. ولی سام-15 (تور ام 1) سامانه ای است که علاوه بر موبایلیتی (متحرک بودن) در میدان نبرد می تواند به راحتی جنگ الکترونیک جنگنده های دشمن را خنثی سازد و حتی در بدترین شرایط آب و هوایی به مقاومت خود ادامه دهد. به همین علت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خریداری 29 عدد از این سامانه های پدافندی روسی اقدام به مقابله با تهدیدات در سطح های پایینی و میانی آسمان پرداخت. تور ام 1 می تواند به راحتی از سد 19 نوع پارازیت عبور کند و با وجود جنگ الکترونیک و با استفاده از هدفیاب های مادون قرمز و نوری هدف را ردیابی و منهدم سازد. این سامانه با تحرک بالای خود (65 کیلومتر بر ساعت) می تواند در میدان جنگ به سرعت جابجا شده و موقعیت خود را تغییر دهد. این مزیت به سامانه کمک می کند که دیرتر شناسایی شده و مورد تهاجم قرار گیرد. ای -10 های می توانند حداکثر تا سقف 45000 فوتی (13700 متری) اوج بگیرند، ولی اگر آنها بخواهند با نیروهای دشمن درگیر شوند و از برد مفید تسلیحات خود استفاده کنند باید تا مقدار زیادی در آسمان نزول کنند. تور ام یک به طور متوسط می تواند تا سقف 20000 فوتی (6000 متری) را به طور کامل پاکسازی کند ولی تورهای ایرانی با ارتقاهایی که در سازمان هوافضا بر رویشان صورت گرفته به استانداردهای تور ام 2 نزدیک شده اند و می توانند هر هدفی را تا سقف 35000 فوتی (10500 متری) منهدم سازند. به همین دلیل می توان گفت که ای – 10 های آمریکایی در برابر این سامانه های ایرانی حرفی برای گفتن ندارند.
شاید خیلی ها سوالی در ذهنشان باشد که ای-10 ها از فاصله دور می توانند با موشک های هدایت شوند به حساب این سامانه ها برسند ولی باید عرض کنم که این سامانه ها مدام در حال حرکت هستند و می توانند در هنگام حرکت نیز به شلیک بپردازند ، از طرفی رادارهای و موشک های این سامانه قادر هستند تا موشک های هدایت شوند را نیز منهدم سازند ، پس این موضوع منتفی است.
البته تور ام یک قابلیت های بسیاری را داراست که در حال تهیه مطلبی درباره سری پدافندی تور هستم. با این وجود می توان مهر باطل را بر پرونده ای 10 های ایالت متحده زد و گفت که افسانه ای10 به پایان رسیده است !



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : HP
تاریخ : شنبه 4 شهريور 1391
آغاز به کار دو یگان تکاوران دریا

به گزارش مشرق، سردار حسین ذوالفقاری در گفتوگو با فارس گفت: بودجه اختصاص یافته به مرزبانی ناجا در سال 90 رقم 102 میلیارد تومان بود که از این رقم 30 میلیارد به تقویت دریابانی اختصاص یافت. هم اکنون برنامههای انجام شده که امیدواریم طرحها با موفقیت کار خود را به پایان برسانند.

وی بیان داشت: در سال جاری 130 میلیارد تومان به تقویت مرزبانی اختصاص یافته که از این رقم تا کنون 14 درصد به تقویت دریابانی تخصیص یافت.

این مقام ارشد انتظامی از اختصاص 16 میلیارد بودجه دفاعی کشور به مرزبانی ناجا برای تقویت حوزه دریا خبر داد و گفت: بخشی از بودجه تخصیص داده شده در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته تا اقدام به خرید شناورهای مورد نیاز کنند.

ذوالفقاری ادامه داد: افزایش توان تکنولوژیکی، آغاز استخدام نیروهای متخصص در عرصه دریا، ساخت اسکله و پایگاههای مورد نیاز دریابانی، آموزش و آغاز به کار دو یگان تکاور دریایی از مهمترین اقدامات مرزبانی در حوزه دریا محسوب میشوند تا روندی تقویتی را در این بخش شاهد باشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا از تشدید بازسازی شناورهای دریایی خبر داد و گفت: هم اکنون امکانات تعمیرات دریایی مورد نیاز راهاندازی شده است.



:: موضوعات مرتبط: نیروی دریایی , ,
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : HP
تاریخ : شنبه 4 شهريور 1391
سلاح های شیمیایی، زمینه جدید رقابت قدرت ها در سوریه

از زمان آغاز بحران در سوریه و سپس به موازات ادامه و پیشرفت این بحران، هر یک از قدرت های بزرگ جهانی ضمن تعریف منافع خود در راستای یکی از طرفین درگیری، اقدامات و موضع گیری های خود را در راستای ارتقای منافع خود در این کشور تعریف کرده اند. به نظر می رسد این بار نوبت سلاح های شیمیایی سوریه است که چنین نقشی را در این زمینه ایفا کند.

به گزارش «تابناک»، طرح نگرانی ها نسبت به سلاح های شیمیایی سوریه، از آنجا آغاز شد که مقامات رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وجود چنین سلاح هایی در این کشور، نسبت به احتمال استفاده دولت سوریه از آن ها و یا انتقال آن ها به کشورها یا گروه های مخالف اسرائیل ابراز نگرانی کردند.

همین اظهارنظرها، بهانه ای به دست کشورهای غربی، به ویژه آمریکا داد تا ضمن موضع گیری هر روزه در قبال این مسئله، از آن به عنوان اهرم فشار جدیدی علیه دولت اسد استفاده نماید. این بحث تا آنجا پیش رفت که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا ضمن بیان اظهاراتی شدیداللحن و بی سابقه علیه سوریه، استفاده دولت اسد از سلاح های شیمیایی یا جابه جایی این سلاح ها را «خط قرمز» آمریکا خواند که امکان مداخله نظامی این کشور را در سوریه فراهم می کند.

اما این پایان ماجرا نبود؛ زیرا اخبار خبرگزاری ها طی 3- 2 روز گذشته از رایزنی های آمریکا و ترکیه برای تهیه طرح هایی جهت به دست گرفتن کنترل مراکز سلاح های شیمیایی سوریه و در حقیقت، خلع سلاح دولت این کشور از این سلاح ها حکایت دارد.

در جدی ترین مورد، پایگاه خبری «دبکا فایل» گزارش داده که هواپیماهای نظامی «C130» آمریکا در پایگاه های این کشور در خاورمیانه در حالت آماده باش هستند تا نیروهای ویژه مبارزه با سلاح های شیمیایی را به سوریه اعزام کرده و کنترل مراکز مذکور را به دست بگیرند. این گزارش همچنین از همراهی واحدهای ویژه انگلیس و فرانسه در این زمینه با آمریکا حکایت دارد.

اما در سوی دیگر ماجرا، موضع گیری روسیه نسبت به این تحولات، در نوع خود قابل توجه و تأمل است. «گنادی گاتیلوف»، معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته طی سخنانی با اشاره به نگرانی های موجود درباره سلاح های شیمیایی سوریه گفت: «ما تضمین هایی از دولت سوریه در دست داریم مبنی بر اینکه این دولت هیچ اقدامی که در بردارنده سلاح های شیمیایی باشد را انجام نخواهد داد».

گاتیلوف همچنین ضمن بیان اینکه در بحث سلاح های شیمیایی، روسیه با آمریکا اتفاق نظر دارد، اظهار داشت این کشور هر کاری لازم باشد برای جلوگیری از استفاده از سلاح های شیمیایی توسط سوریه به کار خواهد بست.

به این ترتیب، آنچه بیش از هر چیز در موضع گیری های دو قدرت مهم درگیر در مسئله سوریه مهم است، مواضع از بالا به پایین و قیم مآبانه آن هاست. در این موضوع که استفاده از سلاح های کشتار جمعی به هر دلیل و بر هر مبنایی، اقدامی غیرانسانی به شمار می رود، کوچکترین تردیدی وجود ندارد. اما نکته اینجاست که در موارد این چنینی، قدرت های حامی کشورهای کوچک تر، کشورهای مذکور را همچون مایملک شخصی خود تلقی کرده و خود را محق می دانند درباره مسیر اقدامات آن ها نیز تصمیم گیری نمایند.

در رابطه با سوریه، از یک سو آمریکا که خود جدیدترین انواع سلاح ها را در اختیار کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس قرار می دهد، نسبت به وقوع موارد مشابه از سوی دیگر قدرت ها در کشورهای ناهمسو با خود نگران است و از سوی دیگر، روسیه خود را تا حدی در رابطه با سوریه ذیحق می داند که به جای این کشور درباره اقدامات آتی دولت سوریه به جامعه جهانی تضمین می دهد!

مجموع این عوامل، بار دیگر ثابت می کند که چه در رابطه با موضوع سوریه و چه در دیگر مسائل، آنچه روند سیاست های قدرت های بزرگ را تعیین می کند فقط منافع آن هاست و – همان طور که در مسئله سلاح های سوریه مورد اشاره گاتیلوف قرار گرفته – اگر در اوج منازعه و رقابت نیز منافع ایجاب کند، روسیه با آمریکا و آمریکا با روسیه همراه و همسو خواهند شد.

چه بسا اگر اهمیت ژئوپلیتیکی و حضور پایگاه نظامی «طرطوس» در سوریه نبود، دولت روسیه مدت ها پیش از حمایت از دولت اسد دست کشیده بود و متقابلاً چه بسا اگر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر نبود، قیام مردم این کشور علیه رژیم آل خلیفه اکنون سرنوشتی دیگر یافته و حداقل، مورد بی توجهی جامعه بین المللی قرار نمی گرفت.

از سوی دیگر، اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که با عنایت به تحولات مذکور سوریه، پوچ بودن تمامی مباحث درباره توان نظامی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نیز آشکار می شود. همانطور که روسیه به سبب حمایت کامل نظامی از سوریه خود را محق به تصمیم گیری درباره این کشور می داند، کشورهای مذکور نیز هیچ گاه نخواهند توانست بدون اجازه آمریکا حتی تیری از لوله تفنگ های خود شلیک نمایند.

این همان چیزی که به عنوان منطق رقابت قدرت های بزرگ از آن یاد می شود؛ به ویژه وقتی پای کشورهای کوچکتر در میان باشد.


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : HP
تاریخ : شنبه 4 شهريور 1391
پروژۀ ساخت نخستین بالگرد ملی

در ادامه مطلب



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
:: ادامه مطلب
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 1 شهريور 1391
با تجهیزات دفاعی جدید ایران آشنا شوید/گزارش تصویری از شنود شاهد، خودرو تاکتیکی فرماندهی و ...

 

نظامی - صبح امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر دفاع، در سالروز گرامیداشت صنایع دفاعی از شش دستاورد دفاعی جدید کشور رونمایی شد.

 

رئيس​جمهور در مراسم رونمايي از تجهيزات دفاعي جديد گفت: پیشرفت صنایع دفاعی را برای کشورگشایی نمی‌خواهیم.

سردار فيروزآبادي نيز رئيس جمهور را در رونمايي از دستاوردهاي جديد دفاعي کشور، همراهي مي کرد.

رئيس​جمهور از نزديک با تجهيزات دفاعي جديد کشور آشنا شد.

متخصصان کارآزموده صنایع دریایی موفق شدند موتور دریایی بنیان 4 با تعداد 16 سیلندر و قدرت 5 هزار اسب بخار و 18 تن وزن بر روی شناورهای بزرگ نظامی نصب کنند.

http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/30-5-1391/IMAGE634811696875683489.jpg

سامانه جهت‌یاب و شنود شاهد، پولیس سیگنالی و جهت یابی در بانک‌های WHFو UHF و مدلاسیون‌های مختلف را در فاصله زمانی بسیار کم انجام می‌دهد. سامانه شاهد قادر است سیگنال‌های ثابت، آنالوگ و جهش فوقانی را تشخیص داده و مورد پردازش قرار دهد و امکان شنود چند کانال را به طور همزمان فراهم کند.

يکي از شش دستاورد بزرگ دفاعی جدید که امروز رونمايي شد.

خودروی تاکتیکی - فرماندهی ارس با 3.4 تن وزن و توان 133 اسب بخار با دو کابین یکپارچه به عنوان خودروی حامل فرماندهان،‌ خودروی هجومی و خودروی پشت خاکریز قابلیت استفاده در تمام مناطق عملیاتی صعب العبور و شهری را دارد. قابلیت زرهی، پوشش تلفیقی،‌ گرم کن گازوئیلی و محافظ پشت سر از مهمترین ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود.

موشک فاتح 1D-110 از دقیق‌ترین و پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک زمین به زمین با سوخت جامد مرکب است که در یک دهه اخیر نقش مؤثری در ارتقاء توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران داشته است. قابليت​هاي اين موشک ارتقا يافته و به تولید انبوه رسیده است.

پروژه سکوی تست‌های پروازی با نام آرمیتا با هدف آزمایش سامانه‌های هوایی در شرایط واقعی پرواز ساخته شده است که با هدف آزمایش سامانه پرتاب هواپیمای جنگی، آزمون سامانه دستگاه تولید اکسیژن هواپیما‌، آزمون سامانه اویونیک پیشرفته هواپیما و آزمایش اویونیک پیشرفته به خلبان‌های هواپیمای جنگنده انجام شده است.



:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , نیروی هوایی , نیروی دریایی , سلاح گرم , ,
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1391
از شهاب 17 متری تا سجیل 23 هزار کیلویی؛ کدام موشک ها تا اسرائیل می روند؟

سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در همایش حمایت از انتفاضه فلسطین پیام های واضحی برای صهیونیست ها داشت. از جمله اشاره ایشان به عملکرد موشک های ایران در موقع لزوم که نشانگر جدی بودن ایران در دفاع همه جانبه از منافع خود و در صورت نیاز، سایر ملت های مظلوم است.
پس از سالهای جنگ تحمیلی با توجه به شرایط موجود منطقه و نتایج حملات موشکی به اسرائیل و فناوری های در دسترس، مسئولان دفاعی کشور اصلی ترین بخش از راهبرد دفاعی کشور در امر بازدارنگی را بر توسعه موشک های بالستیک میانبرد و دوربرد استوار کرده اند. تلاش برای افزایش برد، دقت و همچنین تأثیر گذاری و تنوع سرجنگی این موشکها در این روند توسعه مشهود است.[/align]

تصویر
نمایی از پایگاههای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی

در این گزارش به معرفی مختصر موشک های میانبرد و دوربرد بالستیک کشور می پردازیم که توانایی رسیدن به محدوده غده سرطانی منطقه یعنی رژیم اشغالگر قدس را دارند.
پس از آزمایش موشک شهاب 3 در سال 1377 و اعلام مشخصات آن از جمله برد در حدود 1300 کیلومتر، نگاه دشمنان به توانایی موشکی ایران تغییر کرده و کم کم آرامش از میان نظامیان و بعدها سیاسیون صهیونیست به آرزویی برآورده نشدنی تبدیل شد. زیرا ارائه نمونه های جدیدتر، دوربردتر و دقیق تر از خانواده موشکهای شهاب3 نشان دهنده رسیدن ایران به سطوح بالای فناوری موشکی داشت که نوید محصولات مخوف تری را در آینده می داد.


موشک شهاب3
شهاب3 در ادامه روند توسعه موشک های شهاب-1 و 2 و با رویکرد اعمال تغییرات طراحی در سامانه های مختلف بوجود آمد. شباهت های زیادی از نظر فن آوری بین شهاب 2 و 3 وجود دارد، اما شهاب3 پیشرفته تر بوده و از نظر الکترونیک با فن آوری جدید و رایانه هدایتی پیشرفته از نظر سخت افزار و نرم افزار در ساخت آن استفاده شده است. برد این موشک بیش از 1300 کیلومتر عنوان شد که به معنای توانایی رسیدن به سرزمین های اشغالی فلسطین در صورت شلیک از نواحی غربی کشور بود.
تصویر
نمونه های مختلفی از شهاب3 تولید شده و به خدمت نیروهای مسلح کشور وارد شد که از نظر برد و زیرسامانه ها ارتقاء یافته اند اما همگی یک مرحله ای سوخت مایع بوده و از سامانه هدایت اینرسیایی برخوردارند. کلاهک آخرین نمونه های شهاب3 از نوع جدا شونده است که پس از رسیدن به قوس نزولی در ارتفاع مناسب از بدنه موشک جدا شده و به سمت هدف ادامه مسیر داده و باعث ناتوانی دشمن در انهدام آن می شود.
همچنین انواع مختلف کلاهک از جمله کلاهک بارانی روی این موشک قابل بکارگیری است. طول این نمونه ها حدود 16.5 تا 17 متر بوده و برد آنها تا 1800 کیلومتر در نمونه های نهایی عنوان شده است. جرم کلاهک آنها نیز تا 1000 کیلوگرم برآورد شده است. با توجه به اینکه کمترین فاصله از نواحی غربی ایران تا دورترین نقطه در سرزمین های اشغالی به 1200 کیلومتر نمی رسد خانواده شهاب3 تهدیدی کاملاً جدی برای هر متجاوز و دشمن محسوب می شود.


عاشوراین موشک بر اساس موشک شهاب3 ساخته شده و از نوع سوخت مایع و دوربرد است. شکل ظاهری کلاهک این موشک مانند آخرین نمونه های شهاب سه دارای کاهش قطر در قسمت های بالاتر است. در این موشک از زیرسامانه های بومی استفاده شده و قابلیت حمل چند نوع سر جنگی از ویژگی های این موشک است. منابع داخلی برد این موشک را 2000 کیلومتر عنوان کرده اند هر چند که کارشناسان خارجی 25 تا 50 درصد برد بیشتری را برای آن متصور هستند. با توجه به نزدیک بودن ابعاد این موشک و شهاب3، استفاده از سامانه های پرتاب قبلی برای بکارگیری آن مقدور است. این برد برای هدف قرار دادن دورترین نقطه در فلسطین اشغالی از نیمه شرقی هم کشور کافی است.
قدر
موشک قدر1 که در سال 1386 معرفی شده در ادامه توسعه موشک های دوربرد سوخت مایع شهاب به تولید رسید و در واقع یکی از نمونه های خانواده شهاب محسوب می شود. برد این موشک تک مرحله ای در حدود 2000 کیلومتر عنوان شده و از ویژگی های آن زمان کوتاه تر آماده سازی آن در مقایسه با موشک های قبلی است. بدین تریب سرعت واکنش این موشک بالاتر است. نمونه هایی از این موشک مجهز به کلاهک خوشه ای نیز معرفی شده که کلاهک این موشک ها نیز از نوع جدا شوند است. نوع قدرF طولی برابر با 15.86 متر و بردی در حدود 1950 کیلومتر و هدایت اینرسیایی دارد.
تصویر
سجیل موشک سجیل نیز مانند قدر و عاشورا در نیمه دوم دهه 1380 خورشیدی معرفی شده و برخی آنرا برترین موشک بالستیک ایرانی می دانند. گواه این مدعا اعتراف کارشناسان خود دشمن در نبود مشابه خارجی برای سجیل است. سجیل اولین موشک دوربرد سوخت جامد ایران و به احتمال بسیار بالا خط شکن موشک های ایرانی در جهت محو اسرائیل از روی نقشه (در صورت نیاز به استفاده از عامل نظامی) خواهد بود. این به دلیل سامانه پرتاب متحرک با قابلیت حمل موشک آماده پرتاب است.
این موشک به دلیل استفاده از سوخت جامد به سرعت و ظرف چند دقیقه آماده پرتاب شده و پس از شلیک نیز پرتابگر آن به سرعت محل را ترک می کند. این ویژگی باعث کاهش احتمال نابودی موشک قبل از پرتاب می شود. همچنین به دلیل شتاب بسیار بالای سجیل امکان ردگیری آن برای دشمن در فازهای اولیه پرتاب بسیار کم و عملآً شانس دشمن برای انهدام سجیل در طی پرواز ناچیز است.

تصویر
[align=center]برد سجیل نیز 2000 کیلومتر عنوان و تاکنون در دو نمونه سجیل 1 و 2 معرفی شده که خود نشانگر تلاش صنایع مربوطه برای بهسازی آن است. این موشک از نوع دو مرحله ای بوده که پس از اتمام سوخت مرحله اول، این بخش از موشک جدا شده و مرحله دم روشن می شود. با اینکار بخشی از جرم بدنه که خالی شده و باز اضافه محسوب می شود از موشک جدا شده و به افزایش برد کمک می کند.
سجیل جزو موشکهای از مجموعه موشک های بالستیک کشور است که با خروج از جو و طی مسیر در چنین ارتفاعی به داخل جو بازگشته و با سرعت حدود 10 تا 12 ماخ(حدود3400 تا 4080 متر بر ثانیه) به سوی هدف سرازیر می شود که انهدام آنرا برای تمام سامانه های دفاع هوایی موجود ناممکن کرده است. این نکته نشانگر پیشرفت فناوری موشکی کشور در رسیدن به چنین دستاورد مهمی است. همچنین فناوری سوخت جامد مرکب که در این موشک استفاده شده علاوه بر ویژگی های رانشی مطلوب، عمر انبارداری بالایی را نیز برای این موشک به دنبال دارد.
موشک 23623 کیلوگرمی سجیل، طولی در حدود 17.57 متر، 1.25 متر قطرو سر جنگی به جرم 500 کیلوگرم از نوع جدا شونده دارد. این موشک در زمان 835 ثانیه(13 دقیقه و 55 ثاینه) به بیشینه برد خود می رسد. سامانه های هدفگیری ناوبری و هدایت سجیل دقت بسیار بالایی را برای آن به ارمغان آورده اند که برای این موشک ارزش عملیاتی زیادی را ایجاد کرده است.

[تصویر
[align=center]سامانه هدایت موشک های بالستیکی که به آنها اشاره داشتیم از نوع کنترل بردار رانش است که با استفاده از تیغه هایی در خروجی پیشران موشک اقدام به تغییر جهت گازهای خروجی از موشک کرده و جهت موشک را تصحیح می نمایند. این سامانه بسیار بهتر از سامانه های متکی به سطوح کنترلی بالک عمل کرده و یکی از عوامل دقت بالای موشکهای ایرانی، بهینه سازی این سامانه در کشور است.
موشک های سوخت مایع با توجه به نیاز به شارژ شدن سوخت در مخازن پیش از پرتاب، زمان آماده سازی زیادی دارند. در این حالت امکان شناسایی موشک پیش از پرتاب وجود دارد. برای رفع این مشکل از سالها پیش سیلوهای زیرزمینی برای پرتاب موشک های بالستیک در نقاط مختلف کشور ساخته شده می توان موشک شارژ شده و آماده شلیک را تا چند ماه در آنها نگاه داشت.
با توجه به تعداد زیاد این سیلوها پس از رسیدن زمان تخلیه هر موشک، تعداد زیادی موشک دیگر در سایر سیلوها وجود دارند که آماده پرتاب هستند. بدین ترتیب از موشک های سوخت مایع کشور نیز می توان برای پاسخ اولیه به اقدام دشمن استفاده نمود.

تصویر
[align=center]تمامی موشک های بالستیک نامبرده از نظر سامانه های هدایت و برای کاهش بازتاب راداری بهسازی شده آماده شلیک به سوی دشمن هستند. از نظر تعداد به اذعان کارشناسان خارجی تعداد موشک های ایرانی شلیک شونده به اسرائیل در هر روز دهها فروند و برای چند ماه می تواند، باشد. نگاهی به اثرات روانی اصابت چند موشک غیر دقیق عراقی به اسرائیل و افزودن اثر دقت و قدرت تخریب بالای موشک های ایرانی ضربات سهمگین شهاب ها و سجیل ها را بر پیکر رژیم اشغالگر قدس را قطعی می گرداند.
اگرچه با روند پیش رو و انقلاب های صورت گرفته در منطقه، دیگر نمی توان کوچکترین امیدی به وجود این رژیم اشغالگر تا سالهای متمادی را داشت اما این موشک های بالستیک ساخت جمهوری اسلامی ایران، پشتوانه محکمی برای بازدارندگی و نابودی هر متجاوز است.



:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , ,
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1391
AGM ARMIGER موشک ضد رادار آینده

بسم الله الرحمن الرحیم


تصویر

AGM ARMIGER یک موشک هوا به سطح ضد رادار(ضد تشعشع) هست که در حال  توسعه برای مقابله با اهداف سطحی با قابلیت جا به جایی سریع ( مانند رادارها و سیستم های موشکی ضد هوایی متحرک) هست . این موشک برای جایگزینی با موشک AGM-88 HARM در نیروی هوایی آلمان و دیگر نیروهای هوایی اروپا طراحی شده و در صورت ادامه پروژه وکنسل نشدن آن ممکن هست که جایگزین موشک  HARM شود.

تصویر

موشک ARMIGER  موشکی با ابعاد کوچک و وزن کم (220 کیلو گرم) و سرعت سه ماخ بوده و برد این موشک به 200 کیلومتر میرسد. همچنین  این موشک با داشتن جستجوگر دوطیفی مادون قرمز و رادار پسیو ( این جستجوگر جدید ARAS نام دارد.) و سیستم های ناوبری GPS و INS دقت زیادی دارد!  ایستگاه های رادار و سیستم های دفاع هوایی دشمن  هدف اصلی این موشک پر سرعت به شمار می آیند!

از ویژگی های اساسی این موشک می توان به گیرنده رادار باند پهن و جستجوگر فروسرخ توسعه داده شده توسط Diehl BGT و EADS برای هدفیابی نهایی دقیق و موتور رمجت سوخت جامد برای پرواز مافوق صوت(سه برابر صوت) و برد زیاد اشاره کرد .


ARMIGER میتواند به رادارهایی که بعد از شناسایی شدن , توسط خدمه خاموش  و به جای دیگری منتقل میشوند و همچنین به اهدافی که از اقدامات متقابل الکترونیکی  استفاده میکنند حمله و آنها را نابود کند!


سابقه  و تصمیم ساخت این موشک که توسط BGT آلمان اجرا میشود به موشک ARAMIS که قرار بود توسط آلمان و فرانسه برای جایگزینی موشک های ARMAT و AGM-88 HARM ساخته شود بر میگردد !

پس از خروج فرانسه از پروژه BGT , ARAMIS این برنامه را که به عنوان موشک ضد تشعشع با هدایت هوشمند و برد زیاد به (ARMIGER) تغییر نام داد !  ARMIGER یک کلمه لاتین به معنای محافظ یا bodyguard هست!


تصویر

وزن کم این موشک Tornado ECR را قادر میسازد تا 4 فروند از این موشک ها را به جای 2 موشک AGM-88 HARM حمل کند! موشکهای جدید بر روی یک جفت از پایلون های دوقلو به صورت کنار هم  زیر هواپیما نصب می شوند.


تصویر
تصویر
تصویر






مشخصات موشکAGM ARMIGER




نوع موشک:ضد رادار(ضد تشعشع)
اهداف: تاسیسات راداری دشمن
پیمانکار:Diehl BGT Defence
طول: 4 متر
قطر:20 سانتی متر
موتور:رم جت
برد:200 کیلومتر
سرعت: سه ماخ
وزن: 230 کیلوگرم( و در بعضی منابع 220 کیلوگرم)
سر جنگی: 20 کیلوگرم
هدایت:radar homing, Dual-Mode with INS/GPS, IR seeker



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1391
موشک هوا به هوای Meteor BVRAAM، شکارچی آسمان

میتِئور  مفهوم جدیدی در دنیای موشکهای هوا به هوا میباشد که از فناوری های جدید و پیشرفته تنفس موتور و اخرین تجهیزات الکترونیکی جهت رسیدن به ماورای قدرت جنگی موشکهای کنونی بهره میبرد. این موشک پیشرفته یورو فایتر را در مقابل انواع تهدیدات هوایی حفاظت کرده و آن را قادر میسازد تا با چندین هدف همزمان درگیر شود. میتِئور در رده موشکهای هوا به هوای میان برد طبقه بندی شده و مکمل موشک پیشرفته و قدرتمند ASRAAM به حساب می آید.
تصویر
منبع:central clubs-wikipedia
تصویر
برای نخستین بار میتِئور جهت بکارگیری توسط سه جنگنده ی یوروفایتر، رافائل و گریپن گسترش یافت. این موشک با نام BVRAAM نیز شناخته میگردد.
موشک هوا به هوای ماورای دید(BVRAAM or Beyond Visual Range Air to Air Missile) همانطور که پیشتر گفته شد، کار خود را از یوروفایتر شروع کرد. ترکیب یوروفایتر و میتِئور ضمانت میکرد که حداقل در دهه ی پیش رو، پروژه هایی نیستند که حریف قابلی برای این دو دوست باشند. هدف از طراحی BVRAAM تولید یک شاهکار، بویژه در ابعاد قابلیتهای جنبشی بود؛ به طوری که این موشک بارها از یک موشک معمولی میان برد موثرتر عمل خواهد کرد. در واقع خلبان قادر خواهد بود تا با استفاده از تمام قابلیتهای هواپیمای خود با خیالی آسوده دل آسمان را بشکافد و بدون نگرانی از سوی هواپیماهای دشمن، به انجام ماموریت خود بپردازد.
هم اکنون در نیروی هوایی بریتانیا هیچ موشک هوا به هوای فعال هدایت راداری وجود ندارد. اسکای فلش تنها موشک فعال در این زمینه میباشد که  این موشک پس از پرتاب نیاز به هدایت توسط رادار هواپیما دارد که خطر رهگیری و انهدام هواپیما را محیا میسازد. گرچه یوروفایتر با موشک AMRAAM در خدمت است، BVRAAM آن را قادر میسازد تا با چندین هدف بصورت همزمان در برد بیشتری درگیر شود. میتِئور، یوروفایتر را قادر میسازد تا مانورپذیری بیشتری هنگام درگیری داشته باشد و در هر موقعیت اب و هوایی، در شب و روز ماموریت خود را انجام دهد.
تصویر
یک فروند موشک BVRAAM لود شده روی Typhoon
تجربه نشان داده است که برتری هوایی در جنگهای نظامی، نقش موثری دارد. BVRAAM این اطمینان را میدهد که نیروهای خودی چه بر روی زمین و چه در سطح دریاها، از جنگنده های دشمن در امان خواهند بود. تنها یک جنگنده بهمراه یک فروند موشک BVRAAM قابلیت نابودی مانور پذیرترین هواپیماهای موجود را پیش از آن که وارد برد درگیری شود خواهد داشت، همچنین توانایی مقابله همزمان با بمب افکنها در فاصله زیاد را نیز دارا میباشد. اهداف بر حسب مهمتر در اولویت قرار میگیرند و موشکها بسوی آنها که از پیش رهگیری شده اند، روانه میشوند. اطلاعات دقیق هدف پس از پرواز اولیه توسط یک دیتا لینک، از طریق جنگنده شلیک کننده یا یک فروند آواکس به موشک ارسال میگردند. اطلاعات تاکتیکی مربوط به موشک حتی توسط یک هواپیمای کنترلی نیز قابل دریافتند. سرانجام در زمان مناسب، رادار فعال BVRAAM بصورت خودکار جستجو را آغاز کرده و پس از کشف هدف، بر روی آن قفل راداری انجام داده و بسوی آن حرکت میکند. از این مرحله به بعد عملکرد موشک بصورت تماما اتوماتیک است و در واقع، با تصمیم خود، هدف را دنبال کرده و انواع مانورها را انجام میدهد، بصورت اتوماتیک در صورت وقوع جنگ الکترونیک با آن مقابله کرده و در نهایت هواپیمای دشمن را منهدم میکند.
تصویر
در قسمت جلویی این موشک، دقیقا پشت جستوجوگر یک عدد اندازه گیر اینرسیایی که توسط شرکت آلمانی وابسته به نورثروپ گرومن به نام Litef تولید شده است، قرار دارد. هماهنگی اجزای مختلف موشک با رادار فعال آن توسط یک هماهنگ کننده موسوم به PFS که Saab Bofors Dynamics آن را تهیه کرده است، انجام میپذیرد. در واقع وظیفه اصلی PFS ردیابی هدف در فازنهایی و محاسبه دقیق مدت زمان برخورد کلاهک و نحوه عملکرد آن جهت وارد آوردن ضربه ای مهلک و مرگ آور به هدف است. سامانه PFS دارای 4 آنتن است که بصورت متقارن در اطراف قسمت جلویی موشک قرازیر سیستم های پیش رانشی (PPS) شامل منفذهای هواکش سوپاپی راکت(TDR) میشوند و با نازلهای بوستر که توسط شرکت Bayern-Chemie آلمان تولید شده اند، سازگار گشته اند. زیر سیستم TDR برد بیشتر، سرعت بیشتر، ارتفاع پروازی بیشتر نسبت به سطح دریا، انعطاف موشک در قبال انجام ماموریت های مختلف توسط کنترل رانش، طراحی نسبتا ساده و نیاز به تدارکات تقریبا مشابه با یک موتور راکت جامد متعارف را برای مشتریان میتئور محیا میسازد.

تصویر

مشخصات فنی موشک میتیور (شهــــاب)

نوع: موشک هوا به هوای فرا دید
وضعیت خدمتی : در مرحله پیش تولید - پروژه تا سال 2013 کامل خواهد شد.

کارخانه سازنده : MBDA
قیمت هر واحد : 1000000 پوند انگلیس
وزن : 185 کیلوگرم
طول : 3.65 متر
قطر: 7 اینچ
کلاهک : ترکشی -سوزنده با قدرت انفجار زیاد
مکانیسم انفجار: ضربه ایی - مجاورتی
موتور : Throttleable ducted rocket

برد عملیاتی : بیش از 100 کیلومتر!
سرعت: فراتر از 4 ماخ

سیستم هدایت : رادار فعال - و در میان مسیر هدایت داخلی با آپدیت های دیتا لینک
پلتفورم پرتاب ( سکوی پرتاب ) : یوروفایتر تایفون- داسلت رافائل- ساب جاس 39-انتظار میرودموشک متئور تا سال 2015 برای استفاده روی F-35 اماده باشد.



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1391
HOPE/HOSBO بمب های سرشی دور ایستای نیروی هوایی آلمان

بسم الله الرحمن الرحیم


تصویر



HOPE مخفف HOchleistungs-PEnetrator یا نفوذگر با کارایی بالا و HOSBO مخفف HOchleistungs-Sperng-BOmb یا بمب منفجر شونده با کارایی بالا دو بمب جدید از خانواده بمب های هواپرتاب  هدایت شونده دقیق هستند که توسط Diel BGT برای نیروی هوایی آلمان در حال توسعه هستند . این شرکت انتظار دارد تا سال 2010 این سلاح ها را به تولید برساند . مقامات آلمانی اعلام کرده اند که بمب HOPE قابلیت نفوذ بیشتری نسبت به بمب GBU-28 نیروی هوایی آمریکا دارد و این در حالی است که بمب GBU-28  سی متر در خاک و شش متر در بتن نفوذ میکند!




تصویر

 


اولین پرتاب آزمایشی بمب HOPE توسط جنگنده تورنادو لوفت وافه در تاریخ 2008/09/04 در Manching آلمان صورت گرفت و آزمایش موفق بعدی در محدوده آزمایش سوئد در Vidsel در 14 سپتامبر 2008 انجام شد.




تصویر



HOPE

HOPE یک بمب بدون موتور سرشی با قدرت نفوذ بالاست که به طور ویژه برای استفاده علیه اهداف سخت مانند تونل ها  یا پناهگاه های زیر زمینی توسعه یافته و همچنین این بمب میتواند اهداف متحرک را مورد اصابت قرار دهد!

HOPE بردی فراتر از 160 کیلومتر (99 مایل) داشته و توسط سیستم های اینرسیایی و جی پی اس و الکترو اپتیکال هدایت میشود .


تصویر




HOSBO

HOSBO بمب سرشی با مانور پذیری بسیار بالاست که میتواند به سر جنگی مدولار از جمله کلاهک های غیر کشنده مانند کلاهک های منتشر کننده امواج مایکروویو با قدرت بالا مجهز شود! این کلاهک ها به E-BOMB معروف هستند و تاثیر مخربی بر روی سیستم های الکترونیکی غیر حفاظت شده دارند!


برد این بمب همانند بمب HOPE صد و شصت کیلومتر هست و از سیستم های هدایتی بمب HOPE استفاده میکند.



تصویر




مشخصات بمب HOPE
سازنده:Diehl BGT Defence
برد: 160 کیلومتر(99 مایل)
طول : 5 متر
وزن:1400 کیلوگرم (3,086 پوند)
قطر: تقریبا 40 سانتی متر(16 اینچ)
سیستم های هدایتی:GPS/INS and electro-optical video feedback



مشخصات بمب HOSBO
توسعه دهنده:Diehl BGT Defence
برد: 160 کیلومتر(99 مایل)
طول : 3.5 متر
وزن:907 کیلوگرم (2,000 پوند)
قطر: تقریبا 40 سانتی متر(16 اینچ)
سیستم های هدایتی:GPS/INS and electro-optical video feedback



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1391
پیشرفته ترین و ناشناخته ترین بالگرد چین!! Z-19

 

Z-19


تصویر

شاید خیلی از دوستان در مورد این بالگرد چیزی نشنیده باشند که این خود نشان از در حاشیه ماندن چینی ها در مواقع لزوم دارد!!
این بالگرد از لحاظ تکنولوژی حرف برای گفتن زیاد دارد حتی از لحاظ استیلث بودن هم میتونه در بین بالگردهای نسل پنهانکار
قرار بگیره و حتی یک گام فراتر گزاشته و از لحاظ حرارتی هم خودش رو استیلث نگه داره!!! که در ادامه توضیح داده خواهد شد.
این بالگرد از نوع دو سرنشینه می باشد که خلبان در جلو و افسر تسلیحات و در اصل ریکون در عقب قرار میگیره.حتما تا حالا حدس زدید که
این بالگرد نمونه ارتقا یافته کدوم مدل هست.مدله Z-9W Harbin  که یک بالگرد چند منظوره متوسط بود.و از لحاظ فیگور و آرایش شبیه دلفین
اروپایی می باشد.دم این پرنده به دلیل ویژگی خاص این مدلها از نوع Fenestron طراحی شده که به دلیل توزیع نویز در فرکانسهای متفاوت صدای
کمتری و در اصل روتوره ساکت تری رو بوجود میاره.بگذریم از اینکه از لحاظ اقتصادی هم به دلیل کوچکتر شدن پره های دم بصرفه تر هست.

تصویر

پس تا اینجا از لحاظ آکوستیکی پرنده مورد نظر پنهان کار می باشد و حال به سراغ اگزوز این بالگرد میریم که به دلیل قرار گرفتن در غلاف
مخصوص محافظت شده و از لحاظ حرارتی هم پنهانکاری خوبی را فراهم میکند و همچنین از لحاظ مواد جاذب راداری میتوان قسمتهای زیادی
از بدنه را مشاهده کرد که توسط این مواد پوشانده شده اند همچنین سیستم و طراحی قالب بدنه هم ما را یاد بالگرد پنهانکاری که در حمله به اسامه بن لادن
توسط مرین های آمریکایی بکار رفت میندازه.

تصویر

مشخصات:
خدمه:دو نفر
وزن ناخالص(لود شده):4500 کیلوگرم
قدرت: 2 × WZ-8A Turboshaft, 632 kW (848 hp) eac
سرعت کروز:245 کیلومتر در ساعت
برد:700 کیلومتر
میزان صعود:9 متر در ثانیه
تسلیحات:پایلون هایی برای انواع راکت و توپ ها و همچنین موشک ضد تانک HJ8 و TY90 که موشکی با پایه هوا به هوا  می باشد

همچنین توپ 23 م م

موشک ضد تانک HJ8 با بردی معادل 3 تا 6 کیلومتر

تصویر

موشک هوا به هوا TY-90 کابوسی برای پرندگان مقابل

تصویر

این پرنده توسط مهندسین چینی به برجکی کوچک دردماغه و فلیر و تی وی و همینطور فاصله یاب لیزری مجهز شده است که به یاری این
بالگرد پنهانکار در میدان های نبرد پیشرفته امروزی خواهند شتافت و درست در میدان نبر هست که برتری خود را نسبت به
تانکها و حتی کبری های امریکایی به نمایش گزاشته و پایان دهنده نبرد خواهند بود.

تصویر

نحوه طراحی قسمت خروجی اگزوز واقعه یک شاهکار در دنیای پنهانکاری بحساب می آید چرا که دیگر توسط تسلیحاتی حرارت یاب که
گستره زیادی از تسلیحات امروزی را از آن خود کرده اند شکار نخواهد شد و برای تسلیحات با قفل لیزری و .... هم چاره هایی اندیشیده شده است.

در انتها باید گفت اگر چه کشوری مثل چین طراح این بالگرد هجومی بوده اما باید به این نکته

هم اشاره کرد که اکثر قسمتهای این بالگرد از بالگردهای معروف دنیا الگوگیری کرده اند که

باید این نکته را به فال نیک گرفت و حتی در کشور عزیزمان ایران هم بکار بست چرا که از لحاظ نیروی کاری و هزینه

میتواند بسیار بصرفه تر از طراحی یک بالگرد جدید باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 31 مرداد 1391