عملیات روانی پنتاگون با کمیک + فیلم


اين يك نرمافزار كاربردي "رايگان" و قابل نصب بر روي آيپد و اندرويد است كه به مخاطب اجازه ميدهد تا جنگ و ساير "موضوعات" مرتبط با آن را به صورت ديجيتالي تجربه كند.

دولت آمريكا در يك اقدام تبليغاتي ماهرانه موسوم به انتشار "تصاوير كميك ارتش آمريكا" پول شهروندان آمريكا را صرف اموري مينمايد كه با دشواري بدست ميآيد. اين يك نرمافزار كاربردي "رايگان" و قابل نصب بر روي تبلت آيپد و اندرويد است كه به مخاطب اجازه ميدهد تا جنگ و ساير "موضوعات" مرتبط با آن را به صورت ديجيتالي تجربه كند. "مايك بارنت" تهيهكننده اجرايي اين برنامه در مصاحبهاي با شبكه خبري فاكس نيوز گفت:"به اين نتيجه رسيديم تا از يك برنامه نرمافزاري ويژه تلفن همراه استفاده نماييم زيرا بوسيله آن ميتوانيم كارهاي واقعاً جديدي را انجام دهيم كه تا به حال در كتابهاي كميك نديده بوديم."
بارنت امكانات تبليغاتي اين برنامه كاربردي را چنين توصيف نمود:
"با سربازان هر روز در ارتباط بوده و در طول جلسات درباره ماجراهاي تخيلي با آنها گفتگو مينماييم كه در زمان ماموريت براي آنها اتفاق افتاده است يا زمانيكه به ميهن بازگشتند. كتاب كميك رسانهاي بود كه اين داستانها را به طور كامل پوشش ميداد- اينكه آنها چگونه با مردم فرهنگهاي مختلف ارتباط برقرار ميكنند، و با رفتار خود چگونه ذهنيت اهالي روستا را تغيير دادند كه به آمريكا هرگز اعتمادي نداشتند. اين مورد بسيار جالبتوجه بود."


اینفووارز در این باره نوشت: اين برنامه كاربردي توسط همان "نوابغي طراحي گرديد كه خالق بازيهاي رايانهاي ارتش آمريكا هستند" و "يك تجربه نظامي واقعي" را در سرزمينهاي دوردست پيشنهاد ميدهند كه با اتكا بر آن جلب توجه افكار عمومي جهان و مداخله نظامي در ساير كشورها را تحت عنوان "دموكراسي" و "اقدامات بشردوستانه" ارزشمند ميسازد(رويدادي كه اخيراً كشور ليبي آن را تجربه كرد، هرچند كه در اين ميان 30000 نفر از شهروندان ليبايي را نيز به كام مرگ فرستادند)
بنابر اظهارات "مارشا بري"(Marsha Berry) مدير اجرايي بازيهاي رايانهاي، "كميكهاي ارتش آمريكا" بر نحوه "زندگي و زنده ماندن" سربازان- عليرغم وجود احتمال ماموريتهاي طولاني كه پنتاگون با استناد به سياست تمديد اجباري دوران خدمت سربازي به آنها تحميل ميكند و تهديد افزايش ميزان خودكشي سربازان ارتش- تمركز دارد و "جزئيات بيشتري از نحوه زندگي سربازان ارتش آمريكا در اختيار ما ميگذارد."
دانلود کلیپ با حجم 2.9MB
كميك ارتش آمريكا جديدترين شيوه تبليغاتي است كه همچون "ابزاري مانع از تباني و توطئه گرديده و وابستگي امنيتي را در بين كشورهاي وابسته حفظ مينمايد، دولتهاي دست نشانده را همواره مطيع و تحتالحمايه نگاه داشته و مانع از آن ميگردد تا كشورهاي ياغي گرد هم آيند." اين همان توصيفي است كه نابغه دكترين سلطه جهاني يعني زبيگنيو برژينسكي ارائه نموده است.

بارنت به شبكه فاكس نيوز گفت: "اين داستانها تخيلي بوده و زاييده ذهن افراد است و آنچه را كه ما تلاش داريم تا از نگاه يك سرباز در اين جهان انجام دهيم را به بهترين شكل ممكن ترسيم مينمايد."
آمريكا از روي عادت همواره جنگطلبان را تحسين نموده است، بنابراين تبليغ اين مسئله با استفاده از فناوري جديد و جلب توجه جوانان براي پنتاگون بسيار ايدهآل خواهد بود زيرا در نهايت به اين افراد نياز دارد تا براي آمريكا دست به "فداكاري بزرگي" بزنند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
موشک کوثر؛ کابوس شناورهای آمريکايی

موشک کوثر با برد 15 تا 19 کيلومتر قادر است ناوچههاي متوسط و کوچک را غرق کند و تبديل به کابوسي براي ناوچههاي آمريکايي شده است.

موشک کوثر از نوع ميانبرد، ضد کشتي و سلاحي هوشمند است که در سال 1385 به توليد انبوه رسيد.

اين موشک در سه سطح ساحل به دريا، دريا به دريا و هوا به دريا اهداف خود را مورد اصابت قرار ميدهد.

موشک کوثر با برد 15 تا 19 کيلومتر قادر است ناوچههاي متوسط و کوچک را غرق کند و تبديل به کابوسي براي ناوچههاي آمريکايي شده است.

اين موشک در دو نوع رادارى و تلويزيوني طراحي شده است که نوع تلويزيوني آن قابل رديابي نيست.
موشک کوثر که با ويژگيهاي محيطي خليج فارس و درياى عمان طراحي شده، از فناوريهاي روز دفاعي برخوردار است.


تولید موشک کوثر، گام دیگری در دستيابي ایران به توانایی ساخت جنگافزارهای هدایتپذیر در داخل است و به کارگیری این موشک، دردسر جدیدي براي نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه خواهد بود.



موشک کوثر به موشک ضد کشتی چینی(اف-ال-8)شباهت دارد.

از ويژگي هاي فني اين موشک، دارا بودن چهار بال صلیبی شکل با چهار باله دم کوچکتر برای کنترل و هدایت آن از طریق الکترو اپتیک و به صورت تلویزیونی یا فرو سرخ است.

اين موشک۵/۲ متر طول، ۱۸ سانتیمتر قطر و ۱۰۵ کیلوگرم وزن دارد.
گفتني است نیروی دریایی ارتش جمهوري اسلامي ایران، بالگردهایي از نوع AB204 در اختیار دارد که احتمال به کارگیری موشک کوثر بر روی آنها بسیار زیاد است.



:: موضوعات مرتبط: نیروی دریایی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
تكنولوژی "زيردريایی هسته ای" و توانمندی ايران در این عرصه

زیردریاییهای هسته ای با داشتن برق کافی برای ایجاد اکسیژن از الکترولیز آب دریا، دیگر نیازي به بالا آمدن منظم و مکرر به سطح آب ندارند و بنابراین بدون نیاز به سوختگیری، قادرند به طور نامحدود در زیر آب دریا باقي بمانند.

زیردریایی یک وسیلۀ نقليه شناور است که میتواند در زیر سطح آب حرکت کرده و به ژرفاهایی برسد که غواصان به آن دسترسی ندارند.

زیردریایی ممکن است هم از نوع غیرنظامی(علمی یا گردشگری) باشد و هم از نوع نظامی. زیردریاییهای نظامی با زرادخانه ای از جنگ افزارها، به ویژه اژدر و موشک مسلح شده اند.
پیشرفت بزرگ در ساخت زیردریاییها استفاده از انرژی هستهای در این عرصه بود که باعث شد شعاع عمل زیردریاییها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  01.jpg
مشاهده: 1
حجم:  21.6 کیلو بایت

زیردریاییهای هسته ای با داشتن برق کافی برای ایجاد اکسیژن از الکترولیز آب دریا، دیگر نیازي به بالا آمدن منظم و مکرر به سطح آب ندارند و بنابراین بدون نیاز به سوختگیری، قادرند به طور نامحدود در زیر آب دریا باقي بمانند.
تنها محدودیت تامین تجهیزات مصرفی خدمه همچون مواد غذایی، آب شیرین و لوازم بهداشتی و غیره است.
هرچند انرژی هستهای گران به نظر ميرسد ولي ارائه و کاربرد آن تنها برای زیردریاییهای نظامی محفوظ است.

در دوران جنگ سرد، آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی اقدام به ساخت زیردریایی اتمی کردند. این زیر دریاییها توانایی حمل و شلیک موشکهای بین قارهای با کلاهک هسته ای را دارند.
اتلاق نام زیردریایی هسته ای، بخاطر داشتن موتور با سوخت هسته ای است که این زیر دریاییها را از سوختگیری دوباره بی نیاز میکند.



مدل آخر زيردرياييها، از نوع عملياتي هستند که بعد از جنگ جهانی دوم کمتر ساخته یا از آن بهره برداری شده است.
این زیردریاییها کوچک بوده و بیشتر برای عملیات واکنش سریع در آبهای کم ژرفا بهره برداری میشوند.

جالب است که در جنگ جهانی دوم، ژاپن با بهره گیری از این گونه زیردریایی به بندر "پرل هاربر" آمریکا پاتک زد.
یكی از نقاط ضعفی كه برای تمام زیردریاییهای جهان در نظر گرفته میشود، سر و صدای زیاد آنها هنگام حركت در سطح یا زیر آب است، اما در ساخت يکي از مدلها زيردريايي به نام HMS Astute و برای غلبه بر این مشكل، ابتكار عمل جالبی صورت گرفته است.
مهندسان پروژه، فن چند تیغه جت فوق العاده بیسر و صدایی ساخته اند كه در تركیب با لبه های چرخان در یك فضای محدود، عملاً صدایی هنگام حركت تولید نمیكنند.

این موفقیت تا آن حد چشمگیر بوده كه صدای تولید شده از این زیردریایی را كمتر از صدای دلفینها عنوان میكنند.



راكتور اتمی این زیردریایی، توربینهای بخار آن را راه انداخته تا نیروی پیش رانش و الكتریسیته مورد نیاز تولید شود. این راكتور كه حاصل تلاش مهندسان گروه "رولز رویس" است از هسته سوخت با طول عمر طولانی بهره ميبرد كه عملا نیازی به سوختگذاری مجدد و هزینهبر ندارد.

مشخصه بارز تمامی زیردریاییها، دكل و پریسكوپی است كه روی آن قرار داشته و خدمه با استفاده از آن به بررسی محیط اطراف سطح آب میپردازند، اما در زیردریایی HMS Astute به نوعی سنتشكنی شده و دیگر خبری از پریسكوپهای متداول نیست.
این بخش از دكلهای نوری استفاده شده كه به دوربینهای سبك و تصویربردار حرارتی مجهزند تنها در مدت 3 ثانیه فعال شده و میتوانند چشمانداز دقیق و 360 درجهای از محیط اطراف در اختیار خدمه قرار دهند. این قابلیت به فرمانده زیردریایی امكان میدهد تا با حداقل خطر ردیابی، به تجزیه و تحلیل وضعیت منطقه بپردازد.
به جز دكل اصلی كه برای نصب دوربینها در نظر گرفته شده است، دكلهای دیگری نیز روی این زیردریایی ساخته شدهاند كه برای تبادلات ماهوارهای، راداری و سیستمهای مسیریابی به كار گرفته میشوند.

یكی از نقاط قوت این نوع زیردریایی، بخش سیستم توربین آن است. در این زیردریایی 2 توربین بخار وجود دارد كه هر یك 27 هزار و 500 اسب بخار قدرت دارند.
البته در كنار این مجموعه از 2 سیستم مولد جریان متناوب دیزلی، یك موتور ویژه موارد اضطراری و یك سیستم پیش رانش كمكی نیز استفاده شده است تا خدمه زیردریایی در مواقع ضروری، هیچگونه نگرانی درخصوص ساعات پیش روی كه عمدتا همراه با ترس و اضطراب است، نداشته باشند. این زیردریایی اتمی فوق مدرن ظرفیت حمل تا 109 نفر را دارد.


البته این رقم بر مبنای تعداد تختخوابهای تاشوی مخصوصی است كه در آن تعبیه شده است. 98 مورد از این تختخوابها متعلق به خدمه زیردریایی و 11 تختخواب دیگر برای مهمانان آن است. این افراد میتوانند از 5 حمام و 5 دستشویی برای حفظ پاكیزگی خود استفاده كنند.

زیردریایی HMS Astute تا سالهای طولانی به عنوان یك فناوری پیشرفته در اعماق آبهای آزاد جهان خواهد ماند. عدم نیاز به سوختگذاری مجدد اتمی در تمام 25 سال طول عمر مفید این سیستمهای زیرآبی، اين زيردريايي را به یكی از موفقیتهای بزرگ در عرصه مهندسیهای پیچیده تبدیل كرده است.
در ادامه اين گزارش با توجه اهميت و برتري که زيردريايي "آکولا" نسبت به ساير زيردريايي ها دارد بنا داريم تا برخي ويژگيهاي اين زيردريايي اشاره شود .
زیردریایی اتمی طرح 971 از زیردریاییهای نسل سوم هستند و گزینه فولادی زیردریایی های تیتانیومی طرح 945 هستند که به نوبه خود بهترین زیردریایی های چند منظوره اواخر قرن بيستم بشمار می رفتند. این زیردریایی ها برای شکار هر گونه زیردریایی و ناوگانهای هواپیمابر دشمن بکار می روند.

يکی از ویژگیهای این زیر دریایی، وجود سیستم موشک انداز D-19 است که زیردریایی را قادر به پرتاب موشکهای بالستیک R-20 با سوخت جامد و برد 10 هزار کیلومتر میکند.

وجه تمایز این گونه زیردریاییها آن است که می توانند حتی چند روز پس از عبور رد زیردریایی های و کشتی ها را شناسایی کنند.
سطح رادارگریزی این زیردریایی ها بسیار بالاست. شاید بی دلیل نباشد که این زیردریاییهای این طرح (971) در پیمان آتلانتیک شمالی بعنوان "آکولا" (کوسه) نامیده شده اند.

همچنين گفته می شود که برای انجام امور جاسوسی در روسیه مدتهاست که زیردریاییهای ویژه ای ساخته شده که عملا نمیتوان آنها را رؤیت و رهگیری کرد.

در حال حاضر کشورهاي انگليس، آمريکا، فرانسه و روسيه داراي زيردرياييهاي هسته اي هستند و به تازگی هند نيز با خرید دو فروند زیردریایی هستهای از روسیه به جمع کشورهای دارای این زیردریایی پیوسته است؛ با توجه به پيشرفت سريع كشورمان در عرصههاي مختلف علمي، تكنولوژيك و فناوريهاي نوين، ايران اسلامي نيز توانسته وارد عرصه ساخت و توليد انواع زيردريايي شود و به جمع باشگاه دارندگان اين تكنولوژي برتر ملحق شود.

ماه پيش بود که انتشار خبر ساخت زیردریایی هستهاي توسط ایران، موجي از تبليغات رسانهاي را از سوي غربيها به همراه داشت.

امیر دریادار عباس زمینی، معاون فنی نیروی دریايی ارتش، ماه گذشته در اين باره گفته بود که اولین مراحل طراحی و ساخت سامانههای رانش زیردریاییهای اتمی در ایران انجام گرفته است.

جدا از اينکه اعلام اين خبر ميتواند مستقیما پاسخی به تحریمهای اخیر اروپا و آمریکا عليه ایران باشد، نشاندهنده آن است که ایران تصمیم گرفته روند پاسخ دهی فنی به تحریمهای غرب را با قاطعیت پیگیری کند از سوي ديگر، اخيرا طرحي از سوي مجلس شوراي اسلامي تهيه شده كه در صورت تصويب نهايي آن دولت موظف ميشود كه كشتيهاي نفتكش كشور را براي استفاده از سوخت هستهاي تجهيز كند تا در جريان ماموريتهاي خود مجبور به پهلوگيري جهت سوختگيري نباشند.

در پايان ميتوان گفت که با توجه به اينکه متخصصان توانمند ايراني در اوج تحريمهاي غرب عليه کشورمان، موفق به طراحي و ساخت ناوشکن پيشرفته و کاملاً بومي "جماران" شده اند ميتوان گفت که ساخت زيردريايي هستهاي توسط جمهوري اسلامي ايران، دور از دسترس نخواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: نیروی دریایی , ,
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391
آشنایی با سپر دفاع موشکی مسکو - قسمت اول

در سال 1950 که تهدیدات هسته ای از سوی موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM ) به وجود آمد که بخشی از برنامه سپر آهنین بودند اتحاد جماهیر شوروی برنامه فوق محرمانه ای را به منظور مقابل با آن آغاز کرد این برنامه در حقیقت اولین سیستم موثر ضد موشک های بالستیک را به وجود آورد. این برنامه فکر جدیدی نبود چرا که از سال 1946 ایالات متحده امریکا به دنبال ساخت سیستمی بود تا بتواند با آن با موشک های کوتاه برد مانند V-2 المانی را منهدم کند اما به نتیجه ای نرسید .این طرح در اتحاد جماهیر شوروی NII-4 نام گرفت و از سال 1953 رسما اغاز شد و در 17 اگوست 1956 از طرف هیئت وزیران اتحاد شوروی مورد تایید قرار گرفت

اولین سیستم کد A





اولین ایستگاه پرتاب ازمایشی در محدوده Sary Shagan و در سواحل دریاچه Balkhash در قزاقستان ساخته شد تا برای ادامه طرح و آزمایشات ثانویه امکان سنجی شود اولین سیستم با کد A در سال 1959 ساخته شد. این سیستم دارای مجموعه راداری بود به نام Dunai-2 که دارای برد 1200 کیلومتر بوده و به نوعی طرح تحقیقاتی برای توسعه رادار های برد بلند نیز محسوب میشد. این رادار به منظور کشف اهداف برای سامانه دفاع موشکی در نظر گرفته شد که بعد ها به نمونه ازمایشی Dunai-3UP و نمونه اصلی 5N11 Dunai-3U تغییر پیدا کرد در هر کدام از این رادار ها فرستنده و گیرنده به صورت جداگانه ساخته شده بود و هریک در ساختمانی جداگانه قرار گرفتند ( با موقیعت های 45°56'49.67"N 73°37'51.75"E, و 45°56'09.98"N 73°37'43.45"E. )


در ابتدا موشک رهگیر سامانه ضد موشکی A از مدل OKB Fakel's V-1000 انتخاب شد که موشکی دو مرحله ای با پرتابگر ثابت که دارای سیستم هدایت دستوری بود و توسط دو رادار (RSV-PR (HEN NEST و ( RTN (HEN EGG پشتیبانی میشد این موشک بردی در حدود 300 کیلومتر داشت ومی توانست اهدافی تا ارتفاع 25000 متری را منهدم کند در ابتدا کلاهک شدید الانفجار برای این موشک در نظر گرفته شد که در هنگام انفجار کلاهک تبدیل به 16000 ترکش میشد و این برای انهدام اهداف کافی به نظر می رسید . اولین رهگیری موفق این سیستم در24 نوامبر سال 1960 انجام شد اما بدون کلاهک انفجاری وصرفا به عنوان تست هدف گیری واصابت. دومین تست در 4 مارس 1961 انجام شد که در آن یک موشک ( SS-4 SANDAL ) با موفقیت هدف قرار گرفت در مجموع 11 ازمایش موفق صورت گرفت تا از عملکرد این سامانه اطمینان حاصل شود و همچنین اطمینان حاصل شد که 5 انفجار اتمی در ارتفاع و در فواصل 80 تا 300 کیلومتری هیچ تاثیری بر عملکرد این سیستم ندارد.
موشک v-1000


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391
وانت های مسلح The Technical

وانت های مسلح The Technical



The Technical اصطلاحی انگلیسی برای وانت های مجهز به جنگ افزار است . Technical ها ازران ترین - اسان ترین و معمول ترین خودروهای رزمنده ضد نفر در کشوهای جهان سوم می باشند . برای درست کردن یک Technical نیازی به هیچ مدرک مهندسی نیست ! تنها شما به 2 چیز نیاز دارید :

1 - وانت یا خودرویی دارای سطح صاف در انتها

2 - یک مسلسل یا سلاح برای سوار کردن روی قسمت صاف خودرو

Technical ها غالبا وانت هستند ولی در برخی موارد از انواع خودروهای SUV و یا نمونه های تغییر یافته کامیون و کامیونت ها هم می شود بعنوان شاسی برای Technical استفاده کرد . معمول ترین خودرو برای استفاده بصورت Technical وانت تویوتا است . این خودرو ارزان و قابل اعتماد است و در بسیاری از کشورهای جهان سوم به فراوانی بافت می شود . Toyota Hilux هم یک گزینه بسیار مناسب می باشد.


در قسمت بار وانت مسلسل سبک یا سنگین نصب می شود . این مسلسل ها تغذیه شونده توسط نوار فشنگ می باشند . مسلسل نصب شده بهتر است پوشش 360 درجه داشته باشد و در تمامیه زوایا بشود براحتی توسط اپراتور مسلسل کنترل شود . همچنین در قسمت بار وانت و در صورت نصب مسلسل بهتر است فضا برای چندین مسافر فراهم شود . قسمت بار می تواند بین 4 تا 6 نفر بهمراه مسلسل چی را جای دهد .

روی Technical ها می توان انواع مسلسل های سبک و سنگین - انواع توپهای بدون پس زنی - انواع مسلسل های ضد هوایی - انواع توپخانه های موشکی سبک و نیمه سنگین نصب کرد همچنین می توان بهمراه مسلسل ها انواع توپخانه های سبک رو توسط خودرو کشید و جابجا نمود .

در هنگام استفاده از بخضی از جنگ افزارها Technical توانایی حمل مسافر را ندارد . استفاده از RPG ها بر روی Technical ها توصیه نمی شود . این سلاح ها بدلیل نزخ اتش پایین و اتش عقبه خطرناک می باشند .

یکی از موثر ترین جنگ افزارها ترکیبی از مسلسل های سنگین + نارنجک اندازهای اتوماتیک است . به طور کلی جنگ افزارهای Technical ها موثر بر ضد نفرات - ساختمانها - خودروها و در مواردی موثر در برابر زرهی است .

ممکنه واسه دوستان سوال پیش بیاد که دلیل از نامگذاری وانت های مسلح به Technical چیست ؟ این نام بر میگردد به جریان عملیات نیروهای صلیب سرخ در موگادیشو که این نیروها به شبه نظامیان محلی خودروهای جیپ های مسلح برای ماموریت های حفاظتی واگدار کردند . هزینه این محافظت به عمل اومده رو بعدها با عنوان technical expenses نوشتند .

در درگیری های اخیر در لیبی هم نیروهای مخالف قذافی بسیار از وانت های مسلح به انواع جنگ افزارها استفاده کردند . حتی در بسیاری از موارد برای محافظت در برابر گلوله ها این وانت ها رو مجهز به صفحات فولادی ضد گلوله کردند . استفاده از لانچر های موشکهای هلی کوپترهای روسی هم روی این وانت ها معمول است .

این یک وانت توپدار مربوط به نیروهای حزب الله در لبنان است که روی وانت یک مسلسل 14.5 م م ZPU نصب شده و وانت هم از مدل نیسان می یاشد .



این وانت هم مربوط به نیروهای شبه نظامی سودانی است .


تویوتا لندکروزر مجهز به توپ بدون پس زنی 106 م م در افریقا .


یک کامیون مجهز به مسلسل 23 م م ضد هوایی و مسلسل سنگین 12.7 م م در سومالی .


این تصویر هم مربوط به سومالی است . قابلیت حمل نفر توسط technical ها در این تصویر به خوبی نشان داده شده .


تویوتا لند کروزر مجهز به 106 م م در خلال جنگ داخلی لبنان .


نیرو مخصوص های ارتش امریکا در افغانستان .


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391
خطر آغاز جنگ سرد دوم: روسها هواپیماهای نظامی خود را از نو می سازند

خطر آغاز جنگ سرد دوم: روسها هواپیماهای نظامی خود را از نو می سازند

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  filesnews_main_photo1233587541.jpg
مشاهده: 0
حجم:  6.7 کیلو بایتبرای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  k7-1.jpg
مشاهده: 0
حجم:  15.9 کیلو بایتبرای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  k7-2.jpg
مشاهده: 0
حجم:  26.7 کیلو بایتبرای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  k7-3.jpg
مشاهده: 0
حجم:  16.5 کیلو بایتبرای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  k7-4.jpg
مشاهده: 0
حجم:  6.8 کیلو بایتبرای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  km-1.jpg
مشاهده: 0
حجم:  15.3 کیلو بایتبرای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  km2.jpg
مشاهده: 0
حجم:  17.4 کیلو بایتبرای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  km3.jpg
مشاهده: 0
حجم:  28.3 کیلو بایتبرای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  km4.jpg
مشاهده: 0
حجم:  50.4 کیلو بایتبرای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  km5.jpg
مشاهده: 0
حجم:  23.1 کیلو بایت





متخصصان سیا توانسته بودند عکسهایی از اکرانوپلانوس (غول دریای خزر) را در دوره جنگ سرد به دست بیاورند و متخصصان با دیدن عکسهای آن حیرتزده شده بودند و آنرا "بسیار وحشتناک" خوانده بودند. به اعتقاد آنان این هواپیما می تواند رعب و وحشت فراوانی در دشمنان ایجاد کند



روسیه پروژه ای را که در سال 1930 آغاز کرده بود و برای مدت زیادی آنرا متوقف کرده بود دوباره وارد مدار کرده است. این پروژه در زمان جمهوری شوروی و در هنگامه جنگ سرد به پایان خود نزدیک شده بود.

این پروژه مربوط به ساخت بزرگترین هواپیمای تمامی زمانهاست و در برگه های روسیه با عنوان "کاملا سری" از آن یاد می شود.

اکنون نیروی هوایی روسیه کلید آغاز این پروژه را زده است و در این چارچوب دو هواپیمای بسیار عظیم و غول پیکر ساخته می شود.

اولین هواپیما نام "قلعه پرنده" را به یدک می کشد و با نام K-7 نیز شناخته می شود.

هواپیمای دوم "غول دریای خزر" نام دارد. از غول دریای خزر با نامهای "پروژه KM" یا اکرانوپلانوس نیز یاد می شود و ترکیبی از هواپیما و هاورکرافت است.

مهندسان هوافضا که پروژه اول را به صورت امروزین در آورده اند در پاسخ به سئوالاتی درباره اینکه آیا پرواز "قلعه پرنده" امکان پذیر است؟ به طور قاطع جواب مثبت می دهند.



ساخت هواپیماهای مشابه یوفو ها نیز از سوی نیروی هوایی روسیه آغاز شده است.

هواپیمای موسوم به "غول دریای خزر" در زمان شوروی سابق پروازهای آزمایشی خود را با موفقیت سپری کرده بود. این هواپیما که از سوی شرکت روسی راستیسلاو آلکسیف ساخته شده بود توانسته بود از داخل دریا به هوا بلند شود.

این هواپیمای صد متری با 544 تن وزن دارای 10 توربوجت مدل دوبرین VD-7 می باشد و به هنگام اوجگیری و فرود از دید رادارها پنهان خواهد ماند.

متخصصان سیا توانسته بودند عکسهایی از اکرانوپلانوس (غول دریای خزر) را در دوره جنگ سرد به دست بیاورند و متخصصان با دیدن عکسهای آن حیرتزده شده بودند و آنرا "بسیار وحشتناک" خوانده بودند. به اعتقاد آنان این هواپیما می تواند رعب و وحشت فراوانی در دشمنان ایجاد کند.

و اکنون این دو جانور غول پیکر دوباره وارد مدار ساخت در روسیه شده اند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391
فیلم/ رقابت F16 با لامبورگینی!

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  فیلم  رقابت «لام.jpg
مشاهده: 1
حجم:  29.5 کیلو بایت
دانلود از مدیافایر

دانلود از پرشین گیگ

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391
هواپیمای اوسپری امریکا در میان اعتراض مردم ژاپن به این کشور وارد شد

هم‎زمان با تداوم تظاهرات ژاپنی‎ها علیه استقرارهواپیماهای "اوسپری" ارتش امریکا در جزیره اوکیناوا ، هواپیماهای مذکور وارد خاک ژاپن شده است. برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  14137.jpg
مشاهده: 0
حجم:  79.9 کیلو بایت

IRANPN - خارجی : به گزارش خبرگزاری فرانسه، تصاویر زنده تلویزیونی در ساعات ابتدایی روز دوشنبه (۲ مرداد) نشان داد که اوسپری MV-۲۲s در پایگاه نیروی دریایی امریکا در ایواکونی در غرب ژاپن از یک کشتی باری تخلیه شد.

تعدادی از فعالان ژاپنی با تجمع در نزدیکی این پایگاه نظامی شعارهایی نظیر "ما خواهان اوسپری نیستیم!" و "اوسپری به امریکا برگرد!" سردادند.

ارتش امریکا میخواهد در ایواکونی به بازرسی هواپیمای اوسپری بپردازد. طبق برنامه قرار است این هواپیما ماه اکتبر به طور کامل در اوکیناوا مستقر شود اما ساکنان این جزیره به دلیل نگرانیهای امنیتی با طرح امریکا مخالفت کرده‎اند.

اوسپری یک هواپیمای ترکیبی و دارای ملخهایی است که پرواز آن را همانند یک بالگرد تسهیل میکند. این هواپیما همچنین دارای موتورهایی است که میتوانند به سمت جلو خم شوند و به اوسپری امکان میدهند همانند یک هواپیما و بسیار سریعتر از بالگرد پرواز کند.

گفتنی است که این هواپیما‎ها از نظر ایمنی سابقه بسیار ضعیفی دارند.

هواپیماهای اوسپری از سالهای اولیه دهه ۱۹۹۰ تا کنون با مشکلات متعدد و سوانح زیادی مواجه شده‎اند.

بیش از یک هزار تظاهرکننده ژاپنی روز یکشنبه (اول مرداد) در مقابل پایگاه ایواکونی، در اعتراض به استقرار هواپیمای اوسپری تجمع اعتراض‎آمیز برگزار کردند.

معترضان با اشاره به اینکه اوسپری تهدیدی جدی برای زندگی غیرنظامیان به شمار میرود، از مقامهای کشورشان خواستند ورود این هواپیما به این پایگاه امریکایی را ممنوع کند.

یکی از معترضان در حالیکه نشان صلیب سرخ را در دست داشت تصریح کرد:"اگر هواپیمای باری اوسپری به این منطقه وارد شود ما نمیتوانیم در وطن خود زندگی کنیم چرا که این هواپیماها بسیار خطرناک هستند."

ژاپن و امریکا مدت زیادی بر سر اوکیناوا که جزیره‎ای استراتژیک محسوب می‎شود و از نظر جغرافیایی به تایوان نزدیک‎تر است تا توکیو، با یکدیگر درگیری داشته‎اند.

حدود نیمی از ۴۷۰۰۰ نیروهای امریکا در ژاپن در این جزیره مستقر هستند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391
"هشام قندیل" بعنوان نخستوزیر مصر انتخاب شد

"محمد مرسي" رئيس جمهور مصر "هشام قندیل" را بعنوان نخستوزیر مصر تعیین کرد.
به گزارشسرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري الوفد ؛ "مرسی" رئیس جمهور این کشور دقايقي پيش هشام قندیل را نخستوزیر مصر تعیین و اعلام کرد.


قنديل پيش از اين وزير امور آبياري مصر بوده است.

وي فارغ التحصيل از دانشکده مهندسي مصر در سال 1984 و داراي دکترا از امريکا مي باشد.

هشام قنديل از سال 1995 تا سال 2005 در مرکز ملي پژوهشهاي آب و کار در مصر فعاليت داشته است.

وي روز يکشنبه در خصوص پذيرش اين منصب با محمد مرسي در کاخ رياست جمهوري مصر ديدار و گفتگو داشت.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391
دهها بالگرد كره شمالی در نزدیكی مرز كره جنوبی مستقر شدند


به گزارش خبرگزاری برنا و بر اساس گزارشی که از سوی خبرگزاری فرانسه از سئول اعلام شده است، استقرار این بالگردها همزمان با تقویت حضور نظامی هر دو طر ف در منطقه صورت میگیرد.

خبرگزاری رسمی كره جنوبی ( یونهاپ ) و رسانهها به نقل از مقامات سئول گزارش دادند كه كره شمالی حدود 50 فروند بالگرد خود را در پایگاههای هوایی ' تایتان ' و ' نوچون ' در نزدیكی دریای زرد مستقر كرده است.

این بالگردها نمونههای به روز شدهای از بالگردهای ام .آی -2 و همچنین ام ای -4 و ام .آی - هشت وارداتی از اتحاد شوروی سابق در چند دهه پیش هستند و برخی از آنها به مسلسل و موشک مجهزند.

یونهاپ به نقل از از یكی از مقامات اعلام كرد: این بالگردها برای حملات زمانی و تمرینات نظامی با تحرک بالا كاربرد دارند.

بالگردهای مستقر در این دو پایگاه قادرند ظرف دو یا سه دقیقه به جزیره باینگنیونگ كه خط مقدم جنوب محسوب میشود، برسند.



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391
رئيس جديد دفتر امنيت ملي و اطلاعات عمومي سوريه منصوب شدند

به گزارشسرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ "علي مملوک" به عنوان رئيس دفتر امنيت ملي سوريه و سرلشکر "عبدالفتاح قدسيه" به عنوان معاون وي انتخاب شدند.
"بشار اسد" طي حکمي "علي مملوک" را به عنوان جانشين "حشام اختيار" که در انفجار ساختمان امنيت ملي سوريه کشته شد، منصوب کرد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391
دومین جنگنده «اف ۱۶» ارتش آمریکا در روسیه سقوط کرد

پس از سقوط روز گذشته یک فروند جنگنده «اف ۱۶» در ژاپن، یک جت جنگنده «اف ۱۶» آمریکا امروز در نزدیکی جزایر ˝کوریل˝ روسیه سقوط کرد.


به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از شبکه "راشاتودی" روسیه، یک فروند جنگنده "اف 16" ارتش آمریکا امروز، در "جزایر کوریل" روسیه سقوط کرد. این دومین حادثه سقوط "اف 16" آمریکا در 24 ساعت گذشته است زیرا یک جنگنده دیگر اف 16 روز گذشته در شمال ژاپن سقوط کرد.

بر اساس این گزارش، "اندری اورلوف" سخنگوی سرویس گارد مرزی روسیه در شرق دور درباره این حادثه اعلام کرد: مرکز عرضی نجات دریایی "کامچاتسکی" ساعت 8:30 صبح امروز به وقت محلی (20:30 به وقت گرینویچ) گزارش دادند که یک فروند هواپیما در نزدیکی شمال کوریل بر فراز اقیانوس آرام در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

خلبان این هواپیما قبل از غرق شدن اف 16 نجات پیدا کرد و کشتی گشتزنی مرزی "آنتیاس" و یک هواپیمای گشتزنی به منطقه حادثه اعزام شد و در نهایت خلبان توسط کشتی تحقیقاتی ژاپن درست حدود 5 ساعت از گذشت حادثه نجات یافت.

روز گذشته یک فروند جنگنده اف 16 آمریکا در آبهای جزیره "هوکایدو" در نزدیکی روستای "نیمورو" سقوط کرد و خلبان آن جنگنده نیز نجات پیدا کرد. یک حادثه دیگر مرتبط با جنگنده اف 16 در 4 ماه مه سال جاری میلادی در حین یک پرواز آموزشی در بیابان غربی "اوتا" به وقوع پیوست.



:: موضوعات مرتبط: نیروی هوایی , ,
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391
شرایط ورود آزادانه فلسطینیها به مصر فراهم شد

آسوشیتدپرس به نقل از مقامات فرودگاهی مصر گزارش داد كه فلسطینیها از این پس میتوانند آزادانه به مصر وارد شوند.




به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از قاهره، به این ترتیب بخشی از محاصره 5 ساله اعمال شده علیه ساكنان نوار غزه پایان مییابد. این تصمیم مقامات مصری به این معنا است كه فلسطینیها میتوانند آزادانه غزه را ترک كنند. بنابراین خبر، تصمیم یاد شده شامل فلسطینیهای ساكن كرانه باختری و بیت المقدس هم میشود.

غزه كه تحت حاكمیت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) قرار دارد، شاخهای از جنبش اخوان المسلمین مصراست كه محمد مرسی قبل از انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور مصر از اعضای آن بهشمار میرفت.

در پی كنترل حماس بر منطقه نوار غزه درسال 2007 میلادی (1386 )، رژیم اشغالگر قدس این منطقه را تحت محاصره شدید و كامل قرارداد و مانع خروج فلسطینیهای ساكن این منطقه شد.

به گفته مقامات، تصمیم ورود آزادانه فلسطینیها به مصر از اولین ساعات بامداد دوشنبه (امروز) برای اولین بار و با انتظار 7 فلسطینی در فرودگاه بینالمللی قاهره در مصر بدون انجام تشریفات معمول امنیتی و اخذ روادید (ویزا) اجرا شد.

مقامات یاد شده به علت نداشتن مجوز گفتوگو با خبرنگاران از افشای نامشان خودداری كردند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391
هديه ارتش آزاد سوريه به سعد الحریری

عناصر مسلح در سوریه موسوم به "ارتش آزاد"، با اعلام به اسارت گرفتن یکی از شاهدان دروغين ترور رفیق الحریری، نخست وزیر سابق لبنان تأکید کردند که تصمیم دارند وی را به سعد الحریری هديه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در این ویدئو که در اینترنت منتشر شده، تصویر هسام هسام، از شاهدان دروغين ترور الحريري که نزد رسانههای لبنانی فردی شناخته شده است، به نمایش گذاشته می شود.

هسام در این ویدئو پس ازمعرفی خود میگوید که اطلاعاتی در خصوص ترور رفیق الحریری دارد كه اگر او را به بیروت تحویل دهند افشاي اين اطلاعات باعث زمين لرزه خواهد شد.

یکی از عناصر مسلح پس از سخنان هسام میگوید: از سوی خودم و انقلابیون این پیام را به شیخ سعد الحریری میرسانم که هسام هسام را بعنوان هدیه برای او می فرستیم.

هسام هسام در آغاز تحقیقات به کمیته بینالمللی گفته بود که اطلاعاتی در خصوص دست داشتن افسران سوری در ترور رفیق الحریری دارد .. ولی پس از این ماجرا لبنان را ترک کرد و گفت این ادعاها را تحت فشار و تهدید گفته است.

روزنامه المستقبل لبنان پيش از اين اعلام كرده بود كه هسام در سازمان اطلاعات سوريه فعاليت مي كرده است.

هسام هسام از جمله شاهدانی است که در پرونده الحریری به عنوان شاهد جعلی معروف شده اند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391
ناوهای امریکایی؛ مایۀ برتری نظامی یا سیبل متحرک موشکهای ایرانی!؟+ فیلم و عکس

مستند تولیدی رجانیوز از حاشیههای حضور ناوهای امریکایی در خلیج فارس

فیلم: ناوهای امریکایی؛ مایه برتری نظامی یا سیبل متحرک موشکهای ایرانی!؟/ پخش تصاویر ضبط شده از عرشه ناو امریکایی توسط پهپاد ایرانی برای اولین بار
گروه چند رسانهای: نیروی هوایی آمریکا مقتدر ترین نیروی هوایی دنیاست. اما به علت دور بودن این کشور از نقاط استراتژیک جهان، برای جبران این نقص دست به دامن ناوهای هواپیما بر شده است به نحوی که اکنون پر شمار ترین ناوهای هواپیمابر دنیا را در اختیار دارد و به واسطه همین ناوها در جنگهای کوچک بمبارانهای وسیعی را روی مواضع دشمن برنامه ریزی می کند. سال قبل نیز خبرنگار بی بی سی از روی یک ناو هواپیمابر آمریکا به همین نکته اشاره کرد.به گزارش رجانیوز، خبرنگار بیبیسی در توصیف ناوهای هواپیمابر امریکا در خلیج فارس میگوید: « اینها اینجا امروز صد پرواز داشتند! صد پرواز ماموریتی. پیام این ماموریت ها این است که قدرت منطقهای حداقل در آسمان ما هستیم.»



ناوهای هواپیمابر توسط رزمناوها و بالگردهای شناسایی مراقبت کامل می شوند و هرگونه نزدیکی به این ناوها نتیجه ای جز انهدام و ناوبدی برای هر قایقی که نزدیک شود ندارد و اتفاقی که برای قایق کوچک اماراتی افتاد از همین نوع است.

فرمانده ناو آمریکایی می گوید که مراقب تهدیدهای ایران بوده و نگرانی عمده وی از موشکهای ساحل به دریا و قایق های سپاه است. با این شرایط مسئولین ایرانی چگونه می توانند این ناوها را آهن پاره خطاب کنند؟!

ناو هواپیما بر با طول بیش از 300 متر و نردیک به 6000 خدمه و بیش از 80 هواپیما مناسب جنگهای اقیانوسی است و به علت آبخور بسیار بالا در منطقه خلیج فارس که عمق آب کم است امکان مانور مهمی ندارد.

رهبر معظم انقلاب که در سال 1366 و به عنوان رئیس جمهور وقت در حاشیه رزمایش شهادت در خلیج فارس حاضر شده بودند به خوبی پاسخ این پرسش را بیان میکنند: « اگر (ناوهای خارجی) وارد خلیج فارس بشوند، سرشان را بیاندازند پایین و با یک آرم بین المللی قصد تعرض به جایی یا چیزی را نداشته باشند، کسی هم به آنها تعرضی نخواهد کرد چون ما شروع به ایجاد تشنج نمیکنیم. اما چنانچه قصد تشنج آفرینی و تحریک داشته باشند همچنان که امریکائیها داشتند، چه امریکا چه فرانسه و چه هر قدرت دیگری، بخواهند با حضور در خلیج فارس قدرت خودشان را در منطقه تحکیم بکنند، یقینا برخورد بوجود خواهد آمد و در آن برخورد آسیبپذیری آنها بسیار زیاد خواهد بود. این ناو فرانسوی و ناوهایی که امریکائیها نام میبرند و تبلیغ میکنند، اینها یقینا ناوهای مدرن و پیشرفتهای است که موشک و امکانات دارد. اما آنچیزی که امروز در خلیج فارس به عنوان قدرت نظامی جمهوری اسلامی حضور دارد، از یک خصوصیتی برخوردار است که این پیچیدگیهای تکنیکی در مقابله با آن ناتوان است.»

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  01.jpg
مشاهده: 2
حجم:  22.0 کیلو بایت
بر همین اساس، ایران برای مقابله با این ناوها راههای متفاوتی دارد که در این گزارش یکی از آنها را بررسی میکنیم.

موشک خلیج فارس!

این موشک ارتقاء یافته موشک فاتح 110 است که به علت بالستیک بودن با سرعت فوق صوت حرکت می کند. این سرعت باعث می شود تا انهدام موشک توسط سپرهای دفاعی ناو هواپیما بر بسیار سخت شود.

سردار حاجی زاده فرمانده هوا و فضای سپاه با اشاره به هدف آزمایشی که در مقیاسی بسیار کوچکتر از اهداف واقعی و به اندازه یک بیستم سطح مقطع یک ناو معمولی طراحی شده است، عنوان میکند که اگر موشک این هدف را مورد اصابت قرار دهد، هر هدف متحرک بزرگ دیگری را نیز به راحتی مورد اصابت قرار خواهد داد.

موشک خلیج فارس از ارتفاع بسیار بالا بر روی هدف متحرک یا ثابت قفل می کند و سپس به سوی هدف شیرجه می رود. این تصویر با دوربین موشک قابل رویت است.

علاوه بر این توان که موشک خلیج فارس برای ایران ایجاد کرده، ایران توانسته با شلیک موشکهای دور برد به دهانه اقیانوس هند توان دیگری را به نمایش بگذارد. موشک «قدر اِف» موشکی است که پس از شلیک از جو زمین خارج و در دهانه ی اقیانوس هند بر زمین میخورد.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  02.jpg
مشاهده: 2
حجم:  32.5 کیلو بایت
سردار حاجی زاده فرمانده هوا و وفضای سپاه درباره این موشک میگوید: « در بهمن ماه سال گذشته دو عدد موشک با برد 1900 کلیومتر از کویر سمنان به دهانه اقیانوس هند شلیک کردیم و جالب آنکه آمریکایی ها هم حضور داشتند و اجازه دادیم تا هواپیماهای جاسوسیشان این تصاویر را ضبط کنند اما جالب آنکه تا الان این موضوع رو اعلام نکردهاند و از بهمن سال گذشته تا به امروز هیچ اظهار نظری در این رابطه نکردهاند!»

اما این موشکها زمانی می توانند موثر باشند که ایران بتواند به مختصات دقیقی از ناوهای آمریکایی مورد هدف دست یابد و لازمهی این کار رصد دقیق ناوهای دشمن است. این وظیفه به عهده ی پهبادها گذاشته شده. این پهبادها از ارتفاع بسیار بالا و دور از دید رادارها بر روی ناوها قفل می کنند بدون آنکه حتی هواپیماهای روی عرشه بتوانند رهگیری و منهدم‎شان کنند. نکته مهم تر آنکه این پهبادها میتوانند پخش مستقیم تردد ناو را از خلیج فارس به تهران مخابره کنند.
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  03.jpg
مشاهده: 1
حجم:  20.8 کیلو بایت

اتفاقی که چند سال قبل در یک اجلاس عمومی با موفقیت اجرا شده و تصاویر مستقیمی از تردد ناوها در منطقه خلیج فارس که توسط پهپادهای ایرانی مخابره شده بود به صورت زنده و مستقیم در تهران به نمایش در آمد.
اکنون این سوال مطرح است با چنین توانایی آیا ناوهای آمریکا برای این کشور نقطه قوت محسوب می شوند و یا یک سیبل متحرک برای موشکهای ایرانی؟


|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1391