موشک ضد تانک بی‌جی‌ام-۷۱ تاو , BGM-71 TOW

موشک ضد تانک تاو

نظر یادتون نره

موشک ضد تانک بی‌جی‌ام-۷۱ تاو BGM-71 TOW  نوعی موشک هدایت‌شونده ضد تانک است که در دهه ۱۹۶۰ در کارخانه هوانوردی هیوز طراحی شده و از سال ۱۹۷۰ به خدمت ارتش آمریکا پذیرفته شد.

تاو در کنار موشک روسی ۹کی۱۱ مالیوتکا یکی از دو موشک هدایت‌ شونده پرتیراژ دنیا بوده‌ است. این موشک هم قابلیت شلیک سطح به سطح و هم قابلیت شلیک هوا به سطح را دارد.موتور این موشک دو مرحله‌ای و از نوع سوخت جامد بوده و بوسیله شرکت هرکولس ساخته شده‌است. سامانه‌های پرتاب متعددی برای این موشک طراحی شده که شامل پرتابگر‌های قابل حمل توسط پیاده‌نظام، پرتابگرهای نصب‌شونده بر روی خودروها و پرتابگرهای نصب‌شونده بر روی بالگرد می‌شود.

موشک تاو در هیچ یکی از کشورهای کاربر آن از رده خارج نشده اما بهینه‌سازی‌های متعددی بر روی آن انجام شده‌است.

برد مفید این موشک ۶۵ تا ۳٬۷۵۰ متر، قطز آن ۱۵۲ میلی‌متر، وزن کلاهک آن ۳٫۹ کیلو در مدل‌های آ تا سی و ۵٫۹ کیلوگرم در مدل‌های دی تا اف، وزن کل موشک در مدل‌های مختلف بین ۱۸٫۹ کیلو تا ۲۲٫۶ کیلو است. قدرت نفوذ این موشک در زره حدود ۶۰ سانتی‌متر در مدل آ و بی و ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر در مدل سی برآورد شده‌است.

حداکثر شتاب موشک تاو ۲۷۸ متر بر ثانیه است و فاصله بین شلیک تا برخورد موشک با هدف در حداکثر برد مفید موشک ۲۰ ثانیه است که میانگین سرعت حدود ۱۸۷ متری را به موشک می‌بخشد.

مشخصات موشک ضد تانک تاو :

طول : ۱٫۱۶-۱٫۱۷ متر

قطر : ۰٫۱۵۲ متر 

برد موثر : تا ۳٬۷۵۰ متر

کلاهک خرج : ۳٫۹ تا ۵٫۹ کیلوگرم

طول بال : ۰٫۴۶ متر

سامانه هدایت : ردیابی نوری، هدایت‌شونده سیمی



:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , ,
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 29 تير 1391
موشک های کروز چیست , Cruise missile


موشک کروز

نظر یادتون نره

سامانه کروز  Cruise missile نوعی موشک بی‌سرنشین هدایت شونده‌ است که مسیر آن تا رسیدن به هدف قابل تغییر و هدایت است. در اغلب سامانه‌های کروز از نوعی موتور جت استفاده می‌شود و به همین دلیل معمولا از اصطلاح «موشک» برای آن استفاده نمی‌شود 

موشک‌های کروز می‌توانند تا ۴۵۰ کیلوگرم مواد منفجره حمل کنند. از نظر قدمت سلاح آلمانی وی-۱ اولین کروز عملیاتی است که در سال ۱۹۴۴ علیه انگلیس به کار گرفته شد.بعد از جنگ جهانی دوم هر دو بلوک شرق و غرب دستیابی به موشکهای دورپرواز همراه با انعطاف‌پذیری بیشتر را دنبال کردند تا اینکه در سال ۱۹۷۰ پیشرفت‌هایی در میکروالکترونیک ، رایانه و موتورهای توربوفن کوچک حاصل شد. بهره گیری از این دو پدیده فناوری ساخت موشک‌های کروز امروزی را امکان‌پذیر ساخته‌است.


موشک کروز دارای چهار ویژگی زیر است:

۱- موشک در طبقات پایین جو (۳۰ کیلومتر یا ۱۰۰۰۰ پا) از نیروی برای آئرودینامیکی استفاده می‌کند.

۲- در حین پرواز قادر به تغییر مسیر و ارتفاع است و می‌تواند این کار را به دفعات تکرار کند.
۳- بردی بیشتر از ۵۰ کیلومتر دارد.

۴- در یک پرواز عادی یکسره ، موشک در تمام مسیر هدایت شده و حامل انواع مختلفی از سر جنگی است. با تعریف فوق موشک‌های کروز امروزه طیف گسترده‌ای از موشک‌ها نظیر استیکس روسی، کرم ابریشم چینی، اگزوست فرانسه و هارپون آمریکا) را در بر می‌گیرد. 

موشک‌های کروز را می‌توان از نظر اندازه، سرعت (فراصوتی یا فروصوتی)، اندازه و چگونگی پرتاب (از هوا، زمین، کشتی یا زیردریایی) تقسیم‌بندی کرد. غالبا هر موشک در انواع مختلفی طراحی شده و هر نوع متناسب با یک سکوی پرتاب خاص ساخته می‌شود. برخی اوقات انواع هوایی و زیردریایی اندکی از انواعی که از زمین یا کشتی پرتاب می‌شوند سبک‌تر می‌باشند.

موشک‌های کروز بسته به شیوهٔ پرتاب به سه دسته تقسیم می‌شوند:

زمین‌پایه

هواپایه

دریاپایه



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 29 تير 1391
عمان 8 فروند هواپیمای C295 از ایرباس خرید


هواپیما C295

نظر یادتون نره


نیروی هوایی عمان طی قراردادی با شرکت ایرباس هشت فروند هواپیمای نظامی C295 را از این شرکت پیش خرید نمود.

قرار است پنج فروند از این هواپیماها با پیکربندی مناسب برای حمل و نقل های تاکتیکی و سه فروند با هدف گشت زنی دریایی تولید شود. در این قرارداد ایرباس متعهد شده تا هواپیمای خود را با توجه به شرایط گرمسیری و گرد و غبار کشور عمان ارتقا دهد.

همچنین پرنده های گشت زنی آنها قابلیت انجام ماموریت علیه دزدان دریایی، مهاجرت غیرقانونی و قاچاق کالا را دارا خواهد بود. عمان نخستین کشوری است که در منطقه حوزه خلیج فارس هواپیمای C295 را سفارش داده است و شرکت ایرباس قرار است سال آینده این پرنده ها را به آنها تحویل دهد.

 این کشور هم اکنون نیز از دو فروند هواپیمای نظامی CN235 که ساخت ایرباس است ، در ناوگان هوایی خود استفاده می کند. گفته می شود علت انتخاب C295 توسط عمان عملکرد عالی آن در محیط های بیابانی می باشد که در این نواحی استحکام و توانایی برای مقابله با گرمای شدید از نکات بسیار مهم و قا بل توجه به حساب می آید.

تا کنون 108 فروند از این هواپیما به شرکت ایرباس سفارش داده شده که هم اکنون 85 فروند از این تعداد در 13 کشور در حال کار می باشد.



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 29 تير 1391
پهباد جنگنده شکاری آونجر Avenger UCAV

 

پهباد شکاری آونجر نظر یادتون نره

هواپیمای بدون سرنشین شکاری جنگنده آونجر (محصول سیستم‌های هوانوردی جنرال‌ اتومیکس در حال پشت‌سر گذاشتن آخرین پروازهای آزمایشی در مرکز عملیات پرواز جنرال اتمیکز واقع در پالمدیل کالیفرنیا است.

هواپیمای جت ضد رادار اونجر (به‌ معنی انتقام‌جو ) مجهز به 1350 کیلوگرم از تجهیزات نظارتی و مهمات مرگبار مانند موشک‌های لیزری هل‌فایر و بمب‌های 225 کیلوگرمی GBU-38 است و می‌تواند به سرعت‌های بالای 850 کیلومتر بر ساعت برسد که خیلی سریع‌تر از مدل‌های پیشین آن ، پرداتور و ریپر است.

از آنجا که سوخت در هر نقطه در دسترس بدنه هواپیما ذخیره می‌شود، می‌تواند به مدت 20 ساعت بر فراز هدف گشت بزند. مخزن داخلی سلاح‌های آن امکان قرار دادن بارهای قابل تعویض را در آن می‌دهد، مانند حسگرهای نظارتی پهن‌باند نسل بعدی.


پهباد شکاری آونجر

پهباد شکاری آونجر


 



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 29 تير 1391
پهبادهای جاسوس به شکل حشرات

نظر یادتون نره

mav



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 29 تير 1391
ربوکوپتر سلاح جدید امریکا در مقابله با دزدان دریایی


 وجود دزدان دریایی و راه حل های مقابله با آن از سالیان دور به عنوان یک چالش برای نیرو های نظامی محسوب میشده . در پاسخ به این مشکل روبو کوپتر  میتواند به عنوان یک عامل شناساگر خودکار عمل کند . این پهباد هلیکوپتر مجهز به سیستم شناسایی پیشرفته MMSS  بوده که آن را قادر به شناسایی و رهگیری خودکار دزدان دریایی در زمان گشت زنی میکند این سیستم پیشرفته شناسایی متشکل از

حسگرهای مادن قرمز , دوربین های وضوح بالا و تکنولوژی رادار لیزری ( لیدار )بوده و این عوامل باعث میشود تا با کمک نرم افزار مربوطه ربوکوپتر قادر به جمع آوری جامع اطلاعات از محیط پیرامونی و ارسال آن به صورت 3D برای عومل کاربری باشد. سیستم نرم افزار شناسایی بدین ترتیب عمل میکند که اطلاعات ذخیره شده به صورت 3D که با استفاده از لیزر های دور برد در محیط لیدار ا جمع آوری شده را با اطلاعات و تصاویر سایر اجزا سیستم مانند حسگرهای مادون قرمز و دوربین های تصویری تطابق میدهد و منجر به شناسایی هدف حتی در دریاهای شلوغ میشود . این سیستم آزمون های اولیه را با موفقیت پشت سر گذاشته و آزمون نهایی آن در خارج از سواحل کالیفرنیا در سال 2012 انجام خواهد شد

 



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 29 تير 1391
اسکیت برد نظامی، وسیله ای مناسب برای یک جنگجوی مهاجم


DTV Shredder یک اسکیت برد ویژه نظامی است که توسط دو چرخ زنجیری ‫(‬همانند شنی تانک‫)‬ به حرکت در می آید‫.‬ این اسکیت برد با سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و به راحتی شیب های تا ۴۰ درجه را پشت سر بگذارد‫.‬ دی تی وی برای دور زدن هم تنها به ۱‫.‬۲ متر فضای باز نیاز دارد‫.‬ جالب اینکه این اسکیت برد با کنترل از راه دور هم قابل استفاده است‫.‬ دی تی وی با یک موتور ۲۰۰ سی سی هوندا که ۱۵ اسب بخار قدرت دارد، به حرکت در می آید.


برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  dtv-shreder-1.jpg
مشاهده: 2
حجم:  19.4 کیلو بایت

این اسکیت برد توسط بن گولاک ساخته شده که به عنوان «اولین پلتفرم مدولار برای جابجایی سربازان» در کنفرانس ماشین های نظامی دیترویت معرفی شد.
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  dtv-shreder-2.jpg
مشاهده: 2
حجم:  22.0 کیلو بایت

به گفته کارخانه سازنده، این ماشین نظامی قادر به حرکت بر روی همه نوع زمینی است و به راحتی از موانع عبور می کند. همچنین پایین بودن مرکز ثقل آن باعث می شود که برای عملیات هایی مانند شناسایی، بازیابی و نجات، نظارت و بازرسی، انتقال مجروح و پاکسازی پزشکی ابزار بسیار مناسبی باشد.
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  dtv-shreder-3.jpg
مشاهده: 2
حجم:  23.0 کیلو بایت



:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , ,
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 29 تير 1391
گران قیمت ترین تجهیزات نظامی ایالات متحدۀ آمریکا

بودجه پایه وزارت دفاع آمریکا در سال مالی ۲۰۱۰ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار بوده است که بخش اعظمی از آن صرف پروژه های مرتبط با توسعه و ساخت هواپیماها، تانک ها، کشتی ها و دیگر تجهیزات نظامی می شود.آنچه در ادامه خواهید خواند، درباره برخی از پرهزینهترین و گرانقیمتترین تجهیزات نظامی آمریکا است.
نورث روپ گرومن. بی- ۲ اسپریت(روح) Northrop Grumman B-2 Spirit

بی- ۲ یکی از بهترین بمب افکن های رادارگریز آمریکا بوده که از قابلیت حمل سلاح و بمب های اتمی و غیر اتمی برخوردار است. قابلیت رادارگریزی پیشرفته، این اجازه را به بی- ۲ می دهد تا به راحتی در خطوط مجهز دفاعی دشمن نفوذ کرده و اهداف خود را منهدم نماید. بر اساس برنامه ریزی های اولیه، سفارش ساخت ۱۳۲ فروند از این هواپیما در نظر گرفته شده بود که به دلیل هزینه های بالای تولید قرارداد اولیه برای تولید ۲۱ فرود در سال ۱۹۸۷ به امضا رسید. هزینه تولید بی- ۲ در سال ۱۹۹۷، رقمی بالغ بر ۷۳۷ میلیون دلار بوده که در حال حاضر این رقم با توجه به هزینه های مربوط به تامین قطعات و نگهداری حدودا به ۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

بل – بوئینگ. وی- ۲۲ اُسپری(عقاب دریایی) Bell-Boeing V-22 Osprey

وی- ۲۲ هواگردی چند منظوره با قابلیت نشست و برخاست به صورت عمودی همانند یک هلکوپتر است. اما با توجه به قابلیت چرخش موتورها و تبدیل شدن به یک هواپیما، وی- ۲۲ می تواند از هر هلکوپتری سریع تر پرواز کرده و به حداکثر سرعت هواپیماهایی که از موتور توربو پرآپ برخوردار هستند دست یابد. اولین عملیات نظامی این هواگرد به سال ۲۰۰۷ و در جنگ عراق صورت پذیرفت. از سال ۲۰۰۸ هزینه پروژه وی- ۲۲، ۲۷ میلیارد دلار بوده و بر اساس گزارش های منتشر شده هزینه تولید هر فروند از این هواگردها ۶۷ میلیون دلار است.

نورث روپ گرومن. یو اس اس جورج اچ.دبلیو بوش USS George H.W. Bush /CVN-77

این ناو هواپیمابر به افتخار سرباز کهنه کار و رئیس جمهور سابق آمریکا جورج اچ.دبلیو بوش نامگذاری شده است. این کشتی آخرین ناو جنگی با قابلیت حمل گستره وسیعی از تجهیزات نظامی است که برای نیروی دریایی آمریکا ساخته شده است. ساخت این ناو در سال ۲۰۰۱ و با هزینه تولیدی بالغ بر ۶٫۲ میلیارد دلار آغاز و در سال ۲۰۰۹ با به پایان رسیدن پروژه، در ویرجینیا به آب انداخته شد. با توجه به طول تقریبی ۳۳۵ متر ناو هواپیمابر بوش، یکی از طولانی ترین کشتی های جهان است. حداکثر سرعت این ناو بالغ بر ۳۰ گره دریایی بوده که نیروی خود را از ۲ راکتور هسته ای تعبیه شده در این کشتی دریافت می کند.

لاکهید مارتین. اف- ۳۵ لایتنینگ ۲ (صائقه) Lockheed Martin F-35 Lightning II

اف- ۳۵ به عنوان بخشی از پروژه مشترک میان آمریکا، بریتانیا و سایر متحدان مطرح با عنوان “جنگده های تهاجمی مشترک” شکل گرفته است. این هواپیما برای انجام ماموریت های هوایی، دریایی و شناسایی طراحی و ساخته شده است. اف- ۳۵ می تواند به توپ گاتلینگ و هشت نوع موشک مختلف مجهز گردد. از سوی دیگر قابلیت حمل بمب اتمی بی- ۶۱ نیز از دیگر امتیازهای برجسته این هواپیما محسوب می شود. هزینه تولید هر فروند اف- ۳۵، ۱۲۲ میلیون دلار بوده و آمریکا طی قراردادی به ارزش ۳۲۳ میلیارد دلار، قصد دارد دو هزار فروند از این هواپیما را به ناوگان هوایی خود اضافه نماید. در زمان امضای این قرارداد در سال ۲۰۰۱، لاکهید مارتین رکورد بزرگترین قرارداد نظامی تاریخ را به خود اختصاص داد.

مک دانل داگلاس. اف/اِی- ۱۸ هرنت(زنبور سرخ) McDonnell Douglas F/A-18 Hornet

اف/ای- ۱۸ توسط شرکت مک دانل داگلاس معرفی و توسط شرکت بوئینگ که در سال ۱۹۹۷ این شرکت را خریداری کرد به تولید خود ادامه داد. وظیفه اصلی این جنگنده انجام ماموریت های شناسایی و پشتیبانی هوایی است. هرنت می تواند به حداکثر سرعت ۱۱۹۰ مایل بر ساعت رسیده و در مدت زمان کوتاهی به سقف پروازی ۵۰ هزار پایی دست پیدا کند. هزینه تولید هر فروند از این هواپیما برابر با ۵۷ میلیون دلار است.

بوئینگ. ایی اِی- ۱۸ جی گرولر Boeing EA-18G Growler

هدف از طراحی و ساخت این جنگنده حضور در جنگ های الکترونیک است. ایی ای- ۱۸ می تواند با استفاده از امواج الکترومغناطیسی، تجهیزات و سلاح های دیگری که در این زمینه در اختیار دارد باعث اختلال در سیستم های راداری و ارتباطی دشمن شود. آغاز تولید این محصول به سال ۲۰۰۷ باز می گردد و از سال ۲۰۰۹ فعالیت عملیاتی خود را آغاز کرده است. هزینه تولید هر فروند از این هواپیما برابر با ۶۷ میلیون دلار است.

جنرال داینامیکس. خودرو جنگی چند منظوره Expeditionary Fighting Vehicle

این خودرو نظامی از قابلیت حرکت در آب و خشکی برخوردار است. از این وسیله می توان برای انتقال نیروها از دریا به خشکی استفاده کرد. این در حالی است که این خودرو جنگی در خشکی از قابلیت هایی همانند یک تانک سود می برد. هزینه تولید هر دستگاه از این وسیله بالغ بر ۲۲ میلیون دلار بوده و انتظار می رود هزینه کلی این پروژه تا سال ۲۰۱۵ برابر با ۱۵ میلیارد دلار باشد.

گرومن. ایی- ۲ دی هاوک آی(چشم شاهین) Grumman E-2D Advanced Hawkeye

ایی- ۲ دی در واقع بهترین مدل از این سری هواپیما بوده که از سال ۱۹۶۰ تاکنون در حال تولید است. سیستم پیشرفته رادار این هواپیما قدرت کنترل و بررسی محیط پیرامون آن را تا سه برابر افزایش داده است. ایی- ۲ اولین پرواز خود را در سال ۲۰۰۷ انجام داده و هزینه تولید ۲۳۲ میلیون دلاری را برای گرومن به همراه داشته است. سیستم های الکترونیکی هوایی جدید در کنار قابلیت ارتباط با ماهواره و سوخت گیری در آسمان از دیگر ویژگی های شاهین تیز بین گرومن محسوب می شود. تحویل این هواپیما به نیروی دریایی آمریکا نیز از سال ۲۰۱۰ آغاز شده است.

بوئینگ. سی- ۱۷ گلوب مستر ۳ Boeing C-17 Globemaster III

این هواپیمای ترابری- نظامی آمریکا از سال ۱۹۹۳ فعالیت عملیاتی خود را آغاز کرده است. توانایی حمل ۱۰۰ سرباز با امکانات نظامی کامل این هواپیما را به یکی از مهره های کلیدی آمریکا در جنگ عراق و افغانستان مبدل کرده بود. این در حالی است که هزینه تولید هر فروند سی- ۱۷ برابر با ۱۹۱ میلیون دلار است. این هواپیما در نیروی هوایی کشورهای بریتانیا، کانادا و ناتو نیز به فعالیت می پردازد.لاکهید مارتین. اف- ۲۲ رپتور Lockheed Martin F-22 Raptor

بدون هیچ گونه شک و تردیدی و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان صنایع نظامی و هوایی جهان، اف- ۲۲ بهترین جنگنده حال حاضر جهان است. حتی با نگاهی مختصر به ظاهر این پرنده خوش ساخت نیز می توان به درستی این اظهار نظرها پی برد. هرچند اطلاعات چندانی در ارتباط با مراحل و مواد مورد استفاده در ساخت این هواپیما از سوی وزارت دفاع آمریکا منتشر نشده است اما قابلیت شکستن دیوار صوتی، رادار گریزی کامل و حمل موشک های کروز را می توان به عنوان بخش کوچکی از توانایی های رپتور در نظر گرفت. هزینه ساخت هر فروند از این هواپیما بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی نیروی هوایی آمریکا بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار و هزینه کلی تولید آن بالغ بر ۶۵ میلیارد دلار است. هزینه های سنگین تولید اف- ۲۲ باعث شد تا وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۰۹ خواستار توقف این پروژه شود. پس از آن مجلس سنا به این درخواست رای مثبت داده و سه ماه بعد با قانونی شدن لایحه سیاست نظامی آمریکا بودجه این پروژه به طور کامل قطع شد



:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , نیروی هوایی , نیروی دریایی , ,
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : پنج شنبه 29 تير 1391
لوکوموتیو کاملا و صد در صد ایرانی! +عکس

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، پس از افتتاح لکوموتیو ایرانی! در روز گذشته به دست رئیس جمهور، ابهاماتی در خصوص ایرانی بودن این لکوموتیو مطرح شده است.

لکوموتیوی که ديروز توسط رئیس جمهور افتتاح شد و عکسهایی که از این مراسم در پايگاه اطلاع رساني ریاست جمهوری منتشر شده، ابهاماتی ایجاد کرد که منتظر پاسخگویی مسؤولانی که با افتخار در شبکه های مختلف تلویزیونی به تعریف و تمجید از خود پرداختند میمانیم.

قرارداد ساخت 150 لکوموتیو چند سال پیش توسط شرکت مپنا با رابطه های خاص سیاسی با شرکت زیمنس آلمان بسته شد.

این قرارداد با مأموریت اصلی شرکت مپنا همخوانی نداشت چرا که این شرکت در زمینه ساخت تأسیسات نیروگاهی تخصص دارد.

افتتاح این لکوموتیو ایرانی! در حالي توانست تیتر برخی از سایتها و روزنامه های دولتی را به خود اختصاص دهد که شنیده ها حاکی از آن است تا به امروز 30 دستگاه از این لوکوموتیو به صورت CBU (کامل) به ایران تحویل شده است.

شایان ذکر است اولین لکوموتیو مشارکتی در ایران توسط واگن پارس با شریک فرانسوی خود" آلستوم"به ایران آمد.

پارسال هم یک شرکت خودروسازی یک محصول چینی را ایرانی معرفی کرده بود که با شکایت چینی ها مواجه شد.

گروه اقتصادی مشرق، در روزهای آینده جزئیات بیشتری از تولید این لوکوموتیو ایرانی را منتشر خواهد کرد.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  30998_909.jpg
مشاهده: 1
حجم:  34.9 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  186653_449.jpg
مشاهده: 1
حجم:  35.8 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  186654_916.jpg
مشاهده: 1
حجم:  38.6 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  30998_909.jpg
مشاهده: 1
حجم:  34.9 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  186656_233.jpg
مشاهده: 1
حجم:  67.0 کیلو بایت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 28 تير 1391
کشتار و زنده سوزی مسلمانان در میانمار + عکس (+18)

آفتاب: نسلکشی و تصفیه قومی مسلمانان در میانمار، در حالی هر روز ابعاد گستردهتری به خود میگیرد که جامعه جهانی در این زمینه سکوت کرده است. میزان خشونتها و شکنجههای اعمال شده علیه مسلمانان این کشور به اندازهای بسیار است که میتوان آن را بسیار کم سابقه در تاریخ جهان خواند.

در چند روز گذشته، خبر کشتار گسترده جمعیتهای مسلمان کشور میانمار، در میان برخی رسانههای جهان بازتاب پیدا کرده؛ اما هنوز با موضعی مشخص از سوی دولتها، به ویژه دولتهای اسلامی روبهرو نشده است.

هزاران نفر از مردم مسلمان میانمار، در حالی از سوی بوداییان افراطی مورد حمله قرار گرفته، کشته شده و سوزانده میشوند که در بیشتر موارد، نیروهای نظامی و امنیتی تنها در نقش ناظر، این جنایتها را میبینند و برای آنان کاری نمیکنند!

اما قضیه تنها به اینجا محدود نمیشود، زیرا دولت میانمار نه تنها برای جلوگیری از این جنایتها کاری انجام نداده، بلکه به گونهای از آن حمایت نیز کرده است. در همین راستا، «تین سین»، رئیس جمهور این کشور اعلام کرده، مسلمانان باید از میانمار بروند و یا به اردوگاههای آوارگان سازمان ملل منتقل شوند.

در این باره باید گفت، هرچند کشتار مسلمانان در این کشور جنوب شرقی آسیا به تازگی گسترش یافته، تبعیضها علیه آنان سابقهای طولانی دارد. مسلمانان این کشور که عمدتاً در منطقه «آراکان» زندگی میکنند، از سال ۱۹۸۲ حتی از داشتن حقوق شهروندی نیز محروم بودهاند.

به این ترتیب، در میانه سکوت و انفعال جامعه جهانی، دولت میانمار نیز از حرکات جدید گروههای افراطی بودایی استقبال کرده و در حالی که این گروهها تاکنون بیش از بیست روستا و ۱۶۰۰ منزل را ویران کرده و هزاران نفر را کشته و یا زنده زنده سوزاندهاند، دولت این کشور هیچ کاری در راستای جلوگیری از آنها انجام نداده است.

گفتنی است، دولت این کشور پیش از این دستور داده بود، مسلمانان حق ندارند مساجد جدید بسازند و یا مساجد قدیمی خود را بازسازی کنند و با استناد به همین قانون، نزدیک به ۷۲ مسجد توسط دولت ویران شد. همین امر، جرقه حرکات گروههای افراطی را زد که از فوریه سال گذشته میلادی تاکنون به خشونت علیه مسلمانان و کشتار آنان ادامه میدهند.

اما جالب توجهترین نکته در این میان، سکوت گروههای به اصطلاح حقوق بشری و نیز دولتهای غربی از یک سو و برخی کشورهای مسلمان مدعی از سوی دیگر است.

لازم به یادآوری است که میانمار، همان کشوری است که سالها به دلیل حبس یک رهبر دمکراسی خواه به نام «آنگ سان سوچی» تحت تحریمهای آمریکا و اروپا بود، حال آن که اکنون که وی از حبس آزاد و وارد فعالیتهای سیاسی شده، نه تنها غرب، بلکه خود وی نیز هیچ گونه موضعگیری در قبال کشته شدن صدها نفر انسان بی گناه نکردهاند.

از سوی دیگر، در حالی که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته رسما این کشتارها را محکوم کرده و گروههای مردمی برای حمایت از مسلمانان بیگناه میانمار در کشور در حال شکل گیری است، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، به ویژه عربستان سعودی، قطر و امارات و نیز کشورهای غیرعربی از جمله ترکیه که در موارد دیگر داعیهدار دفاع از مردم در مقابل دولت ها هستند، سکوت بیسابقهای را در این زمینه در پیش گرفتهاند.

به گزارش تابناک،به هر روی، حتی فارغ از دین ونژاد و مذهب و قومیت، آنچه مهم است اینکه صدها انسان در گوشهای از دنیا به وحشیانهترین شکل ممکن در حال کشته شدن هستند. حمایت از این افراد و تلاش برای تغییر وضعیت آنها، نه تنها وظیفه شرعی و اسلامی، بلکه وظیفهای وجدانی و انسانی است.
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  n00164287-r-b-000.jpg
مشاهده: 1
حجم:  50.3 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  n00164287-r-b-001.jpg
مشاهده: 1
حجم:  78.5 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  n00164287-r-b-002.jpg
مشاهده: 3
حجم:  67.2 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  n00164287-r-b-003.jpg
مشاهده: 3
حجم:  39.4 کیلو بایت
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  n00164287-r-b-004.jpg
مشاهده: 2
حجم:  50.4 کیلو بایت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 28 تير 1391
آشنایی با تاریخچه سلاح سبک زیرآبی APS

شلیک در زیر آب تقریبا برای کلیه سلاحهای موجود در دنیا غیر ممکن است. علت آن هم بحث فشار زیاد موجود در زیر آب است که در مقایسه با سطح زمین چیزی نزدیک به 9 برابر بیشتر است.
مسئله بعد در این زمینه بحث نفوذ آب به درون لوله اسلحه است که بحث شلیک را غیرممکن میکند.
در سالهای جنگ سرد و با توجه به تجربیات به دست آمده از بحث نفوذ غواصها و مردان قورباغهای در جنگ دوم جهانی که به درون پایگاههای دریایی نفوذ کرده و با بمبگذاری ایجاد خرابی میکردند، نیروهای مسلح اتحاد جماهیر شوروی سابق نیاز به تاکتیکها و تسلیحاتی برای انجام عملیاتهای ضد غواص را به شدت احساس میکرد.
در ابتدای دهه 1970 میلادی غواصان روس تنها با خنجر و سلاح کمری زیر آبی مدل SPP-1 مجهز بودند. این سلاح کمری با گلولههای فولادی به قطر 4.5 میلی متر و طول 115 میلی متر مسلح میشد.
علت این افزایش طول مرمی حفظ ثبات گلوله در زیر آب است و در طراحی باقی سلاحهای زیر آبی نیز این روش استفاده میشود. اما با بردی موثری در حدود تنها 11 متر این سلاح کمری بیشتر یک وسیله تدافعی بود.
پس طراحان روس به سمت طراحی یک سلاح هجومی با قابلت شلیک به صورت تک تیر و رگبار در زیر آب رفتند. دو مشکل اصلی راه طراحی این سلاح زیر آبی وجود داشت که اولین آن بحث نفوذ آب به درون مکانیزم سلاح از طریق نفوذ به بخشهای متحرک سلاح بود.
برای طراحی سیستم تغذیه که همانا بخش متحرک سلاح است تا آنجایی که ممکن بود طراحی به صورتی انجام شد تا از حرکات ثانویه و اضافی جلوگیری شود.

بحث بعد هم مسئله قبضه و مکانیزم ماشه سلاح بود که بایستی توانایی حرکت در زیر آب را با وجود فشار می داشت.
پس با یک طراحی ساده و کم کردن قطعات و افزایش فضای خالی در بخش بالای ماشه اجازه حرکت بهتر به ماشه نیز داده شد. سلاح زیرآبی APS در اواسط دهه 1970 میلادی وارد خدمت نیروهای مسلح اتحاد جماهیر شوروی سابق شد.
این سلاح با یک خشاب 26 تیری مسلح شده و کالیبر آن 5.65 میلی متر است که بردی در حدود 30 متر در زیر آب را برای این سلاح فراهم میکند.
طول مرمی این گلوله چیزی در حدود 120 میلیمتر است که به منظور بارگذاری آن در خشاب یک بخش اضافی به جلوی خشاب سلاح اضافه میشود.
در سالهای دهه 90 طراحان سلاح روسی به دنبال ارتقاء سلاح زیرآبی خود بوده و دست به ارتقاء طرح APS زده و سلاح ASM-DT را طراحی کرده و ساختند.
این سلاح به نسبت مدل قبلی از طرح عادیتری برخوردار است و تغییر از سیستم شلیک در زیر آب به حالت شلیک در خشکی به سرعت قابل انجام است.
همچنین بر خلاف مدل قدیمی در این سلاح از انواع دوربینها و سیستمهای هدفگیری اپتیکی پیشرفته نیز استفاده شده است.
این سلاح نیز با کالیبر 5.45 زیر آبی و یک خشاب 26 تیری مسلح شده دارای نرخ آتشی در حدود 500 گلوله در دقیقه در زیر آب است. این سلاح در صورت لزوم توانایی مسلح شدن به نارنجک انداز را نیز دارد.



:: موضوعات مرتبط: سلاح گرم , ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 28 تير 1391
ویدئویی جالب از نابود شدن تانک t-72

در این ویدئو نحوه نابود شدن یک عراده تانک t-72 بوسیله یک عدد موشک ضد زره تاو را مشاهده خواهید کرد.

http://lockheed.persiangig.com/lockh...%20Missile.FLV
 



:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , ,
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 28 تير 1391
کاریکاتور/عاقبت تهدید نظامی اسرائیل علیه ایران


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 28 تير 1391
کاریکاتور/حکومت نظامی المپیکی در لندن!؟


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 28 تير 1391
سپاه: ناوهای آمریکا آهن پاره ای بیش نیستند

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  image_gallery.jpg
مشاهده: 0
حجم:  16.6 کیلو بایت
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: پاسداران انقلاب اسلامی از بزرگی ناوهای هواپیمابر آمریکا و دشمنان فرا منطقهای هرگز ترسی به دل راه نداده و این تجهیزات در نگاه آنان ، آهن پارهای بیش نیست.




سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی ، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین اختتامیه همایش فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی سپاه در مشهد ، با اشاره به اقتدار نیروی دریایی سپاه خطاب به فرماندهان این نیرو گفت: شما تنها کسانی هستید که با نشان دادن قدرت و عزم و ارداه راسخ در چند ده متری ناوهای آمریکایی حرکت کرده، پرچم اسلام را برافراشته و آنها را نهیب میزنید، آنها به این اقتدار و هیبت احترام میگذارند.


وی با اشاره به تحریمهای ایجاد شده در عرصه اقتصادی ایران اظهار داشت: مقیاس جنگ اقتصادی ما جهانی است و هیچ کشوری را در طول تاریخ نمیتوان یافت که در محاصره اقتصادی همه دنیا قرار گیرد و تمام شاهراههای ارتباطی مالی دنیا به رویش بسته باشد.


سردار سلامی در ادامه گفت: علی رغم تمامی این تهدیدات، ایران اسلامی هر روز برگی جدید از نوآوریها ،خلاقیتها و فتح قلههای جدید را رقم میزند و مستکبرین دیگر قدرت مهار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارند.


وی با بیان اینکه نظام موازنه قوای جهانی امروز دچار تغییر شده گفت: تا قبل از این مسلمانان در گورستان جهالت مدرن دفن شده بودند اما انقلاب اسلامی آنها را احیا کرد و امروز مسلمانان به یک قدرت جهانی تبدیل شدند.


سردار سلامی تصریح کرد: جایگاه انقلاب اسلامی در دنیای امروز به اندازهای ارتقاء یافته و مستحکم شده است که آمریکا ، اروپا و رژیم صهیونیستی در خیابانهای تهران به دنبال فرهیختگان ،اساتید دانشگاه و دانشجویان نخبه میگردند تا آنها را ترور کرده که مبادا این افراد منافعشان را به خطر بیندازند.


جانشین فرمانده کل سپاه در این مراسم در ادامه تصریح کرد : " ما در حال ساختن یک تمدن جدید هستیم . انقلاب اسلامی هر روز سنگرهای جدیدی را فتح می کند و در مقابل استکبار جهانی روز به روز با یک تشییع جنازه سیاسی مواجه میشود. جنگ ما به نقطه سرنوشتساز و حساسی رسیده است. نبرد ما با دشمنان در تمامی ابعاد مقیاسی جهانی یافته و این بیسابقه است که کشوری به تنهایی با تمامی ابرقدرتهای عالم جنگیده دوام بیاورد و به لنگرگاه امنیت عالم تبدیل شود. متحد متعهدی نداریم .جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در مقابل دنیای استکبار ایستاد و مقاومت کرد تا برای جهان اسلام الگو شود."


جانشین فرمانده کل سپاه همچنین افزود : " همه قدرتهای عالم با وجود اختلافات فاحشی که در بسیاری موارد با یکدیگر دارند در موضوع مقابله با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی با یکدیگر اتفاق نظر دارند. ترکیب تیمهای مذاکره کننده 1+5 در برابر ایران آرایش قدرت جهانی را به نمایش میگذارد و تیم مسلمان متکی بر خدا انفعال کشورهای اروپایی را برانگیخته تا جایی که آنان حرفی برای گفتن و عملی برای انجام ندارند. تقابل ایران در عرصه فرهنگی، نظامی و امنیتی نیز دارای مقیاسی عمیق و جهانی است. امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رغم تمامی این فشارها با رهبری مقتدر، حکیم و الهی، ملتی بصیر و ولایتمدار و نیروهای مسلح هوشیار ایستادگی کرده و از آرمانهای خود دفاع میکند. سپاه نهادی ولایی ، شمشیر بُرّای ولایت و دژ مستحکم نظام است که با حرکتی انقلابی در صدد پیچیدن طومار تصور و تجسم دشمن نیز برمیآید. سپاه بن بست شکنی را شاخص و مولفه ویژه سپاه است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حرکتی چندبعدی در صحنه تقابل با دشمنان پای نهاده و خود را مخاطب همه مشکلات میداند. این نهاد انقلابی باید به صورت مداوم دشمنان داخلی و خارجی خود را شناخته و با ابتکار و خلاقیت نگذارند دشمن تصویر ثابتی از آنها را تجسم کند."


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 28 تير 1391